Kliendi hoolsuskohustuse kontrollnimekiri on hädavajalik dokument, mis aitab ettevõtetel tuvastada ja hinnata riske, täites õiguslikke ja regulatiivseid kohustusi rahapesu vastu. See kaitseb ettevõtteid klientidega seotud finantsriskide eest.
Kliendi hoolsuskontrolli (CDD) kontrollnimekiri on iga ettevõtte vastavusprogrammi oluline osa. See dokument aitab ettevõtetel tuvastada ja hinnata oma klientidega seotud riske. Nende võimalike ohtude leevendamiseks peavad ettevõtted koguma teavet oma klientide kohta ja astuma samme selle kontrollimiseks. Selles postituses käsitleme CDD kontrollnimekirja põhikomponente ja toome näiteid iga sammu täitmise kohta.
CCD teostamine on iga organisatsiooni või finantsasutuse jaoks ülioluline protsess. Täites dokumendi, mis kirjeldab nende jaoks vajalikke samme, saavad ettevõtted tagada, et nad täidavad oma õiguslikke ja regulatiivseid kohustusi. Lisaks võib CDD vastavuse kontrollnimekiri aidata ettevõtetel tuvastada ja hinnata võimalikke ohte mõne kliendiga äri tegemisel. Tehes kõik, mis on vajalik nende riskide maandamiseks, saavad ettevõtted ja finantsasutused end kaitsta võimalike rahaliste kahjude eest.
Ettevõtted saavad kasu CDD kontrollnimekirja olemasolust, sest see aitab neil vältida juriidilisi või rahalisi probleeme, mis võivad tekkida klientide hoolsuskohustuse mittetäitmisest. Järgides kontrollnimekirjas toodud samme, võivad nad olla kindlad, et rakendavad võimalike probleemide vältimiseks vajalikke ettevaatusabinõusid.
Rahapesuvastased (AML) määrused nõuavad ettevõtetelt täiendavate meetmete rakendamist kuritegeliku tegevuse rahastamise tõkestamiseks. Osa nendest regulatiivsetest nõuetest hõlmab CCD läbimist. Kui teil on selle otstarbeks kontrollnimekiri, saavad ettevõtted tagada, et nad järgivad pidevalt rahapesu käsitlevaid eeskirju.
Selline dokument võib aidata ettevõtetel tuvastada ja hinnata võimalikke ohte, mida nende kliendid kujutavad. Võttes meetmeid nende riskide maandamiseks, saavad ettevõtted end kaitsta võimalike rahaliste kahjude eest.
Testige oma võrkude ja süsteemide turvalisust ning veenduge, et teie töötajad on koolitatud andmeturbe parimate tavade osas.
Teie ettevõtte kaitsmiseks võimalike rahaliste kahjude eest, mis võivad tekkida näiteks identiteedivargusega. Lisaks võivad reguleerivad asutused teile määrata suured trahvid, kui teie süsteemidesse sisse tunguitakse.
Esiteks peaksid teil olema sisekontrollid ja andmeturbepoliitika, mis kirjeldab mõistlikke meetmeid, mida peate oma võrkude ja süsteemide kaitsmiseks rakendama. Järgmisena kontrollige, kas kõik teie töötajad on koolitatud andmeturbe parimate tavade osas, näiteks mitte jagama paroole või laadima alla faile, mis ei pärine usaldusväärsetest allikatest.
Koguge ja kinnitage oma klientide nimed, aadressid, sünniajad ja muud tuvastavat teavet.
See aitab veenduda, et rakendate mõistlikke meetmeid, et kontrollida ja kinnitada oma kliente. Selle tulemusena aitab see kaasa identiteedivarguste ja pettuste ärahoidmisele ning rahapesu eeskirjade täitmisele.
Koguge nende teavet veebivormi või Know Your Customer (KYC) küsimustiku kaudu ja kontrollige, kas see vastab teie andmetele. Pärast seda peaksite veenduma, et andmed on õiged, hankides nende isikut tõendavate dokumentide, näiteks passide või juhilubade koopiad.
Otsige sanktsioonide loenditest oma klientide nimesid tagamaks, et te ei tee äri keelatud isikute või üksustega.
Kui teete äri kellegagi, kelle suhtes kehtivad sanktsioonid, võivad teid oodata suured trahvid või isegi vangistus. Seetõttu peate enne äritehingute alustamist kontrollima sanktsioonide olemasolu.
Kõige tavalisem on otsida oma klientide nimesid sanktsioonide nimekirjadest. Neid loendeid haldavad tavaliselt valitsusasutused, õiguskaitseasutused või finantsasutused, mis tähendab, et need sisaldavad täpset ja ajakohast teavet.
Pärast klientide teabe kogumist ja kontrollimist peaksite hindama antud kliendi riskiprofiili.
Hinnates pettusse toimepaneku tõenäosust või potentsiaalseid rahapesuriske, saate määrata igat tüüpi kliendi puhul nõutava hoolsuskohustuse taseme. Näiteks peavad kõrge riskiga klienditüübid läbima rangemad kontrollid kui madala riskitasemega kliendid.
Saate hinnata oma individuaalseid kliente selliste tegurite alusel nagu nende päritoluriik, tööstusharu ja tehingute ajalugu. See annab teile parema ülevaate sellest, kes on teie suurema riskiga kliendid, ja seetõttu vajavad rohkem hoolsust.
Sõltuvalt teie hindamise tulemustest peate võib-olla koguma oma klientidelt täiendavaid üksikasju.
See võimaldab veelkord kontrollida nende isikut ja hinnata nende riskitaset. Näiteks võite otsustada taotleda nende finantsaruannete koopiaid.
Nõutavaid dokumente saate nõuda otse oma kliendilt või veebivormi kaudu. Kui need on olemas, kontrollige, kas teave vastab juba olemasolevale.
Kui olete kogu vajaliku teabe kogunud, peaksite seda kontrollima, et veenduda selle õigsuses.
See aitab kaitsta teie ettevõtet pettuste ja võimaliku rahapesuriski eest. Selleks peate võibolla kinnitama näiteks kliendi aadressi või töökoha.
Selleks on mitu võimalust, näiteks kliendile helistamine või kirja saatmine. Võite kasutada ka kolmandate osapoolte teenuseid sõltumatu allikana nende identiteedi ja/või aadressi kontrollimiseks.
Olenevalt protsessi senistest tulemustest peate võibolla oma kliente veelgi kontrollima.
See aitab veelgi hinnata kliendi riskitaset ja tagab, et tegemist on õigete isikutega. Taustakontrolli etapis peaksite kontrollima nende karistusregistrit või finantsajalugu, kui seda vajalikuks peate.
Otsides veebipõhiseid andmebaase või palgates professionaalset teenust. Kui teil on nõutav teave, peaksite selle hoolikalt üle vaatama, et otsida punaseid lippe.
Kui te pole ikka veel konkreetse kliendi suhtes kindel, võite alati palgata kellegi, kes teid seaduslikult esindaks.
Nad võivad anda asjatundlikku nõu teie lähenemisest hoolsusprotseduuridele ja tagada, et kõik tehakse õigesti. Advokaat suudab aidata lahendada ka klientidega suhtlemisel tekkivaid juriidilisi probleeme.
Võite otsida veebist või küsida soovitusi oma võrgust. Kui olete leidnud mõned potentsiaalsed kandidaadid, kontrollige nende kvalifikatsiooni ja kogemusi, et veenduda, kas nad on selle töö jaoks õiged. Seejärel küsitlege neid, et näha, kas nad sobivad teie ettevõtte jaoks hästi.
Isegi pärast seda, kui olete kliendi hoolsusprotsessi lõpetanud, peaksite nende tegevusel silma peal hoidma.
Kontrollimaks, et nad ei tee kahtlaseid tehinguid, ja pakkuda teile võimalust reageerida, kui nad seda teevad. Märgates, et suurklient teeb näiteks suuri või sagedasi väljamakseid, peaksite täiendavalt uurima, et otsida märke võimalikust rahapesust.
Vaadake regulaarselt üle nende ettevõtte konto väljavõtted või tehingute ajalugu. Kui märkate midagi ebatavalist, võtke kasutusele asjakohased meetmed, näiteks võtke kliendiga ühendust või teavitage tema küsitavast tegevusest vastavaid ametiasutusi.
Samuti peaksite olema teadlik sellest, kui klient hakkab osalema mõnes küsitavas tegevuses, kuna see võib viidata sellele, et midagi pole korras.
It can help you to identify potential problems early on and take action to prevent them from causing damage. Noticing any unusual activity allows you to investigate further and find out if the customer is engaging in any criminal actions before it’s too late.
Pöörake tähelepanu sellele, kuidas klient teiega suhtlemisel käitub ning jälgige nende äritegevust. Kui märkate normist kõrvalekaldeid, peaksite selle probleemi otse nende poole pöörduma või märkima konto täpsemaks ja pidevaks jälgimiseks.
Isegi kui tundub, et kõik läheb hästi, peaksite teatud aja möödudes siiski oma klientidega ühendust võtma.
Hea kliendisuhte loomiseks ja hoidmiseks, samuti võimaldab see teil küsida neilt nende asjaolude või äritegevuse muutuste kohta, mis võivad mõjutada nende kontot või teiega seotud tegevusi. Regulaarsed kontrollid näitavad, et olete klienti investeeritud ja soovite tema edu.
Kasutage Kliendisuhete haldamise (CRM) süsteemi, et planeerida regulaarseid kontakte klientidega vähemalt kord aastas (kuid võimalusel sagedamini) või luua endale meeldetuletussüsteem. Võite ka lihtsalt ühendust võtta, kui teil on millestki konkreetset arutada, ning teha seda läbi nende eelistatud suhtluskanali kasutades LiveAgenti kasutajatoe tarkvara. Nii säilitate häid suhteid klientidega.
Kui arvate, et klienti ähvardab rahapesu või muu kuritegelik tegevus, peaksite sellest teavitama vastavaid ametiasutusi.
See on teie jaoks seaduslik nõue ja aitab kaitsta nii teie ettevõtet kui ka laiemat kogukonda kahju eest. Rahapesu või muu kuritegeliku tegevuse kahtluse korral tuleb tegutseda, sest need on rasked kuriteod, millel võivad olla karmid tagajärjed.
Sõltuvalt teie riigist või piirkonnast, on kahtlasest tegevusest teatamiseks erinevaid viise. Näiteks saate USA-s esitada finantskuritegude jõustamise võrgustikule (FinCEN) kahtlase tegevuse aruande (SAR).
Kaaluge kliendi identiteedi kontrollimiseks kliendituvastusprogrammi (CIP) kasutamist. Tavaliselt hõlmab see kliendi kohta teatud teabe kogumist ja kontrollimist, nagu tema nimi, sünniaeg ja sotsiaalkindlustusnumber. Samuti peaksite läbi viima kriminaal- ja krediidikontrolli, et veenduda, et klient pole teinud finantskuritegusid ega muud ebaseaduslikku tegevust.
Uue kliendi liitumisel veenduge, et küsiksite näha neid ja kõiki muid asjakohaseid dokumente oma ajalooliste kirjete jaoks. See aitab teil kinnitada, et klient on legitiimne ja tema ettevõte tegutseb seaduslikult.
Oluline on kontrollida, kas teie failis olevad andmed on õiged ja ajakohased. See hõlmab nende nime, e-posti aadressi, postiaadressi ja telefoninumbrit. Samuti peaksite veenduma, et teil on võimalik hädaolukorras kliendini jõuda.
Sotsiaalmeedia võib olla suurepärane viis oma klientide tundmaõppimiseks, kuid samuti on oluline kontrollida märke, mis võiksid viidata sellele, et nad ei ole need, kelleks end peavad, või tegelevad ebaseadusliku tegevusega. See hõlmab võltsarvustuste, nende jälgitavate profiilide, kohatute kommentaaride või muu kahtlase käitumise otsimist.
Kui te pole kliendis kindel, on üks võimalus meelerahu saamiseks rääkida teiste ettevõtetega, kes on nendega varem äri teinud. See võib aidata teil kinnitada, et nad on seaduslikud, usaldusväärsed ja töökindlad, mis suurendab tõenäosust, et teil on nendega hea kliendisuhe.
Võimaluse korral on alati hea mõte kellegagi enne äri tegemist näost näkku arutleda. See annab teile võimaluse neid paremini tundma õppida ja nende äriga vahetult tutvuda. Ühtlasi on ka võimalik esitada mis tahes tekkinud küsimusi ja saada rohkem kindlustunnet, et nad on need, kes nad näitavad end olevat.
CDD on potentsiaalse kliendi põhjalik uurimise protsess enne temaga ärisuhte sõlmimist. CDD on iga riskijuhtimisplaani oluline osa, kuna see võib aidata kaitsta teie ettevõtet ebaseadusliku või ebaeetilise tegevuse eest. CCD mitte järgimine on seega riskipõhine lähenemine, millel võivad olla teie ettevõttele tõsised tagajärjed.
Küsige palju küsimusi ja tehke uuringuid. Täites kliendi hoolsuskohustuse vormi või järgides vastavuse kontrollnimekirja, nagu käesolevas artiklis, võite olla kindel, et olete läbi viinud põhjalikud kontrollid. Nõuetekohaste kliendihoolsusmeetmete rakendamiseks kuluv aeg tasub end pikas perspektiivis ära.
Esiteks võib teie ettevõte vastutada kahjude eest, mida teine pool on teie hooletuse tõttu tekitanud. Teiseks võidakse teie suhtes kohaldada tsiviil- või kriminaalkaristust, kui avastatakse, et olete kas või teadmatusest osalenud rahapesus või muudes finantskuritegudes. Kolmandaks võite ilma jääda teise osapoole kohta käivast olulisest teabest, mis võib teie otsustusprotsessis kriitilise tähtsusega olla. Lõpuks võivad finantsasutused teie ettevõtte regulatiivsetele nõuetele mittevastavuse tõttu musta nimekirja lisada, või kui leitakse, et olete äri ajanud kõrge riskiga kategooriatesse kuuluvate üksikisikute või üksustega.
Suurepärane koht alustamiseks on USA justiitsministeeriumi välismaiste korruptiivsete tavade seaduse (FCPA) ressursijuhend. Juhend hõlmab laia valikut kliendi hoolsusega seotud teemasid, mida tuleks CCD teostamisel arvesse võtta.
Avastage, kuidas tutvumiskõne kontrollnimekiri aitab müügi- ja turundusmeeskondadel planeerida, kvalifitseerida ja automatiseerida kõnede töövooge. Kasutage SPIN mudelit, diagnoosige potentsiaalseid kliente ja leppige kokku kohtumisi, et maksimeerida müüki ja hoida kõik olulised detailid kontrolli all. Tutvuge meie täieliku juhendiga!
Klienditeeninduse agentide koolitamise kontrollnimekiri
Terviklik kontrollnimekiri uute klienditeeninduse agentide koolitamiseks - alates seadistusest kuni hindamiseni. Vaata lähemalt!
Klienditeeninduse standardite kontrollnimekiri
Avastage klienditeeninduse standardite kontrollnimekiri, mis aitab säilitada teenuse kvaliteeti, tagada järjepidevus ja tõsta kliendirahulolu. Ideaalne mitme asukohaga ettevõtetele kliendikogemuse parandamiseks. Külastage nüüd!
Turundusauditi kontrollnimekiri
Avasta turundusauditi kontrollnimekiri, et analüüsida turundusstrateegiaid, tuvastada tugevusi ja nõrkusi ning parandada tõhusust.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team