Turundusauditi kontrollnimekiri aitab ettevõtetel mõista sihtturgu, seada eesmärke, hinnata turundustegevuse tõhusust ning luua strateegiaid. Sisaldab TNVO-analüüsi ja juhiseid tõhususe parandamiseks.
Turundusauditi läbiviimine on iga ettevõtte jaoks üks kriitilisemaid ülesandeid. See ei tähenda ainult ruutude märkimist, vaid pigem oma ettevõtte mõistmist ja kindlakstegemist, mis Teil hästi läheb ja mida saate parandada.
Kui Te pole kindel, kuidas alustada, või kui on kriitilisi valdkondi, millega tuleks kõigepealt tegeleda, juhendab see kontrollnimekiri Teid läbi kogu protsessi.
Lühidalt öeldes: turundusaudit aitab hinnata strateegiate, eelarvete ja muude turundustegevusse tehtavate investeeringute tõhusust.
Turundusauditi kontrollnimekirja abil saate hinnata, kui hästi on Teie lähenemisviis vastavalt turu vajadustele toiminud.
Oletame, et Te ei vasta klientide nõudlusele või ei rahulda praeguseid vajadusi seoses toote eeliste, kvaliteedi, ohutuse või toimivusstandarditega. Sel juhul tasub võimalikke parenduskohti lähemalt uurida.
Inventuuri tegemine võimaldab Teil hinnata, kui palju tööd on vaja teha enne otsustamist, kas muuta tooteid või mitte, suurendada tootmist uute toodete turuletoomiseks jne. See võib pikas perspektiivis säästa nii raha kui ka aega.
Kõik sõltub teie turunduseelsetest eesmärkidest – olgu need siis bränditeadlikkus või tehtud tellimuste tegelik arv – seega on oluline, et plaan ja mõõdetavad eesmärgid oleksid eelnevalt seatud.
Turundusaudit annab Teile juhised tõhusama strateegia rakendamiseks. See vähendab probleemsetele kohtadele raisatud aega ja toob esile kasvuvõimalused. Nii saate tõhusalt sihtida muudatusi, millel on parimad võimalused edukuse suurendamiseks.
Turundusauditid võivad aidata turundusmeeskonnal seada eesmärke ja mõõta edu. Mõistes, kui hästi on Teie varasemad jõupingutused vastanud klientide vajadustele ja kas mõni valdkond vajab rohkem tähelepanu, saate järgmises turunduskampaanias seada realistlikud ja saavutatavad eesmärgid ning vältida samade vigade tegemist.
Ettevõtete omanikud saavad samuti kasu turundusauditi kontroll-loendist. See aitab neil tuvastada parandamist vajavad valdkonnad ja kasutada uusi võimalusi maksimaalselt ära. Isegi kui Teil toimib kõik ladusalt, on oluline olla kursis valdkonna trendidega, et Teie ettevõte ei jääks valveta, kui konkurendid hakkavad Teie potentsiaalseid kliente tõhusamalt sihtima.
Iga turundusauditi esimene samm on oma praeguse turuosa kindlaksmääramine. See hõlmab teie ideaalse kliendi mõistmist, milliseid tema vajadusi saab rahuldada ja kuidas nendeni kõige paremini jõuda.
Kui te pole kindel, kust alustada, looge ostupersoon, mis on teie sihtkliendi väljamõeldud kujutis, sealhulgas demograafilised andmed ja käitumisomadused.
Teie jõupingutuste edu või ebaõnnestumist pole võimalik mõõta, kui teil pole selget ettekujutust sellest, kellele teie turundus on suunatud.
Mõelge, kui hästi mõistate potentsiaalseid kliente ja nende muresid seoses teie toote või teenuse pakkumisega.
Tehke endale selgeks, milline teie ideaalne klient välja näeb ja kuidas ta käitub. Alustuseks võite arvestada oma olemasolevate klientidega ja luua nende põhjal ideaalse kliendi. Uurige sotsiaalmeedia klienditeeninduse tarkvara abil potentsiaalsetelt klientidelt saadud tagasisidet. See tarkvara aitab teil analüüsida ja mõista oma klientide eelistusi, vajadusi ja käitumist, võimaldades teil oma kliendiprofiile täpsustada ja turundusstrateegiaid vastavalt kohandada.
Milliseid tööriistu selles etapis kasutada?
Veenduge, et kõik Teie tegevused aitaksid kaasa ühise eesmärgi saavutamisele ja et saate aja jooksul oma edusamme jälgida.
Ilma määratletud eesmärkideta on raske hinnata, kas Teie turundus on edukas või mitte. Tehke kindlaks, mida loodate oma turundusega saavutada ja kuidas hinnata oma õnnestumist.
Teie eesmärgid peaksid olema konkreetsed, mõõdetavad, saavutatavad, asjakohased ja ajalised (SMART). Jaotage need lühi- ja pikaajalisteks eesmärkideks, et Teil oleks selge ettekujutus, mida ja millal soovite saavutada.
Nüüd, kui Teil on oma sihtturust hea ettekujutus, on aeg analüüsida, kuidas nad Teie pakutavaid teenuseid või tooteid kasutavad. Saate ülevaate sellest, kuidas inimesed sellesse sektorisse suhtuvad, jälgides asjakohaseid märksõnu ja fraase ning sotsiaalmeedia kanaleid, kus kliendid räägivad oma vajadustest ja muredest.
Analüüsimine aitab mõista, mida Teie kliendid otsivad, kuidas nad seda otsivad, ning keelt, mida nad oma vajaduste arutamisel kasutavad. See teave aitab Teil kujundada oma turundusstrateegiaid ja luua kõlavat sisu.
Kontrollige, kuidas Teie tööstusharul ja konkurentidel läheb. Mida räägivad inimesed Teie konkurentidest veebis? Kas on uusi teenuseid või tooteid, millest peaksite olema teadlik?
Otsige võimalusi, kuidas konkurentidest eristuda ja meelitada rohkem kliente.
Üks tõhusamaid viise kindlaks teha, mida peaksite oma turundusega tegema, on TNVO-analüüsi läbiviimine. Tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud on tegurid, mis mõjutavad, kui hästi saate oma ettevõtet või toote/teenuse pakkumist turundada.
TNVO-analüüs aitab keskenduda Teie jõupingutustele ja suunata ressursse kõige tõhusamalt. Nõrkade ja tugevate piirkondade ning sellest tulenevate ohtude ja võimaluste tuvastamine loob Teie praegusest olukorrast realistliku ülevaate. See on lähtepunkt, et otsustada, mida saab ja tuleks ette võtta.
Loetlege kõik asjakohased tegurid, mis võivad Teid mõjutada, ja seejärel hinnake need tugevusteks, nõrkusteks, võimalusteks või ohtudeks.
Teie TNVO-analüüs peaks sisaldama iga valdkonna üksikasjalikku ülevaadet, sealhulgas ka seotust turundusstrateegiaga.
Samuti peaksite välja pakkuma strateegiad oma ettevõtte nõrkade külgede parandamiseks ja kõigi võimaluste ärakasutamiseks. Näiteks võite keskenduda uute toodete väljatöötamisele, et turu lünki kõige paremini ära kasutada.
Tehke kindlaks, kui hästi Te praegu oma sihtrühmani jõuate. See hõlmab kõigi Teie praeguste turundustegevuste tõhususe hindamist, alates veebisaidist ja veebipõhisest kohalolekust kuni sotsiaalmeedia kampaaniate ja e-posti uudiskirjadeni.
See aitab Teil tuvastada, mis töötab ja mis mitte, et saaksite keskenduda tegevustele, mis toovad parimaid tulemusi. See võimaldab Teil ka kindlaks teha, kas peate oma praeguses turundusstrateegias või taktikas muudatusi tegema.
Vaadake oma veebisaidi liiklust, konversioone, sotsiaalmeedia jälgijaid, e-kirjade avamisi ja klikkimise määra.
Ilma nende mõõdikuteta võib olla keeruline kindlaks teha, kui tõhus on Teie turundus ja kas tuleks teha muudatusi või mitte.
Kui suutsite läbi viia üksikasjaliku konkurentide analüüsi, siis oleksite pidanud ka mõistma, mis on Teie ainulaadne müügiargument (USP).
Teie ainulaadne müügiargument eristab Teid konkurentidest ja meelitab ligi kliente, kes otsivad midagi, mida keegi teine ei paku. Turundusauditi käigus peaksite analüüsima oma USP-d ja koostama plaani, kuidas seda maksimaalselt ära kasutada (kui Te seda veel ei tee).
Koostage nimekiri kõigist viisidest, mille poolest erinete oma konkurentidest, ja seejärel mõelge välja, kuidas neid erinevusi potentsiaalsetele klientidele edastada. Seda saab teha oma veebisaidi, sotsiaalmeedia postituste, e-posti uudiskirjade ja isegi müügimaterjalide kaudu. Koostage selge ja kokkuvõtlik aruanne, mis selgitab oma ainulaadseid müügiargumente.
Nüüd, kui Teil on hea arusaam oma sihtturust, USP-st ja praegustest turundustegevusest, on aeg kontrollida oma turunduseelarvet. See tagab, et Teil on rahalisi vahendeid tulemusi andvatele tegevustele eraldamiseks.
Oluline on omada realistlikku ettekujutust sellest, kui palju saate endal lubada turundusele kulutada, et saavutada soovitud tulemusi.
Vaadake üle oma praegune eelarve ja mõelge välja, kui palju saate iga kuu või kvartali turundustegevuseks eraldada. Samuti peaksite välja töötama turunduseelarvete jaotamise eelistatud lähenemisviisidel põhineva plaani. Näiteks kui sotsiaalmeedia turundus on Teie kõrgeim prioriteet, peaksite eraldama raha sellistele tegevustele nagu reklaamide eest tasumine või jälgijate arvu suurendamine.
Paratamatult tuleks visandada konkreetsed tegevused, mida oma ärieesmärkide saavutamiseks teha.
See aitab Teil keskenduda oma jõupingutustele, eraldada ressursse kõige tõhusamal viisil ja jälgida edusamme aja jooksul.
Lisage üksikasjalik plaan iga selles juhendis kirjeldatud etapi kohta. Määrake, kui kaua annate igale tegevusele tulemuste saavutamiseks aega, ja seadke eesmärgid, mida soovite saavutada.
Üks tõhusamaid viise turunduse parandamiseks on sisustrateegia väljatöötamine. See kirjeldab, mis tüüpi sisu Te toodate ja kui sageli avaldate.
Kvaliteetne sisu on iga eduka turundusstrateegia jaoks hädavajalik. See julgustab ostuotsuseid tegema, aitab potentsiaalseid kliente Teie ettevõtte suhtes harida ja suurendab usaldust.
Alustuseks looge loend sisu tüüpidest, mida soovite toota, sealhulgas ajaveebipostitused, sotsiaalmeedia värskendused ja videod. Samuti koostage iga platvormi jaoks toimetuskalender, et Teie ajakava oleks selgelt määratletud.
Veenduge, et kliendid saaksid Teiega hõlpsalt ühendust võtta ja probleemideta olulist teavet saada.
Sest see aitab luua paremaid suhteid. Nad usaldavad Teid rohkem, kui nad teavad, et võivad abi vajades Teie peale loota.
Saate kasutada mitmeid erinevaid meetodeid, et lihtsustada klientide võimalust Teiega ühendust võtta. Need ulatuvad klientidele nähtavatest (nt reaalajas vestlusvidinad) meetoditest nendeni, mis aitavad Teie agentidel oma töökoormust tõhusamalt hallata, suurendades omakorda klientide rahulolu.
LiveAgent pakub neid kõiki – saate kasutada sisseehitatud kõnekeskuse tarkvara, hankida turu kiireima reaalajas vestlusega rohkem müügivihjeid ja hallata kõiki vestlusi, sõnumeid, e-kirju, kõnesid jne ühest postkastist.
Nüüd, kui teil on sisu jaoks plaan, on aeg luua selle teostamiseks vajalikud digitaalsed varad.
Oluline on tagada, et kõik teie sotsiaalmeedia profiilid ja veebisaidi lehed oleksid ajakohased, et need meelitaks ligi külastajaid ja hoiaks neid Teie brändiga kursis. See aitab ka Teie ettevõttel professionaalsem ja usaldusväärsem välja näha.
Alustada tuleks oma veebisaidi ja sotsiaalmeedia profiilide loomisest või värskendamisest. See hõlmab asjakohase teabe lisamist, nagu Teie ettevõtte kirjeldus, kontaktandmed ja pildid või logod. Samuti veenduge, et kõik Teie lehed oleksid omavahel lingitud, et külastajad saaksid nende vahel hõlpsalt liikuda.
Kui olete oma ettevõttest ja turust tugeva arusaamise omandanud, on aeg koostada tegevuskava turundusstrateegia täiustamiseks. See kirjeldab konkreetseid samme, mida peate oma turunduse ebatõhusate aspektide parandamiseks võtma.
See aitab avastada arenguruumi ja koostada sobivate muudatuste plaani.
Teie tegevuskava peaks sisaldama üksikasjalikku ülevaadet Teie turundusstrateegia iga ebatõhusa aspekti kohta koos sammudega, mida saate nende parandamiseks võtta.
Määratlege oma auditi eesmärk. Turundusauditi eesmärgid on erinevad, kuid hõlmavad tavaliselt järgmist:
Kui olete eesmärgi välja selgitanud, on aeg määrata kindlaks oma auditi ulatus. Otsustage, mida lisada ja mis välja jätta. See aitab Teil analüüsi tegemisel õigel teel püsida. Mõned tegurid, mida tuleks arvesse võtta, hõlmavad järgmist:
Kui teate, mida vaadata, on aeg langetada otsus parima teabe kogumise viisi üle. Saadaval on erinevad auditeerimise meetodid. Valige see, mis Teie vajadustele kõige paremini sobib.
Mõned standardsed auditeerimise meetodid sisaldavad:
Uurige, kas Teie eesmärgid on täidetud või mitte ja milliseid muudatusi (kui neid on) on vaja teha. Esitage oma leiud kindlasti selgelt ja lühidalt, et juhtkond neid hõlpsasti mõistaks.
Mõned standardsed analüüsimeetodid hõlmavad järgmist:
Kui rääkida soovitustest, siis soovite lisada konkreetsed sammud, mida saab võtta auditis tuvastatud probleemide lahendamiseks. See tagab, et teate, mida on vaja teha ja millist plaani järgida. Veenduge, et Teie soovitused oleksid teostatavad ja realistlikud ning neid saaks otsekohe rakendada.
Koostage teostusplaan. Kirjeldage, kes vastutab iga sammu eest, milliseid ressursse on vaja ja ajakava, millal ülesanded tuleb täita. Hästi korraldatud teostusplaan aitab tagada, et muudatused tehakse õigeaegselt ja tõhusalt.
Kui muudatused on tehtud, on aeg hinnata nende tõhusust. Selles etapis saate kindlaks teha, kas Teie eesmärgid saavutati või mitte ja kas teel esines konarusi.
Conversion rates are the most accurate measure of your marketing campaign effectiveness. You can calculate conversion rates based on:
Põrkemäär on mõõdik, mida kasutatakse Teie saiti külastavate ja koheselt lahkuvate inimeste arvu jälgimiseks. See võib aidata Teil mõista, kas meelitate õiget vaatajaskonda või mitte.
Põrkemäär tuletatakse, võttes arvesse külastajate koguarvu, kes lahkuvad Teie saidilt pärast ühe lehe vaatamist, ja jagades selle külastuste koguarvuga. Kui see protsent on kõrge, võib Teie veebisaidil olla midagi, mis lülitab inimesed välja või ajab nad minema enne, kui neil on võimalus edasi uurida. Põrkemäärade vähendamiseks proovige:
Läbiklõpsamissagedus (CTR) on mõõdik, mida kasutatakse Teie reklaamidel tehtud klikkide arvu ja selle tulemusel Teie veebisaiti külastavate inimeste mõõtmiseks. Selle jälgimine võib aidata Teil tuvastada, millised reklaamivormingud, paigutused või võrgud toovad Teie saidile kõige paremini liiklust. CTR-i parandamiseks tehke järgmist.
Sotsiaalmeedia on võimas tööriist oma ettevõtte turundamiseks. See võib aidata Teil jõuda uute klientideni, luua suhteid praeguste klientidega ja luua müügivihjeid. Sotsiaalmeedia maksimaalseks kasutamiseks tehke järgmist:
Müük on Teie turundustegevuse lõppeesmärk. Müügi mõõdikute jälgimine aitab Teil välja selgitada, kas Teie kampaaniad toovad uusi kliente ja suurendavad klientide hoidmise määra. Müügi mõõdikute jälgimist saab teha läbi:
Bränditeadlikkuse parandamine on pidev protsess, mis nõuab aega ja järjepidevat pingutust, et näha tulemusi. Oma edusammude jälgimiseks tehke järgmist:
Turundusaudit peaks hõlmama kõiki teie turundustegevuse aspekte alates bränditeadlikkusest kuni müügiprotsessini. See peaks sisaldama ka teie veebisaidi, e-kaubanduse platvormi ja sotsiaalmeedia kohaloleku ülevaadet. Nagu näete, on vaja katta palju aspekte ja on soovitatav töötada meeskondadega, sealhulgas teie finants- ja raamatupidamisosakonnad. Meie kontrollnimekiri võtab kokku kõik põhipunktid, mida peate oma auditis katma.
Kui te ei saavuta oma praeguste kampaaniatega soovitud tulemusi, proovige A/B testida erinevaid reklaamivorminguid ja paigutusi (nt tekst- või piltreklaamid). Lisaks jälgige veebisaidi liiklust passiivsuse hüpete osas ja otsige trende, et teha kindlaks, millised reklaamid toovad uusi kliente. Samuti võib olla hea mõte üle vaadata oma veebisaidi kujundus, sisustrateegia või SEO märksõnad, et näha, mida saaksite täiustada.
Parim viis turundusauditiks valmistumiseks on koguda kokku kõik asjakohased andmed ja panna need ülevaatamiseks valmis. See hõlmab teie veebisaidi, e-kaubanduse platvormi, sotsiaalmeedia kontode ja meiliturunduse tööriistade analüüsi. Samuti peaksid teil olema ülevaatamiseks valmis kõik kaubamärgi- või kujundusvarad ning ülevaade oma praegustest kampaaniatest ja nende tulemustest. Võite alla laadida meie tasuta turundusauditi kontroll-loendi PDF vormingus, mis sisaldab kokkuvõtet kõigist põhipunktidest, mida tuleks auditis katta.
Jällegi pole sellele küsimusele lõplikku vastust. Siiski peaksite andma piisavalt aega, et kõik andmed üle vaadata ja täiustuste soovitused teha. Kasutades meie digitaalturunduse auditi kontrollnimekirja, saate aja minimaalseks vähendada, sest te ei pea tegema täiendavaid muudatusi ega jäta midagi olulist kahe silma vahele.
Sellele küsimusele ei ole ühest vastust, kuna turundusauditi vorm sõltub teie ettevõtte suurusest ja keerukusest. Enamik auditeid sisaldab aga järgmist: Kokkuvõte – lühike ülevaade teie auditi põhipunktidest, sealhulgas soovitused või järgmised sammud. Praegune turundustegevus – ülevaade kõigist käimasolevatest ja lõpetatud turunduskampaaniatest ning nende edukusest müügi suurendamisel. Turunduseesmärgid – üksikasjad teie ärieesmärkide kohta igat tüüpi kampaaniate kohta, et anda selge ülevaade sellest, mida soovite saavutada. Turundustegevuste ülevaade – hinnang nt. teie veebisaidi kujundus, kasutajakogemus, sisu, SEO, sotsiaalmeedia ja e-posti turundusstrateegia. Finantsülevaade – uurib, kui palju te turundusele kulutate ja kas see toob head investeeringutasuvust (ROI) või mitte. Järgmised sammud – soovitused turundustegevuse parandamiseks auditi tulemuste põhjal.
Meiliturundus on digitaalse turunduse üks olulisemaid kanaleid. See on suurepärane viis klientidega ühenduse loomiseks ja nende viimaste toodete ja teenustega kursis hoidmiseks. Meiliturunduse auditeerimine on eduka kampaania säilitamise oluline osa.
Uue veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri
Uue veebilehe lansseerimise kontrollnimekiri aitab tagada teie saidi sujuva ja vigadeta käivitumise. Avastage punkt-punktilt juhend, mis hõlmab sisu loomist, disaini, kasutajakogemust ja turundust, et valmistada oma veebileht edukaks avaldamiseks ette. Täielik juhend tõrgeteta lansseerimiseks!
Klienditeeninduse standardite kontrollnimekiri
Avastage klienditeeninduse standardite kontrollnimekiri, mis aitab säilitada teenuse kvaliteeti, tagada järjepidevus ja tõsta kliendirahulolu. Ideaalne mitme asukohaga ettevõtetele kliendikogemuse parandamiseks. Külastage nüüd!
Uue kliendi liitumise kontrollnimekiri
Uue kliendi pardale toomine nõuab erilist tähelepanu. Kasutage meie tasuta uue kliendi liitumise kontrollnimekirja, et midagi ei jääks kahe silma vahele.
VoIP juurutamise kontrollnimekiri
Käivitage VoIP edukalt! Avastage 18-sammuline kontrollnimekiri, et valida teenusepakkuja ja luua turvaline süsteem.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team