Iga ettevõte on sõltuvuses oma klientidest. Turg on konkurentsitihe ja klientide ootused on tõusnud hüppeliselt. Hea toote või teenuse pakkumisest lihtsalt ei piisa. Heade suhete arendamine klientidega võib aga mängida otsustavat rolli teie kaubamärgi positsiooni määramisel turul. Üks asi, mida tuleb kliendisuhete olulisuse üle arutledes meeles pidada, on see, et kliendikogemus ei ole ühekordne. See on pidev protsess, mille käigus tuleb kliendisuhteid tugevdada.
Mis on kliendisuhtlus?
Oluline on mõista, mis on kliendisuhtlus, enne kui räägime üksikasjalikult, kuidas see võib teie ettevõttele kasulik olla. Kliendisuhtlust määratletakse kui klientide nõudmistega tegelemist ja nõudmiste tagamist teie toote või teenuse pakkumise kaudu. Ettevõtted palkavad sageli esindajaid, kes on koolitatud sellise kliendisuhtluse pakkumiseks. Üldiselt võib klientide parem mõistmine anda teile konkurentsieelise turul.
CrowdWriter’i kurikuulus tech-blogija Stella Rose väidab:
“Klientidega suhtlemine ei tohiks lõppeda ainult ühekordse müügiga, vaid see peaks olema pikaajaline suhe ettevõtte ja kliendi vahel.”
Stella Rose
Klientidega suhtlemise oskused ja etikett
Klienditeenindajatele õpetatakse terve rida erilisi oskusi, mida on vaja klientidega tõhusaks suhtlemiseks. Te olete võib-olla kohanud selliseid mõisteid nagu; uus klient, püsiklient, lojaalne klient. Need terminid on osa kliendisuhtluse tsüklist.
1. Näidake tänulikkust
Iga suhte võti on väärtustamise näitamine. Eriti äris tuleb panna oma kliendid end eriliselt tundma. Paljud ettevõtted koolitavad oma turvatöötajaid ja töötajaid. Näiteks, tervitama kliente kenasti, kui nad kauplusesse sisenevad ja tänama neid, kui nad lahkuvad. Mitte tingimata ei pea iga klient sinult midagi ostma. Kuid nende tervitamine paneb nad seda kogemust mäletama. Kasulik trikk meeldejäävate elamuste loomiseks on kaubamärgi assotsiatsiooni loomine. Näiteks, kasutades nutikaid loosungeid.
Võtame näiteks, et teie ettevõtte nimi on Peace Star. Te võiksite tervitada oma kliente, öeldes midagi sellist: “Loodame, et teil on rahulik päev!”
Seda taktikat kasutades kasutate situatsioonilist eelist. Kliendid mitte ainult ei ole selle liigutusega rahul, vaid nad mäletavad ka tõenäolisemalt teie kaubamärki. Kliendikogemus kestab kindlasti kauem.
2. Näidake empaatiat
Näidake oma klientidele, et nad on teie jaoks väärtuslikud. Siis vaadake, kuidas juhtub maagia! Enamik ettevõtteid kasutab seda strateegiat klientide kaebuste ja probleemide lahendamisel. Parim viis nende murede lahendamiseks on vabandamine ja kordamine. Põhimõtteliselt selleks, et näidata, et nende kaebusi võetakse tõsiselt. Teine võimalus on taotleda kliendi rahulolu hindamist. Seega on kliendil pärast iga kliendisuhtlust võimalik jätta tagasiside. See võimalus paneb neid tundma, et neid kuulatakse ja nad on rahul sellega, et nende muredega arvestatakse.
3. Olge loominguline
Tehnoloogiline innovatsioon on toonud kaasa uusi võimalusi klientidega suhtlemiseks. Kaaluge sooduskoodide, eksklusiivsete pakkumiste, kinkekaartide, sotsiaalmeedias avalduste või tänusõnumite ja -teadete saatmist.
Kliendisuhtluse protsess
Kliendisuhete arendamise tsükkel on ühe- või kahesuunaline protsess. Et aidata teil kliendisuhtluse protsessi paremini mõista, vaadake allolevat kaarti. See selgitab iga sammu alates esimesest kliendikontaktist kuni suhte arendamiseni.
Kliendisuhtluse juhtimine
Paljud ettevõtted kasutavad kliendisuhtluse haldamise tarkvara. Tarkvara kasutab klienditoe agente, kes on teie klientidega pidevalt vestlemiseks kättesaadavad. Kliendisuhtluse haldamise tarkvara kogub klientidelt andmeid ja salvestab need, et tugiagendid saaksid neid vajadusel kasutada. Täiustatud kliendisuhtluse tarkvara, näiteks LiveAgent, kasutab mobiilirakendusi, hübriidseid piletivooge ja automaatiseerimise reegleid piletite jaotamiseks.
Kuidas saate parandada kliendisuhtlust?
Saate parandada kliendisuhtlust järgmiselt:
- oma suhtlemisoskuse tugevdamisega
- olles kättesaadav mitmes suhtluskanalis, mida teie kliendid kasutavad
- koostades nimekiri kõigist kokkupuutepunktidest ja analüüsides veebisaite, mida teie klient külastas, et teie kaubamärk oleks nendel saitidel kättesaadav
- kaasates sotsiaalmeedia klienditeenindustarkvara, mis võimaldab teie meeskonnal kiiremini ja tõhusamalt vastata klientide päringutele ja muredele mitmel sotsiaalmeedia platvormil
- võttes tõsiselt tagasisidet ja parandades oma teenust vastavalt kliendi soovidele
Väljendage kliendisuhtluse kaudu
Eduka ettevõtte juhtimiseks arvestage 4 punktiga. Toode, hind, paigutus ja turundus. Keskenduge kliendisuhtlusele. Koolitage oma töötajaid, et kasutada nende võimeid maksimaalselt ära. Ja veenduge, et mõistate oma klientide nõudmisi. Kui olete oma kliendiga tugeva sideme loonud, suureneb nende eluaegne väärtus märkimisväärselt, nagu ka teie investeeringu tasuvus.
Avastage iseseisvalt
Teadmised on olulised, kuid ainult siis, kui neid rakendatakse praktikas. Testige kõike meie akadeemias õpitut otse LiveAgent’is.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Mis teeb klienditeeninduse silmapaistvaks?
Avasta, mis teeb klienditeeninduse suurepäraseks! Õpi pakkuma kiiret, sõbralikku ja professionaalset teenust, mis kuulab kliente ja lahendab nende probleeme. Tutvu LiveAgent tarkvaraga, mis tõstab kliendikogemuse uuele tasemele. Lugege edasi, et avastada parimad praktikad ja inspireerivad näited, mis aitavad teie tiimil silma paista!
Kuidas kasutada kliendistiimuleid?
Avastage, kuidas kliendistiimulid suurendavad klientide püsivust ja motiveerivad soovitud tegevusi. Artiklis käsitletakse edukate stiimulite näiteid ning pakutakse ideid klientide lojaalsuse ja rahulolu tõstmiseks. Õppige, kuidas premeerida kliente tagasiside, arvustuste ja lojaalsuse eest ning kuidas parandada oma klienditeenindust LiveAgent'iga.