Ettevõte saab klientidelt arvustusi koguda mitmel viisil, kuid mitte kõiki pole alati lihtne igas olukorras rakendada. Siin on mõned viisid, mis aitavad teil küsida klientidelt tagasisidet ja saada lisateavet oma toodete ja teenuste täiustamise kohta.
1. Omage veebilehel arvustuste jaotist
Esimene asi, mida peaksite tegema, et saaksite soovitud arvustusi koguda, on luua oma veebisaidile jaotise või vormi, kuhu inimesed saavad hõlpsasti oma arvustusi esitada. Lisaks toodete ja teenuste arvustustele peaksite ka veenduma, et teie kliendid saaksid jätta teie brändi ja üldiste teenuste kohta ka üldisemaid arvustusi.
Just seetõttu on teie veebisaidil spetsiaalse koha olemasolu kasulik, kuna teie kasutajate ülevaated on hõlpsasti ühes kohas. Lisaks aitavad kasutajate arvustused, mis räägivad peamiselt teie brändist ja klienditeenustest, mitte teie pakutavatest konkreetsetest toodetest/teenustest, saada parema ülevaate sellest, kuidas teie kliendid mõtlevad.
Võite lisada oma veebisaidi sellesse ossa ka iniseloomustuse näite. See ei meelita kõiki külastajaid oma lugusid esitama, kuid võivad mõnda neist innustada.
2. Seadke oma praegused arvustused avalikuks
Veel üks asi, mida peaksite kaaluma, on tagada, et kõik saadud arvustused oleksid teie klientidele alati kättesaadavad. See tähendab, et kõik saadud klienditeeninduse ülevaated tuleks automaatselt üle kanda teie veebisaidil toodete/teenuste all olevasse arvustuste jaotisesse, võib-olla ka kasutajate tagasiside jaotisesse.
See võib motiveerida ka teisi kliente arvustust kirjutama, eriti kui nad näevad, et võtate aega vastata ja aidata inimesi igal võimalikul viisil. Olenemata sellest, kas arvustus on positiivne või negatiivne, võib see siiski aidata teil teenuseid täiustada ja veelgi paremaks muuta, seega ärge kartke seda veebi postitada.
3. Kasutage klienditagasiside küsitlusi
Hea kliendiküsitluse koostamine ei pruugi olla kõige lihtsam, kuna peate arvestama paljude teguritega. Esiteks on nii palju erinevaid küsimusi, mida võiksite oma klientidelt küsida, ja vastuseid, mida võite oodata. Kuid igal juhul peate hoolikalt läbi mõtlema oma küsimused.
Teie küsitlused peaksid olema ka pikemad ja mitte piirduma mõne hüpikaknaga teie veebisaidil. Nii saate esitada spetsiifilisemaid küsimusi ning saada paremaid ja ühtlasemaid tulemusi.
Olenevalt sellest, kas tegelete äritegevusega kõikjal maailmas või mitte, peaksite alati jälgima kõiki oma kliendiandmeid. Te peaksite mitte ainult looma lokaliseeritud küsitluse iga riigi kohta, kellega töötate, vaid ka tõlkima kogu maailmast saadud arvustused teie valitud keelde. Parim viis mõlema probleemi lahendamiseks on töötada koos professionaalse tõlkija või professionaalse tõlketeenusega, näiteks PickWriters, mis aitab teil oma küsitluse sisu ilma vigade ja muude probleemideta lokaliseerida.
4. Järgnege e-kirjadega
Kui klient on tellimuse täitnud, võtke temaga alati ühendust meili teel. tänades neid ostu eest ja andes neile teada, et olete olemas ja aitate neid kõigega. Sel juhul on meilide automatiseerimine suurepärane viis pärast müügi lõppemist alati arvustusi koguda. See aitab teil jälgida kõiki oma klientide tegevusi õigeaegselt.
See e-kiri mitte ainult ei kinnita nende ostu nende silmis, vaid paneb nad ka teie kaubamärki rohkem usaldama ja on pärast kauba kättesaamist avatumad teile tagasisidet andma.
5. Looge oma sotsiaalmeedia kontodel küsitlusi
Sotsiaalmeedia platvormidel on palju jõudu ja need võivad teil tõesti aidata tagasiside saamise protsessi oluliselt lihtsustada. Platvormid nagu Facebook ja Twitter annavad kasutajatele võimaluse korraldada ajastatud küsitlusi, kus nad saavad väga lihtsalt küsimusi esitada ja vastuseid hankida.
Küsitlused aitavad teil koguda tagasisidet küsimuste või probleemide kohta, mis võivad tekkida seoses teie äritegevuse mis tahes teemaga. Näiteks võite küsida kõike küsimuse „Kuidas hindatee meie tarneprotsessi?” või „Milliseid tooteid soovite, et me tulevikus loome?” Mõlemale küsimusele on lihtne vastata teie sotsiaalmeedia lehtede kaudu ja need võivad aidata teil oma klientidele pakutavaid teenuseid täiustada.
6. Kasutage kasutatavuse teste
Kasutatavuse testid võivad tunduda keerulised ja raskesti saavutatavad, kuid tegelikult moodustavad need väga lihtsa meetodi teie pakutavate teenuste/toodete kohta tagasiside kogumiseks. Selle lihtsamaks mõistmiseks on kasutatavuse testid sisuliselt tasuta prooviversioonid või teie tooted ja teenused, mida jagate potentsiaalsetele klientidele ja oma üldisele sihtrühmale.
Kasutades teie tooteid/teenuseid tasuta (teatud aja jooksul), saavad inimesed paremini aru, kas see neile meeldis või mitte. Ainus, mida neilt ootate, on klientide aus tooteülevaade. Nii saate lihtsasti ja kiiresti oma ettevõtte kohta arvustusi koguda.
Enamikul juhtudel jäävad inimesed nende tasuta prooviperioodidega rahule ja soovivad enam kui tõenäoliselt teie tooteid ja teenuseid pikemas perspektiivis kasutada. Lisaks jagavad nad tõenäolisemalt oma kogemus sotsiaalmeedia kontodel, tuues seega teie teele rohkem huvilisi.
Ärge andke inimestele altkäemaksu positiivse ülevaate eest
Oma jälgijatelt heade arvustuste kogumine peaks olema aus ja mitte pealesunnitud. Tagasiside saamise mõte on olla avatud kriitikale ja leppida sellega, et kõik ei ole rahul sellega, mida Te neile pakute. Inimestele altkäemaksu andmine positiivse ülevaate eest ei aita Teil kunagi lahendada tegelikke probleeme, mis Teie toodete/teenustega võivad kaasneda. Seega on Teil vähem müüki ja palju kasutuid, kuid positiivseid ülevaateid.
Head klienditeeninduse ülevaated peaksid tulema iseenesest ja Te ei tohiks kunagi veebiarvustuste hankimiseks üleliia pingutada, eriti kui need on tasulised. Isegi kui avastate, et Teil on Yelpis või isegi Teie veebisaidil negatiivseid arvustusi, peaksite neid positiivselt kasutama.
Avastage iseseisvalt
Teadmised on olulised, kuid ainult siis, kui neid praktikas rakendatakse. Testige kõike meie akadeemias õpitut otse LiveAgentis.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Kuidas panna klient arvustust kirjutama?
Ettevõte saab klientidelt arvustusi koguda mitmel viisil, kuid mitte kõiki pole alati lihtne igas olukorras rakendada. Selleks, et klient kirjutaks arvustuse, saate luua oma veebisaidile arvustuste jaotise, postitada Sotsiaalmeedia küsitlusi või saates tarbijate julgustamiseks klientide tagasisideküsitlusi. Olenemata sellest, kas arvustus on positiivne või negatiivne, võib see siiski aidata teil teenuseid täiustada ja veelgi paremaks muuta.
Kuidas saada positsiivseid arvustusi?
Kõige loomulikum ja optimaalsem viis positiivse hinnangu saamiseks on ära kasutada hetke, mil klient on teie toote/teenusega rahul. Nendel hetkedel on tarbija rohkem valmis vaevatasuna andma teile positiivse ülevaate.
Kas positiivsete arvustuste eest peaks maksma?
Inimestele positiivse ülevaate eest altkäemaksu andmine ei aita teil kunagi lahendada tegelikke probleeme, mis teie toodetel/teenustel võivad esineda. Seega on teil vähem müüki ja palju kasutuid, kuid positiivseid ülevaateid.
Kuidas läbi viia kliendiküsitlust
Andmete kogumine kliendiküsitluste kaudu ja andmete analüüsimine annab Teile olulise ülevaate. Siit saate teada, kuidas seda luua.
Kuidas luua tagasiside ja ettepanekute tahvel
Ettevõtted saavad kliendi tagasiside ja ettepanekute tahvli abil luua kliendikesksemaid tooteid, mis neid paremini teenivad ja lahendavad klientide probleeme.