Kas kavatsete avada uue veebisaidi? Kui jah, vaadake kindlasti läbi selle otsingumootori optimeerimise kontrollnimekirja kõik punktid. Hästi optimeeritud veebisaidi omamine on otsingumootori kõrge asetuse saavutamiseks ja liikluse suurendamiseks ülioluline. Selles kontrollnimekirjas käsitleme kõige olulisemaid samme, mida peate oma saidi SEO-sõbralikuks muutmiseks alates 1. päevast tegema.
Kui Te alles alustate uue veebisaidi loomist, on oluline veenduda, et investeerite selle otsingumootorite jaoks optimeerimiseks aega ja võtate arvesse järjestuse tegureid. Hea uudis on see, et veebisaidi SEO ei pea olema keeruline ja enamikul juhtudel saab seda teha üsna kiiresti.
Väikese pingutuse ja veebisaidi auditi kontrollnimekirja abil saate muuta oma veebisaidi otsingumootoritele nähtavamaks ja hakata suunama orgaanilist liiklust enda suunas.
See SEO veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri on mõeldud ettevõtetele ja veebisaitide omanikele, kes alles alustavad uue veebisaidiga. Kuid isegi kui Teie veebisait on paar aastat vana, on alati hea mõte need sammud üle vaadata, et veenduda, kas kasutate kõiki uusimaid otsingumootori optimeerimise tehnikaid.
Millised on peamised sammud, mida peate tegema?
Otsingumootorite optimeerimine algab märksõnade uurimisega.
Kui Te ei korralikku märksõnade uuringut, ei järjestata teid õigete otsinguterminite järgi. Tulemuseks on see, et Teie veebisait ei saa piisavalt liiklust, mis tähendab, et see ei konverteeri nii hästi kui võiks.
Kõigepealt peaksite oma veebisaidi teema kindlaks tegema. Kui teil on üldine ettekujutus teie saidi sisust, saate alustada teie sisuga seotud sihtmärksõnade tuvastamist.
Samuti saate kasutada otsingumootoreid, et leida märksõnu, mida inimesed tegelikult veebist teabe otsimiseks kasutavad. Näiteks kui soovite sihtida märksõna “pitsa”, peaksite selle Google’isse sisestama ja vaatama, millised muud seotud märksõnad tulemustes kuvatakse.
Võite ka jälgida brändi mainimisi ja konkurentsi märksõnu, et saada aimu, mida teised sihivad. Kui Teil on sihtmärksõnade loend, võite alustada nende lisamist oma sisu- ja veebisaidi arhitektuuri.
See on teie veebisaidi otsingumootorite jaoks optimeerimise üks olulisemaid samme. Domeeninime valimisel veenduge, et see kirjeldaks täpselt teie ettevõtet või veebisaiti.
Iga kord, kui registreerite domeeninime, saate ka vastava IP-aadressi, millega Teie veebisait on seotud seni, kuni see Teile kuulub. See on oluline, sest otsingumootorid kasutavad veebisaitide hostimiskoha määramiseks IP-aadresse.
Järgmine samm veebisaidi optimeerimisel on valida õige veebiplatvorm. Otsuse tegemisel valige kindlasti see, mis on otsingumootorisõbralik ja võimaldab Teil oma veebisaidi SEO-d hõlpsalt parandada.
See on tööriist, millest sõltute veel aastaid – muudate olemasolevaid lehti ja lisate uusi, eriti kui omate ajaveebi. Platvorm ei tohiks Teid mingil viisil piirata.
Mõned kõige populaarsemad SEO-sõbralikud veebiplatvormid on järgmised:
Veebisaidi seadistamisel on oluline teemasid ja pistikprogramme hoolikalt valida. Teema valimisel veenduge, et see oleks hästi kodeeritud ja mõeldud SEO jaoks.
SEO-sõbralikud teemad on loodud otsingumootoreid silmas pidades. Tavaliselt on neil sisseehitatud funktsioonid, mis aitavad parandada Teie saidi asetust otsingumootori tulemuste lehtedel (SERP-id), nagu optimeeritud kood ja metaandmed.
Ei ole kindlat teemat, mis paneks Teid kõrgemale positsioonile või mis kahjustaks Teie SEO strateegiat. Selle asemel kaaluge selliseid tegureid nagu:
Enne otsuse tegemist kontrollige konkreetse teema arvustusi, arvamusi ja edulugusid.
Veebisaidi planeerimisel on oluline üles ehitada see nii, et nii lugejatel kui ka otsingumootoritel oleks lihtne navigeerida.
Kui planeerite saidi struktuuri, loote tegevuskava. Lisades selge lehtede hierarhia ning kasutades märksõnarikkaid pealkirju ja kirjeldusi, saate parandada oma saidi asetust SERP-ides.
Veebisaidi struktuuri kavandamine ja sisu korraldamine on väga aeganõudev protsess, kuid see on pingutust väärt. Alustage oma saidile soovitud lehtede loendi loomisega, seejärel looge hierarhia, alustades avalehest ja jõudes üksikuteni.
Näpunäide: Leheküljel ei tohi Teie saidil olla rohkem kui kolm klõpsu.
Hästi organiseeritud ja intuitiivne navigeerimine on veebisaidi SEO jaoks ülioluline. Veenduge, et Teie menüüelemendid oleksid hõlpsasti juurdepääsetavad ja peamenüüst pääseks ligi kõikidele lehtedele. Kasutage ka navigeerimisnuppude jaoks selgeid silte, et külastajad teaksid, kuhu nad liiguvad.
Nähtavad ja hõlpsasti juurdepääsetavad navigeerimismenüü üksused julgustavad külastajaid Teie veebisaiti uurima. Kui nad ei leia seda, mida nad otsivad, lahkuvad nad pettunult ega naase tõenäoliselt enam kunagi.
Sellele küsimusele ei ole ühest vastust. Siiski on mõned asjad, mida saate teha, et muuta navigeerimine kasutajasõbralikumaks.
Näpunäide: Mõelge kogu aeg oma külastajate käitumisele (mida nad klõpsavad, kuidas nad suhtlevad) ja ärge unustage lisada nt sotsiaalmeedia profiile, et suunata liiklust oma sotsiaalmeedia lehtedele.
Lühikesed, sisutihedad ja märksõnarikkad URL-id tõstavad teie saidi SEO asetust.
Märksõnade lisamine oma lehe URL-idesse võib aidata Google’il ja teistel otsingumootoritel paremini mõista, millest Teie lehed räägivad. See omakorda võib aidata Teie veebisaidil SERP-des kõrgemat asetust saada.
Alustuseks peaksite kontrollima, kas Teie sisuhaldussüsteem (CMS) võimaldab Teil URL-i struktuuri muuta. Kui see on nii, seadistage kindlasti 301 ümbersuunamised oma vanadelt URL-idelt uutele.
Kui teie sisuhaldussüsteem ei luba teil URL-i struktuuri muuta, on veel paar asja mida teha:
Oma veebilehe mobiilisõbralikkusele tuleb tähelepanu pöörata kohe algusest peale. Inimeste arv, kes sirvib veebi oma telefonides ja tahvelarvutites on kasvamas, nii et Te ei soovi potentsiaalseid kliente kaotada veebisaidiga, mis väiksematel ekraanidel hea välja ei näe.
Google on teatanud, et nad eelistavad oma SERP-is mobiilisõbralikke saite. See tähendab, et kui Teie veebisaidil ei ole mitmekülgset kujundust, võidakse seda karistada ja see on madalamal kohal kui mobiilisõbralikud veebisaidid.
Esiteks veenduge, et kogu Teie sisu on loetav ilma sisse suumimata. Kasutage suuri nuppe ja hõlpsasti navigeeritavaid menüüsid ning vältige flashi või muude pistikprogrammide kasutamist, mida enamik mobiilseadmeid ei toeta. Testige oma saiti erinevates seadmetes, veendumaks et see töötab hästi ja näeb ka hea välja.
Tänapäeval pole vabandust, miks Te ei kasuta oma veebisaidil SSL-sertifikaati/HTTPS-krüptimist. Kui kasutate endiselt HTTP-d, on viimane aeg uuendamiseks.
Google on järjest enam eelistanud veebisaite, mis kasutavad SSL-sertifikaate, seega peaksite oma veebisaidil võimalikult kiiresti sellele protokollile üle minema. Lisaks võimaldab SSL-ile üleminek kasutada oma veebisaidil Google Analyticsit ning kaitsta seda pahavara ja häkkerite eest.
Peate ostma SSL sertifikaadi usaldusväärselt pakkujalt ja seejärel installima sertifikaadi oma veebiserverisse. Uue protokolli kasutamiseks peate värskendama ka kõiki oma veebisaidi linke.
Otsingumootori robotid leiavad avalikult kättesaadavad veebilehed neid indekseerides. Nad hoiavad kogu oma serveritest leitud teabe koopiaid. Kui kasutaja sooritab otsingu, kuvab mootor talle asjakohased tulemused.
Lihtsamalt öeldes, kui Teie veebisaiti pole roomatud ja indekseeritud, ei kuvata seda otsingumootori tulemuste lehtedel.
Kui me räägime indekseerimisest, peate oma saidi Google’i Google Search Console’ile esitama, et otsingumootori roomajad saaksid seda teha.
See võimaldab Teil näha, kuidas Teie veebisait Google’i otsingutulemustes toimib, ning aitab Teil diagnoosida ja parandada vigu, mis võivad takistada Teie veebisaidi kõrget asetust. Lisaks saate väärtuslikku teavet märksõnade kohta, mida inimesed Teie veebisaidi leidmiseks kasutavad.
Veebisaidi seadistamine Google’i Search Console’is on üsna lihtne:
Tänapäeval ei ole Google teenus My Business enam valikuline funktsioon, vaid iga veebipõhise kohaloleku oluline osa.
Teie veebisait on üks Teie olulisemaid turundustööriistu. Lisades selle oma Google’i My Business profiilile, muudate klientidel selle leidmise ja külastamise lihtsaks. Lisaks võib Teie profiilil kinnitatud veebisaidi olemasolu loomulikult aidata parandada ka Teie asetust SERP-is.
Oma veebisaidi lisamiseks Google’i My Business profiili peate esitama järgmise teabe:
Sisustrateegia on SEO üks olulisemaid aspekte. Peate oma veebisaidile regulaarselt asjakohast sisu lisama.
Lisaks Teie kaubamärgile professionaalse kuvandi loomisele võivad kvaliteetsed sisutükid parandada ka Teie SEO-d. Need hoiavad külastajate huvi Teie ettevõtte vastu.
Sisuideed varieeruvad olenevalt Teie ettevõttest ja vaatajaskonnast, seega pole sellele küsimusele standardset vastust. Järgmised on mõned üldised näpunäited, mida sisu loomisel meeles pidada:
Kliente on võimalik veelgi rohkem kaasata ja nende tähelepanu köita. Saate lisada näiteks klientide arvustusi, et veenda külastajaid konverteeruma.
Veenduge, et sihtige oma veebisaidi iga lehe jaoks esmast märksõna. See aitab parandada Teie SEO-d ja hõlbustab klientidel Teie saidilt otsitava teabe leidmist.
Kui sihite iga lehe peamist märksõna, teatab see Google’ile, et leht on konkreetselt selle teemaga seotud. Nii saate suurendada oma võimalusi otsingutulemustes kõrgemale kohale jõuda.
Kui pakute oma tooteid või teenuseid mitmes keeles, on oluline oma veebisait nende keeleversioonide jaoks ette valmistada.
Sest see võimaldab teil sihtida välismaist vaatajaskonda, kes otsivad teavet teie toodete või teenuste kohta oma emakeeles. Veebisaidi optimeerimine erinevate keelte jaoks võib aidata parandada teie asetust ka välismaistes otsingumootorites.
Kui rääkida oma veebisaidi optimeerimisest SEO jaoks, on oluline olla kursis viimaste Google’i uuendustega. Hea uudis on see, et enamik populaarseid veebiplatvorme sisaldavad funktsioone, mis aitavad Teil viimaste trendidega ühel järljel olla.
Kui Teie veebisait pole Google’i algoritmi praeguse versiooni jaoks optimeeritud, võite kogeda liikluse vähenemist. Kontrollides uusimaid Google’i algoritmi värskendusi, saate tagada, et Teie veebisait on konfigureeritud viisil, mis parandab teie SEO-d ja minimeerib teie riski saada Google’i poolt karistada.
Peate jälgima uusimaid Google’i värskendusi, lugedes ajaveebe nagu MOZ, Search Engine Land ja teised. Lisaks peaksite Google Analyticsi või mõne muu analüüsivahendi abil jälgima, mis Teie veebisaidiga töötab ja mis mitte.
Kontrollige regulaarselt vigu ja parandage need esimesel võimalusel.
Tehnilised SEO vead võivad takistada Teie veebisaidil SERP-des kõrget asetust. Mõnel juhul võivad sellised vead Teie veebisaidi isegi Google’i poolt keelata, seega on oluline need võimalikult kiiresti tuvastada ja parandada.
Hästi optimeeritud metakirjeldused ja pealkirjasildid on SEO protsessi kõrgelt hinnatud aspektid. Selle maksimaalseks kasutamiseks veenduge, et Teie veebisaidi pealkirjasildid ja metakirjeldused oleksid eristatavad.
Kohandatud pealkirjasildid ja metakirjeldused aitavad Teil otsingumootorites kõrgemat asetust saavutada. Samuti aitavad need parandada klikkimise määra, mille tulemuseks võib olla kvaliteetsem liiklus ja rohkem konversioone.
Üks tegureid, mida Google veebisaitide järjestamisel arvesse võtab, on nende laadimiskiirus ja serveri reageerimisaeg (kui kaua kulub pärast veebikliendi päringu tegemist).
Aeglane serveri reageerimisaeg võib kasutajakogemust negatiivselt mõjutada ja külastajad Teie veebisaidilt tõrjuda ning seega kahjustada Teie veebisaidi SEO järjestust.
Kui olete tuvastanud, et Teie veebisaidi laadimiskiirusega on probleeme, saate selle parandamiseks teha mõned toimingud.
Teie veebisaidi tööaeg viitab selle saadavusele ja juurdepääsetavusele.
Seisakud toimuvad aeg-ajalt süsteemi hoolduse ajal. Ükski Teie domeeni külastav külastaja ei pääse siis Teie veebisaidile ligi.
See võib kaasa tuua piiranguid otsingumootoritelt, muutes Teid kasutajatele nähtamatuks. See kujutab endast tõelist probleemi, kuid saate seda mingil määral ära hoida.
Saidi kõrge tööaja tagamiseks saate teha järgnevat:
Linkides oma saidi ühe lehe teise lehega, loote sissetulevaid linke. Väljaminevad lingid on need, mis suunavad teistele veebisaitidele.
WordPressi sisemine linkimine on oluline, kuna see aitab suurendada teie veebisaidi autoriteeti ja nähtavust. Kvaliteetsed lingid ütlevad otsingumootoritele, et teie veebisait on usaldusväärne teabeallikas.
Oma veebisaidi teistele lehtedele linkimiseks on mitu võimalust. Võite kasutada ankrut, ehk (tekstis peidetud) linki, mis viib teisele lehele. Teine võimalus seda teha on kasutada selle lehe URL-i, millele soovite linkida. Samuti saate luua hüperlingi, mis on eritüüpi link ja avaneb uues aknas.
Oma veebisaidi tervise säilitamine on otsingumootori hea optimeerimise jaoks hädavajalik.
Oma veebisaidi toimivuse jälgimiseks on mitmeid erinevaid viise, kuid üks tõhusamaid on Google Analyticsi kaudu. See tasuta teenus pakub teile palju teavet teie veebisaidi toimivuse kohta, sealhulgas:
Google Analytics on võimas tööriist ja selle kasutamine on hädavajalik, kui soovite oma veebisaidi SEO-d parandada. Seadistage kindlasti konto ja lisage oma veebisaidile jälgimiskood, et saaksite oma saidi toimivust jälgida.
Sotsiaalmeedia on SEO osas oluline ja sellel võib olla tohutu mõju, eriti uutel veebisaitidel.
Kasutajatega suhtlemine ja regulaarse sisu avaldamine sotsiaalmeedias aitab Teil luua veebis brändiusaldust (mis aitab SEO puhul). Sotsiaalmeedia võib samuti tõhustada SEO-d loomulike linkide hankimise kaudu.
Jagage oma sotsiaalmeedias huvitavat sisu. Seda võidakse edastada teistele kasutajatele ja selle tulemusena ilmuda välistes allikates, näiteks foorumites.
Linkide loomine on tõhusa positsioneerimise oluline aspekt, seega parandab linkide hankimine sel viisil SEO-d. Kasutage seda ära ja proovige anda võimalikult palju võimalusi oma jälgijatega suhtlemiseks (postitage kaasahaaravat sisu, kasutage videoid, nautige seda loomeprotsessi).
Vastake regulaarselt nende küsimustele, kommentaaridele ja arvamustele – LiveAgent võib siin kasuks tulla. Heitke pilk sellele sotsiaalmeedia tugiteenuse tarkvarale, mis kogub kõik suhtlused ühte postkasti, et saaksite neid kõiki ühest kohast hallata. Tänu sellele on klientidega kontakti hoidmine lihtsam.
Seda saab kasutada juhendina, mis aitab teil oma veebisaiti otsingumootorite jaoks optimeerida. Nimekiri sisaldab peamisi samme, nagu domeeninimi, veebiplatvormi optimeerimine, Google’i värskenduste kontrollimine ja SSL-sertifikaatide seadistamine. Kasutage meie kontrollnimekirja, kohandage seda vastavalt oma vajadustele ja nautige SEO-sõbralikku saiti.
Oma veebisaidi jaoks asjakohaste märksõnade leidmiseks saate kasutada mitmeid erinevaid tööriistu. Google Adwordsi märksõnade planeerija on hea koht alustamiseks. Google’i otsingukonsooli abil saate tuvastada ka märksõnad, mida inimesed teie veebisaidi leidmiseks kasutavad. Need tööriistad on väga populaarsed, nii et teil pole probleeme nende õpetuste leidmisega.
Enamikul juhtudel on see üsna lihtne ja seda saab teha lühikese aja jooksul. Siin on nimekiri kõige olulisematest asjadest, mida teha: veenduge, et teie veebisait on Google’i otsingukonsoolis registreeritud, ja esitage oma XML-saidikaart; lisage oma pealkirjasiltidele, metakirjeldustele ja päisemärgenditele märksõnu; optimeerige oma pilte; lisage linke teistele veebisaitidele ja ajaveebi postitustele; kasutage oma linkide jaoks märksõnarikast ankurteksti ja looge ajaveeb ning lisage regulaarselt uut sisu.
Oma veebisaidi SEO hindamiseks saate kasutada mitmeid erinevaid tööriistu, kuid kõige populaarsem on Google PageSpeed Insights. See tööriist annab teile hinde nii mobiilseadmete kui ka lauaarvutite kohta ning näpunäiteid oma reitingu parandamiseks.
WordPressi SEO kontrollnimekiri
WordPressi SEO kontrollnimekiri aitab Teil jõuda Google'is parimatele positsioonidele ja suurendada Teie ajaveebi lehe orgaanilist liiklust. Ülim punkt-punktilt juhend.
Uue veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri
Uue veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri aitab tagada teie saidi sujuva ja vigadeta käivitumise. Avastage punkt-punktilt juhend, mis hõlmab sisu loomist, disaini, kasutajakogemust ja turundust, et valmistada oma veebileht edukaks avaldamiseks ette. Täielik juhend tõrgeteta lansseerimiseks!
Idufirma esitamise kataloogide kontrollnimekiri
Avasta parimad platvormid oma idufirma reklaamimiseks! Suurenda nähtavust ja jõua uute klientideni. Vaata meie kontrollnimekirja!
WordPressi veebilehe käivitamise kontrollnimekiri
Meie WordPressi veebisaidi käivitamise kontrollnimekiri aitab Teie projekti kasvuks ette valmistada ilma tarbetute vigadeta. Ülim punkt-punktiline juhend.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.