Kliendi tuvastusprogrammi kontrollnimekiri juhendab finantsasutusi kliendi identiteedi määramisel, et vältida finantskuritegusid ja rahapesu, edendades usaldust.
Peamine rahapesuvastane programm (AML) USA-s on pangasaladuse seadus (BSA), mis nõuab finantsasutustelt kliendi tuvastamise programmi (CIP) väljatöötamist, rakendamist ja haldamist. CIPi eesmärk on tagada, et finantsasutus teaks oma klientide tegelikku identiteeti.
BSA järgimiseks peaksite järgima oma CIP-i loomisel kontrollnimekirja. See artikkel sisaldab põhjalikku kontrollnimekirja, mida saate protsessi lihtsamaks muutmiseks järgida.
Teadmine, millist sammu CIP rakendamisel järgida, aitab finantsasutustel ja nende juriidilistel meeskondadel järgida pangasaladuse seadust ja hoida ära rahapesu. Organisatsioonid võivad olla kindlad, et nad peavad oma rahalistest kohustustest kinni, koguvad klientidelt vajalikku teavet, kontrollivad nende isikut ja loovad turvalisema finantssüsteemi kõigile asjaosalistele.
See on isik, kelle finantsasutus on määranud jälgima rahaliste vahendite kuritarvitamise eeskirju ja tagama, et regulatiivsete nõuete täitmisega ei kaasne probleeme. Nõuetele vastavuse spetsialist on tavaliselt kõrgem juht, kes vastutab CIP-i arendamise ja hooldamise eest ning personali koolitamise eest selle nõuete osas.
Need on finantsasutuse eesliinitöötajad, kes tegelevad otse klientidega. Nad peavad olema teadlikud kliendi tuvastamise programmi nõuetest, et koguda klienditeavet õigesti ja kontrollida nende isikut.
Neil on oluline roll klienditeabe salvestamiseks kasutatavate süsteemide arendamisel ja hooldamisel. Samuti peavad nad mõistma, kuidas CIP töötab, et seda korralikult toetada.
Need meeskonnad vastutavad suurema riskiga klientide puhul täiustatud hoolsusmeetmete läbiviimise eest. Riskide nõuetekohaseks hindamiseks ja asjakohaste meetmete võtmiseks peavad nad olema tuttavad CIP-iga.
Nad vastutavad finantsasutuse strateegilise suuna määramise eest, mis hõlmab ka CIP-i heakskiitmist. Seetõttu tuleb direktorite nõukogu teavitada CIP-i nõuetest ja sellest, kuidas see mõjutab organisatsiooni tegevust.
Isik, kes on ettevõtte tegeliku omanikuna – isik, kes omab või kontrollib osalust juriidilises isikus või üksuses (nt äriühing, usaldusfond või sihtasutus) – on huvitatud sellest, et tema kliendid oleksid õigustatud ja kvalifitseeritud äri tegema.
See inimeste rühm vastutab kliendi tuvastamise programmi väljatöötamise, rakendamise ja hooldamise eest.
BSA-le vastavuse tagamine eeldab finantsasutustelt rahapesuvastaste meetmete võtmist. See on iga pangaasutuse turvalisuse jaoks ülioluline. CIP-i eest vastutamine tähendab, et sellel meeskonnal on oluline roll selle organisatsiooni terviklikkuse säilitamisel.
Kõigile sobivat meetodit pole olemas, kuna rahapesuvastase meeskonna koosseis varieerub olenevalt asjaomase finantsasutuse suurusest ja struktuurist. Mõnes võtmeetapis tuleb siiski nimetada vastavusprogrammi ametnik, kes vastutab rahapesuvastase võitluse poliitika ja protseduuride järelevalve eest; luua meeskond kontode esindajatest, infotehnoloogia töötajatest ja klientide hoolsusanalüüsi analüütikutest; ja pakkuda kõikidele töötajatele koolitust kliendituvastusprogrammi nõuete kohta.
Finantsasutused peavad registreerimisprotsessis kinnitama, et nende kliendid on need, kellena nad end väidavad.
Klientide isikuid kinnitades võivad organisatsioonid olla kindlad, et nad ei tee äri kurjategijate ega terroristidega. See omakorda aitab kaitsta finantssüsteemi kuritarvituste eest ja hoiab ära rahapesu.
Seda saab teha dokumentide, teadmistepõhise autentimise, mittedokumentaalsete meetodite või muude vahendite abil. Heakskiidetud protsessid peaksid olema osa teie CIP-ist.
Nende uue konto avamise protsessi jälgimine annab teile teada, millal klient pardale võeti, millist tüüpi konto ta avas ja pakub muid olulisi üksikasju.
Profiil aitab finantsasutustel oma äritehinguid jälgida. Seda teavet saab kasutada riskide hindamiseks, finantstehingute jälgimiseks ja kahtlaste tehingute või tegevuste tuvastamiseks.
Kogudes nende kohta konto avamise käigus infot ja salvestades selle kesksesse andmebaasi. Neid andmeid saab kasutada profiili loomisel, millele pääsevad juurde kõik organisatsiooni asjaomased osakonnad.
Rahapesuvastast meeskonda tuleb teavitada iga kord, kui pardale võetakse uus klient.
See võimaldab meeskonnal hinnata kliendiga seotud riske ja otsustada, kas on vaja võtta täiendavaid meetmeid. Samuti aitab see tagada, et finantsasutus täidab CIP-i vastavusnõudeid.
Seda saab teha e-kirja saates või telefonikõnega. Teatis peaks sisaldama kogu asjakohast teavet kliendi kohta, nagu tema nimi, aadress ja sünniaeg.
Vaadake üle konto esindajate intervjuu käigus antud üksikasjad, samuti dokumentatsiooni- ja autentimisprotsessi andmed.
See aitab tagada, et kogu nõutav teave on kogutud ja kõik kontrollitakse välja. Samuti võimaldab see kinni püüda kõik punased lipud, mis võisid esmase läbivaatuse ajal kahe silma vahele jääda.
Kammige läbi kõik saadaolevad andmed peenehambalise kammiga. See hõlmab konto esindajate küsitlemist, dokumentide ülevaatamist ja kliendiandmete autentimist.
KYC on vormide ja küsimuste komplekt, mis tuleb iga uue kliendi puhul täita ja salvestada.
Et finantsasutused saaksid koguda kogu vajaliku teabe oma klientide kohta. Neid andmeid saab seejärel kasutada riskitaseme määramiseks enne nendega äri alustamist.
Paluge kliendil järgida kõiki vormil olevaid juhiseid ja vastata kõikidele küsimustele ausalt. Sellele peavad seejärel alla kirjutama nii klient kui ka teie organisatsiooni esindaja. Kasutage LiveAgenti KYC kontrollnimekirja, et mitte ühtegi sammu vahele jätta.
Kliendi isikusamasuse kontrollimiseks peate temalt koguma teatud andmed ja kinnitavad dokumendid.
Kliendi identiteedi kinnitamiseks ja veendumaks, et ta on see, kes ta ütleb. Samuti võimaldab see kinni püüda kõik punased lipud, mis võisid esmase läbivaatuse ajal kahe silma vahele jääda.
Võtke kliendiga ühendust, kasutades tema eelistatud suhtlusviisi, ning paluge kogu asjakohast teavet. Vajalikud dokumendid võivad riigiti erineda, kuid tavaliselt sisaldavad need valitsuse väljastatud isikut tõendavat dokumenti, aadressitõendit (nt finantsaruannet), sünnikuupäeva jne.
Kontrollige kogu kliendi teavet, et veenduda selle täielikkuses ja õigsuses.
Kontrollimaks, kas kogu dokumentatsioon on korras ja ega punaseid lippe pole kahe silma vahele jäänud. See aitab kaitsta teie organisatsiooni finantskuritegude eest.
AML-spetsialist vaatab läbi kogu dokumentatsiooni ja kontrollib, kas kõik on korras. Samuti märgivad nad kõik kahtlased tehingud, kummalised finantstegevused või puuduva teabe.
See hõlmab kliendi nime kontrollimist avaldatud loendite alusel.
Veenduge, et te ei tee äri nendes loendites olevate üksikisikute või organisatsioonidega. See omakorda aitab kaitsta teie ettevõtet finantskuritegude eest.
Saadaval on mitmesuguseid sõelumistööriistu, nagu WorldCheck või LexisNexis. Lihtsalt sisestage süsteemi kliendi nimi ja see kontrollib vastavaid andmebaase.
Kui potentsiaalse kliendi nimi on mõnes läbivaatuskontrollis märgistatud, peate seda edasi uurima.
See dokument sisaldab kogu asjakohast teavet kliendi ja tema konto kohta. Seda kasutatakse juhtumi eskaleerimiseks kõrgemale juhile edasiseks läbivaatamiseks.
Siin tuleb abiks malli kasutamine, nii et otsige mõni veebist, kui teie organisatsioonil seda veel pole. Kui teil juba mall on olemas, täitke lihtsalt kogu asjakohane teave ja saatke see ülevaatamiseks.
Pärast kogu dokumentatsiooni ülevaatamist hinnake kliendi võimalikku vastutust teie ettevõtte ees.
Et saaksite oma juhtumid tähtsuse järjekorda seada ja keskenduda klientidele, kes kujutavad teie organisatsioonile suurimat ohtu. See aitab ka järelevalveametnikul langetada otsuse potentsiaalse kliendi heakskiitmise või tagasilükkamise osas.
Selleks on erinevaid meetodeid, kuid võite kasutada lihtsat punktisüsteemi. Määrake punkte selliste tegurite alusel nagu kliendi päritoluriik või tema tegevusala.
Kui potentsiaalset klienti peetakse võimalikuks ohuks, peaks otsuse temaga äri ajamise kohta tegema järelevalveametnik.
Et vähendada võimalust, et teete äri üksikisikute või organisatsioonidega, mis võivad teie ettevõtet ohustada. See omakorda aitab kaitsta teid rahalise vastutuse eest.
Järelevalveametnik teeb otsuse pärast kogu asjakohase teabe läbivaatamist. Nad kas annavad oma nõusoleku konto avamiseks või lükkavad selle tagasi, sõltuvalt sellest, kas neil on põhjendatud arvamus, et tegemist on kõrge riskiga kliendiga.
Kui klient on heaks kiidetud, peate looma talle oma süsteemis profiili.
Et saaksite nendega hakata äri ajama ja teenida tulu.
Protsess varieerub sõltuvalt teie organisatsiooni sisemistest protseduuridest, kuid üldiselt peate täitma mõned paberid ja esitama need kinnitamiseks. Kui kõik on kontrollitud ja kinnitatud, avatakse konto teie süsteemis pärast nõutavat ooteaega.
Iga kliendi tuvastamise programmi esimene samm on tagada, et teil on kõigi klientide kohta täielik ja täpne dokumentatsioon, et saaksite neile pakkuda parimat võimalikku klienditeenindust.
Teine võimalus oma klientide tuvastamiseks on võrrelda neid kõrge riskitasemega märgistatud isikute ja organisatsioonide riiklike nimekirjadega. See aitab välja sõeluda kõik, kes võivad teie ettevõtet ohustada.
Osana oma kliendi tuvastamise programmist peate klienti teatud arv tööpäevi ette teavitama, et kogute tema isikuandmeid. See teade peab olema selge ja silmatorkav ning selgitama, miks te teavet kogute ja kuidas seda kasutatakse.
Mõned kliendid võivad olla vabastatud teie kliendituvastuse programmist. Eelnevalt erandikriteeriumide kehtestamine säästab teid asjatult teabe kogumisest isikutelt, kes teie ettevõttele ohtu ei kujuta.
Kliendi tuvastamise programmi regulaarne värskendamine on selle tõhusa toimimise tagamiseks hädavajalik. See protsess aitab tuvastada süsteemi nõrkused ja aitab tagada, et järgite kõiki kehtivaid panganduse regulatsioone.
CIP on asjakohaste ning spetsiifiliste riskipõhiste poliitikate kogum, mida finantsasutused kasutavad oma klientide identiteedi kontrollimiseks. See protsess aitab ära hoida pettusi ja rahapesu ning seda nõuab paljudes jurisdiktsioonides ka seadus.
Kehtestage selged ja sisutihedad eeskirjad, mis reguleerivad kliendi tuvastamise protseduure. Koolitage oma töötajaid ning õpetage, kuidas kliente õigesti tuvastada, kasutada identifitseerimisprotsesse automatiseerivat tehnoloogiat ja regulaarselt vaadata üle klientide tuvastamise protseduure.
Erapangad, krediidiühistud, hoiu-laenuühistud, kindlustusseltsid, SEC-is registreeritud maaklerid-diilerid ja mis tahes muud juriidilisest isikust kliendid. CIP-i äriline eesmärk on takistada neid asutusi soodustamast kuritegelikku finantstegevust teadmatuse tõttu, pidades kontosid või tehes finantstehinguid üksikisikute või üksuste jaoks, kes soovivad oma isikut ebaseaduslikel eesmärkidel varjata.
Äriüksuse jaoks pakub see mehhanismi oma klientide andmete avastamiseks ja kontrollimiseks, et vähendada identiteedivarguste, pettuste ja kahtlaste tehingute riski. See tagab riiklike regulatiivsete nõuete (nt. Tunne oma klienti) järgimise. See sisaldab ka rahapesuvastast vastavusprogrammi. Klientide jaoks pakuvad CIP-id viisi isikuandmete kaitsmiseks ja tehingute ohutuse tagamiseks.
Esiteks määratlege selgelt programmi eesmärgid ja sihid. Mida üritate saavutada? Kes on teie sihtkliendid? Millist identifitseerivat teavet te neilt vajate? Nendele küsimustele eelnev vastamine aitab teil luua keskendunud ja tõhusa kliendituvastusprogrammi. Samuti võite järgida sellist vastavuse kontrollnimekirja, et ükski oluline samm ei jääks kahe silma vahele.
Sõltuvalt konkreetsest rikutud föderaalmäärusest võivad karistused hõlmata rahalisi trahve, kriminaalkaristusi, nagu vangistus, valitsuse väljastatud ärilitsentsi või põhikirja kehtetuks tunnistamine, toodete või seadmete konfiskeerimine ja/või valitsuse programmides osalemise keelamine.
Täpne aeg sõltub teie ettevõtte olemusest ja kuritegeliku tegevuse ohust, kuid üldiselt on perioodiline ülevaatus vähemalt kord kvartalis mõistlik ajavahemik täpsuse säilitamiseks. Tõhusa CIP-i võti on olla kursis oma kliendibaasi muutustega ja pidada täpset arvestust.
Reageerige õigeaegselt klientide jälgimise tarkvaraga
Avastage LiveAgenti 2024. aasta parim kliendi jälgimise tarkvara, mis võimaldab teil jälgida veebisaidi külastajate käitumist ja alustada vestlust õigel ajal. Nautige 24/7 klienditeenindust, ilma seadistuskulude ja krediitkaardita. Alustage tasuta prooviperioodiga nüüd ja tõstke oma müüki ja kliendirahulolu!
Klienditeenindaja värbamise kontrollnimekiri
Avastage Klienditeenindaja värbamise kontrollnimekiri LiveAgentis, mis hõlmab kõiki samme ideaalse kandidaadi palkamiseks alates nõuete määratlemisest kuni liitumisprotsessini. Tagage oma ettevõttele parimad klienditeenindajad!
Kliendi hoolsuskohustuse kontrollnimekiri
Avasta LiveAgent'i kliendi hoolsuskohustuse kontrollnimekiri, mis aitab ettevõtetel tuvastada riske ja täita õiguslikke kohustusi rahapesu ja kuritegevuse vastu võitlemisel. Tagage oma ettevõtte turvalisus ja vältige võimalikke finantsriske selle põhjaliku juhendi abil.
Uue kliendi liitumise kontrollnimekiri
Uue kliendi pardale toomine nõuab erilist tähelepanu. Kasutage meie tasuta uue kliendi liitumise kontrollnimekirja, et midagi ei jääks kahe silma vahele.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team