Parim viis vihase või rahulolematu kliendi rahustamiseks on talle kaasa elamine ja juhtunu eest vastutuse võtmine. Ja mis võiks hoolivust rohkem näidata, kui siiras vabandus? Siin on mõned olulised klienditeenindusega suhtlemise juhised kliendi ees vabandamiseks, mis aitavad teil oma klienditoega silma paista.
Juhtnöörid
Hea alustus on öelda: “Mul on kahju / Meil on kahju”
Kliendi ees vabandamiseks pole lihtsamat viisi, kui öelda, et teil on tõesti kahju. Kui peate sama asja pärast tuhat korda vabandama, siis lihtsalt tehke seda.
Ärge olge pettunud ega vihane. Naeratus näole ja kuigi teie ainus soov on kindlasti karjuda, sellegi poolest paluge vabandust ja tehke oma tööd.
Lahendage kindlasti probleem
Aga mis siis, kui viga ei olnud teie poolne? Klienditeeninduses sellist asja nagu kliendi süü tegelikult ei eksisteeri. Ärge süüdistage ega pange kliente probleemi ise lahendama.
Pakkuge abi ja leidke selle asemel lahendus. Kokkuvõttes on klient see, kes maksab teile teie pingutuse eest (või otsustab, et teie töö polnud üldse midagi väärt).
Teadvustage ja tunnistage viga
Kinnitage kliendile, et mõistate nende probleemi tõsidust. Olge siiski ettevaatlik, kuidas oma vabandust koostate. Selle asemel, et öelda “Mul on kahju, et nii tunnete”, tunnistage probleemi (ja oma vastutust) selliste sõnadega nagu “Vabandage tekitatud pettumuse pärast”.
Seda võib olla keeruline sõnastada. Õnneks on olemas suurepäraseid raamatuid, mis teile abiks võivad olla. Proovige raamatuid “The Art of Apology” või “The Customer Rules”.
Keep loyalty high despite bad service
One bad customer experience can be negated by superior customer service. Provide it starting today, with the help of LiveAgent helpdesk software.
Selgitage probleemi selgelt
Nii nagu probleemi omamine on oluline, peaksite ka selgitama, kuidas või miks see juhtus. See näitab teie kliendile, et võtate aega mõistmiseks, mis temaga juhtus.
Selgituse pakkumine tähendab, et teie ja teie ettevõte olete usaldusväärsed ja läbipaistvad. Kui teil on aega selgitada, näitab see ka seda, et hoolite ja töötate probleemi lahendamise kallal.
Kasutage alati sobivat keelt
Üks mu sõber ütles mulle kunagi, et äriga tegelemine teeb sinust korraga nii näitleja, tehnikaguru kui ka metsloomade taltsutaja. Kunagi ei tea, millise inimesega sa kokku puutud, seega olge improviseerimiseks valmis.
Ärge laske end häirida kliendi frustratsioonist või vihast. Proovige rahuneda ja lähenege neile kaastundlikult.
Muuda oma hääletooni vastavalt kliendi tujule ja valige oma sõnu targalt. Sobiva keele, kehakeele ja näoilmete kasutamine on kõik olulised tegurid.
Pakkuge lahendus
Olete tunnistanud, et probleem eksisteerib. Olete võtnud aega selle selgitamiseks. Nüüd on aeg see tegelikult parandada.
Ja seda tehes proovige tekkinud probleem kuidagi heastada. Paku neile midagi lisaks. Tasuta joogid restoranis. Või mõni personaliseeritud tähelepanu pärast probleemi lahendamist. Helistage hiljem ja veenduge, et kõik läks hästi. Või lisage lihtne lõpufraas, näiteks “Olen teie jaoks siin, kui vajate rohkem abi.”
Keerulise olukorra lahendamiseks on palju viise. Allpool on meie väike boonusnõuanne, et muuta teie vabandus veelgi tõhusamaks:
Boonusnõuanne:
Ärge kasutage termineid, mida kõik teised kasutavad. Vältige vabandusi, näiteks: “Vabandame ebamugavuste pärast.” või isegi “Vabandust probleemide pärast”. Isikupärastage oma vabandus vastavalt konkreetsele olukorrale ja näidake oma kliendile, kui olulised nad teile on. Öelge näiteks “Mul on väga kahju, et lennust maha jäite” või isegi “Vabandan, et meie tarkvara põhjustas andmete kadumise.”
Avastage iseseisvalt
Teadmised on olulised, kuid ainult siis, kui neid praktikas rakendatakse. Testige kõike meie akadeemias õpitut otse LiveAgentis.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Kliendirahulolu eesmärk koos parimate tavadega
Avasta kliendirahulolu olulisust ja parimaid praktikaid! Õpi mõõtma rahulolu ja rakenda tõestatud strateegiaid, et suurendada lojaalsust, kasvatada kliendibaasi ja luua sotsiaalset tõestust. Tutvu proaktiivsuse, mitmekanalilisuse ja isikupärastamise võlujõuga ning kuidas edukalt hallata negatiivset tagasisidet. Alusta oma tasuta LiveAgent prooviversiooni juba täna!