Tutvumiskõne kontrollnimekiri aitab müügi- ja turundusmeeskondadel planeerida, esitada küsimusi ja leppida kokku müügikohtumisi. See sisaldab SPIN mudelit ja kvalifitseerimist, et tagada tõhus ja organiseeritud kõneprotsess.
Kuidas läbi viia edukas tutvumiskõne? Mida ma peaksin kaasama? Kust peaksin alustama? Need on kõik olulised küsimused, mida tuleks töö edukuse eesmärgil küsida.
Oleme koostanud nimekirja punktidest, mis tuleks edu tagamiseks läbida. Lisateabe saamiseks jätkake lugemist.
Strateegiakõne ehk tutvumiskõne kontrollnimekiri on loend üksustest, mida tuleb müügiprotsessis enne kõne, selle ajal ja pärast kõnet täita.
See hõlmab selliseid ülesandeid nagu kõneks valmistumine, eelnev teabe kogumine, kõne ajal märkmete tegemine ja hilisem kontakt.
Kontrollnimekirja kasutades saate tagada, et te ei jää millestki ilma ja kasutate potentsiaalse ostja leidmisel oma aega maksimaalselt ära.
Selle kontrollnimekirja järgimine võimaldab teil potentsiaalse kliendiga koos oldud aja jooksul püsida organiseerituna ja tõhusana. Tänu sellele saate kulutada vähem aega ettevalmistamisele ja rohkem aega müümisele.
Ärge jätke tähelepanuta olulist teavet, mis võib kõne jaoks asjakohane olla.
Need on inimesed, kes tegelevad klientidele strateegiakõnede tegemisega, seega peaksid nad olema valmis iga kõne ajal endast parimat pakkuma.
Aja juhtimine on ülioluline, kui vastutate potentsiaalsetele klientidele helistavate inimeste meeskonna eest. See kontrollnimekiri võimaldab müügijuhtidel tõhusalt müügitaktikat lansseerida ja oma ärieesmärke saavutada.
Müügiesindajad saavad samuti enda huvides tutvumiskõne kontrollnimekirja kasutada. Olles igaks kõneks valmis ja teades, mida neilt oodatakse, saavad nad keskenduda pigem müügile kui kõne logistikale.
Enne tutvumiskõne tegemist peate teadma, kes on telefoni teises otsas ja millist teavet neil on.
Esiteks on oluline omada ettekujutust sellest, kes on klient ja mida ta teenuselt ootab.
Veelgi enam, kõne tegevuskava aitab teil keskenduda ja tagada kõigi oluliste teemade käsitlemise. Lõpetuseks, eelnev teabe kogumine võimaldab teil kulutada rohkem aega kõnele, esitades müügi avastamisega seotud küsimusi ja tutvudes potentsiaalse kliendiga.
Enne potentsiaalsete klientidega uue müügi avastamise protsessi alustamist veenduge, et teie kontaktide loend on ajakohane.
Kontrollige, kas potentsiaalse kliendi veebisaidile või sotsiaalmeedia lehtedele on lisatud uut teavet, et saaksite vestluse ajal asjakohaseid küsimusi esitada.
Lõpuks kaaluge võimalust lasta skripti kirjutajal koostada teie tutvumiskõnede jaoks tegevuskava.
Kui olete kõne planeerinud, on aeg kvalifitseerida oma potentsiaalne ostja. See hõlmab välja selgitamist, kas nad sobivad teie pakutavaga või mitte, ja järgmiste sammude otsustamist pärast kliendi leidmise protsessi lõppu.
See võimaldab teil keskenduda neile, kes teie toote või teenuse jaoks hästi sobivad, säästes nii teie kui ka potentsiaalse kliendi aega ja energiat, sest kumbki teist ei pea läbima arutlemist ebasobilike asjade üle.
Parim viis ostja kvalifitseerimiseks on esitada küsimusi, mis aitavad teil mõista tema vajadusi ja seda, kas teie toode või teenus vastab neile või mitte. Mõned küsimused, mida saate esitada, on järgmised:
Kui olete oma ostja kvalifitseerinud, on aeg teha kindlaks tema vajadused. Peate kindlaks määrama, millised probleemidega nad praegu silmitsi seisavad, ja leidma neile kõige sobivamaid lahendusi.
See tagab, et mõistate esile kutsute vajaduse vajadusi. Vastavalt diagnoosile saate pakkuda lahendust, mis vastab nende äriprobleemidele.
Veelgi enam, teades täpselt, mida kliendid otsivad, saate oma toodet või teenust tõhusalt positsioneerida. Nende vajaduste kohta küsimine annab teile parema ülevaate ja aitab teil kindlaks teha, mis töötab ja mis mitte.
Esitage küsimusi, mis aitavad teil mõista ostja ees seisvaid väljakutseid ja seda, kuidas teie toode või teenus aitab neil neist üle saada.
Mida täpsemad on küsimused, seda paremini mõistate potentsiaalse kliendi vajadusi.
SPIN mudel on müügitehnika, mille abil saab määrata potentsiaalse kliendi ostustaatuse ja aidata sõlmida rohkem tehinguid. See tähistab situatsiooni, probleemi, tähendust ja vajadusi (Situation, Problem, Implication, and Needs).
See võimaldab teil tuvastada põhiteavet teie potentsiaalsete klientide kohta ja kuidas nad praegu müügiinimestele reageerivad.
Kui ostja staatus ei ühti teie omaga, peate välja selgitama, miks, et saaksite enne edasiliikumist probleemidega tegeleda.
SPIN mudel töötab kõige paremini, kui esitate küsimusi, mis aitavad teil mõista, kuidas teie potentsiaalsed kliendid reageerivad ja millist teavet nad vajavad. See võimaldab teil kiiresti kohaneda ja neile tõhusamalt läheneda.
Uurige oma potentsiaalsete klientide ettevõtet ja tutvuge nende äriprobleemidega.
Parim viis on koostada küsimuste loend enne tähtaega. See võimaldab teil potentsiaalsete klientidega rääkides olla rohkem valmis esitama asjakohaseid küsimusi.
Koostage küsimustik, et paremini ostja vajadusi mõista.
Seda tüüpi küsimuste esitamine võib olla keeruline, seetõttu on oluline eelnevalt välja selgitada, millist teavet otsite.
Müügiprotsessi ajal määrab kõne kestus aja, mis teil on potentsiaalsete klientidega, et saada teavet nende vajaduste kohta.
See on oluline aja tõhusaks kasutamiseks ning aitab teil otsustada, mida peaksite kõne ajal arutama. Lisaks annab see potentsiaalsele kliendile võimaluse oma ajakava sättida.
Setting a call duration also allows you to plan your sales pitch. You need to make sure that you are able to address all of the buyer’s questions and concerns in the scheduled time.
Parim viis kõne kestuse määramiseks on välja uurida, millal potentsiaalsed kliendid on saadaval ja millised on tema eelistatud kõneajad.
Müügis on kõne skripti juhend, mis kirjeldab, mida ja millal peaksite ütlema. Need skriptid põhinevad parimate tavade reeglitel ja seetõttu võimaldavad need agentidel pakkuda alati parimat klienditeenindust.
Kõneskriptid valmistavad teid strateegiakõne jaoks paremini ette, kuna need tõstavad esile, mida tuleb teatud punktides öelda.
Te ei pea muretsema selle pärast, mida järgmiseks öelda ja saate keskenduda potentsiaalsete klientide vajadustele.
Lugege seda sõna-sõnalt, et saaksite keskenduda vestlusele. Stsenaariumist kõrvalekaldumine võib viia vestluse teemast kõrvale ja takistada teil potentsiaalsete klientide vajadusteste kohta õppida.
Tööriistade kasutamine võib teie kõnede töövoogu sujuvamaks muuta ja müügiprotsessi tõhusamaks muuta. Tööriistad muudavad teie töö ka lihtsamaks, võimaldades teil keskenduda potentsiaalsete klientide vajadustele.
Tööriistad võimaldavad teil salvestada kogu vajaliku teabe ja märkmed, et saaksite nende juurde hiljem järelkontrollide ajal tagasi pöörduda.
Samuti hõlbustab see teie müügiprotsessis mõõdikute jälgimist, andmete analüüsimist ja mustrite tuvastamist. Tööriistad on kõnede töövoogude loomiseks üliolulised, kuna need võimaldavad teil automatiseerida teatud toiminguid, mis tavaliselt kõnede ajal aega kulutaksid.
See hõlmab selliseid toiminguid nagu kõnede salvestamine või järelmeilide saatmine.
Otsustage, millised tööriistad teie jaoks kõige paremini sobivad, ja seejärel integreerige need oma protsessidesse.
LiveAgent on üks loomulikest valikutest, kuna see integreerub enamiku kliendisuhete haldussüsteemidega ja on suurepärane viis klienditoe haldamiseks.
Ostuprotsessi teatud etapis kogevad teie kliendid erinevaid valupunkte. Neid tuvastades saate nende probleemidele vastuseid ja lahendusi pakkuda.
See protsess võimaldab klientidel end mugavamalt tunda ja annab teie agentidele võimaluse võita nende usalduse.
Et saada paremini aru, mida kliendid otsivad ja kuidas see sobib teie toote/teenuse pakkumisega.
Parim viis on jälgida eelnevaid vestlusi, küsida ostuprotsessi progressi kohta, ja seejärel kohandada oma küsimusi vastavalt.
Samuti peaksite olema valmis esitama sama küsimust erineval viisil, et saaksite erinevaid vastuseid. Esitage kindlasti avatud küsimusi.
Vältige jah või ei küsimusi, kuna need võivad anda teile vähe tagasisidet. Selles etapis on soovitatav kasutada ka uurivaid küsimusi.
Potentsiaaliga kohtumist korraldades on oluline kaaluda mõlemale poolele sobivat aega ja kohta. See aitab teil vältida planeeritud kohtumiste aegade muutmisi või nende tühistamist.
Nii austate nende aega ja võimaldate produktiivseid vestlusi. Samuti saate oma ajakava tõhusamalt hallata ja potentsiaalsete klientidega koos oldud aega maksimaalselt ära kasutada.
Kui võtate koosoleku kokkuleppimiseks aega ja näete vaeva, aitab see võita potentsiaalsete klientide usaldust ja lugupidamist, mis aitab tehingute sõlmimisel tohutult kaasa.
Müügikohtumise korraldamisel on oluline meeles pidada, et inimesed ütlevad sageli esimesena ei ajapuuduse tõttu või tunnete, et nad ei vasta teie nõuetele, seega on oluline olla järjekindel.
Kui mõni inimene ei saa osaleda, vaadake, kas keegi teine saab tema asemel koosolekule tulla.
Ajastuse koha pealt toimivad hästi argipäeva varahommikud või hilisemad pärastlõunad, sest inimesed kipuvad siis olema vähem hõivatud. Reedeid tuleks vältida, kuna neid peetakse tavaliselt nädala lõpuks. Parim asukoht sõltub teie potentsiaalsetest klientidest, kuid üldiselt sobib kontor või kohvik.
Potentsiaalsete klientidega tegelemine on müügiprotsessi oluline osa, kuid võib olla keeruline mõista, mida ja millal öelda.
Järelmeetmete ette planeerimine annab teile aega igaks vestluseks korralikult valmistuda. See näitab ka teie pühendumust nendega äri teha.
Selle tulemusena saate oma ajakava tõhusamalt hallata ja kasutada kõiki eelseisvaid võimalusi.
Parim viis on saata 24 tunni jooksul pärast kõnet teatud küsimuste või taotlustega e-kiri. Võite küsida nende äriprobleemide kohta (kui seda pole kõne ajal juba arutatud) ja planeerida aega järgmisele kohtumiseks.
Seejärel saatke 48 tunni jooksul pärast seda uus e-kiri, milles palutakse neil järgmise vestluse aeg kokku leppida.
Kui olete müügikoosoleku kokku leppinud ja oma potentsiaalse kliendiga ühendust võtnud, on aeg otsustusprotsess lõpule viia ja tehing lõpetada. Esialgu võib see tunduda raske, kuid õigete võtete korral muutub see imelihtsamaks.
Tehingu sõlmimisega saate liikuda järgmisse etappi ja sooritada müügi. See suurendab ka teie võimalusi, et nad tulevikus teie juurde tagasi pöörduvad. Lisaks suurendab see teie usaldust müügimehena ja näitab teie edusamme aja jooksul.
Küsige potentsiaalselt kliendilt, kas ta on huvitatud teie pakutava toote või teenusega edasi minemast. Selgitage, kuidas see neid aidata saab, ja küsige nende võimalike murede jms kohta.
Samuti peaksite proovima stiimulina pakkuma allahindlust. Kui nad pole ikka veel ostmises veendunud, küsige neilt, kas nad teavad veel kedagi, kes võiks teie pakutavast huvitatud olla.
Vajaduste ja valupunktide mõistmiseks esitage tutvumiskõne küsimusi. Olge ostjaga sõbralik, näidake üles empaatiat ja mõistmist.
Planeerige kõne ajal arutatu põhjal müügikohtumine. See võimaldab teil enne täiendavate kohustuste võtmist kinnitada, et mõlemad pooled on huvitatud koos edasi liikumisest.
See samm on tõesti oluline. Võiks lihtsalt rääkida, aga see pole müügikõnede eesmärk. Pidage meeles, et ostja peaks palju rääkima, kuna see peab olema kahepoolne vestlus.
Samuti küsige kindlasti õigeid küsimusi. Kui esitate rohkem avatud, mittejuhtivaid küsimusi, saate koguda olulist teavet selle kohta, mida nad tõeliselt vajavad ja kuidas saate neid aidata.
Parimad tutvumiskõne küsimused on need, millele tuleb vastata pikkade kommentaaridega. See tähendab, et need peaksid oleme sisukad ja lahtised, et teil oleks ruumi vajadusel sügavamale kaevata.
Kui teie tulevane klient on rääkimise või küsimuste esitamise ajal liiga kaua vaikne, pole see tingimata halb. Paljud inimesed on tinginud uskuma, et vaikus on ebamugav. See võib aga tähendada, et nad töötlevad teie poolt edastatavat teavet ja mõtlevad, kuidas nad saaksid teie toodet/teenust kõige paremini kasutada või sellele reageerida.
On tõesti oluline jätkata küsimuste esitamist, kuni tunnete, et saate nende vajadustest täielikult aru. Seda tehes saate teada, et iga teie pakutav toode või teenus vastab nende vajadustele ja mis kõige tähtsam, ka nemad mõistavad seda.
Saate kasutada positiivse tooniga kõne lõpetamist ja tuletada oma potentsiaalsele kliendile meelde, et tegutsemiseks pole veel hilja. Näidake üles ka enesekindlust oma pakutava suhtes. Hea viis lõpetamiseks oleks midagi sellist, nagu “Ootan põnevusega meie järgmist kohtumist”.
Tutvumisküsimused võivad olla protsessi üsna keeruline osa, kuna soovite veenduda, et küsite õigeid küsimusi, andes teile kõige rohkem teavet. Peaksite oma küsimusi kohandama iga potentsiaalse kliendi jaoks.
Need on vaid mõned ideed ja need sõltuvad suuresti sellest, mida müüte, kuid potentsiaalse kliendi ettevõtte tundmaõppimine on avastamisprotsessi oluline osa. Ilma küsimusteta müüte pimesi ja see on retsept katastroofiks.
Müük sõltub õigel ajal õigete küsimuste esitamisest, et hankida vajalikku teavet. Ja tutvumiskõned aitavad teil seda teavet hankida.
Millised on hetkel teie suurimad väljakutsed? Esitage seda küsimust seni, kuni saate tõeliselt aru, millega nad võitlevad ja kuidas te neil takistust ületada suudate aidata. Lisaks annab see teile aimu, kas nende toodet/teenust on vaja või mitte ja kas leidub potentsiaalne sobivus.
Hea tutvumiskõne näpunäited:
Tähtis on esitada piisavalt palju küsimusi, et potentsiaalset klienti täielikult mõista. Õppige tundma nende valupunkte, kuidas nad praegu üritavad neid lahendada ja kas või kuidas saate neid aidata. Üldiselt on hea mõte esitada järelküsimusi seni, kuni olete käsitlenud kõiki soovitud teemasid. Olge valmis vastama küsimustele oma ettevõtte kohta, mis teeb teid ainulaadseks ja milliseid tulemusi olete varasemate klientide jaoks saavutanud.
Kui teile tundub, et teie müügivestlus läks väga hästi, võib tõenäoliselt eeldada, et nii läks. Veenduge, et teie potentsiaalsed kliendid mõistavad, kuidas teie toode või teenus saab neid aidata, ja et nad oleksid huvitatud rohkem teada saama. Samuti on hea mõte jälgida oma edusamme tutvumiskõne vältel. Erinevate tööriistade abil on võimalik jälgida kõiki oma vestlusi potentsiaalsete klientidega ja iga kõne olekut. Seejärel näete, kas müügivihje on reageerinud ja rakendanud tagasiside põhjal vajalikke meetmeid.
Üldiselt peaksite ette valmistama paar olulist kõneainet, mida soovite potentsiaalse kliendiga rääkida. Mõelge, milliseid valupunkte klient kogeb ja mida teie toode suudab lahendada. Samuti soovite olla valmis vastama kõigile kliendi küsimustele.
Strateegiakõned näitavad, et klient on valmis teie pakkumist vastu võtma. Selle asemel, et pidada 15 minutit tasuta vestlust nagu tutvumiskõnede ajal, on strateegiakõne aeg, mil mõtlete välja oma mänguplaani. Säärased kõned võivad olla ka tasulised.
Eespool käsitlesime mõningaid häid küsimusi, mida saate tutvumiskõne ajal küsida. Siiski peaksite alati meeles pidama, et kohandaksite oma küsimused konkreetselt potentsiaalsele kliendile ja tema ärile. Küsimuste kogum, mis võib ühele potentsiaalsele kliendile sobida, võib teise jaoks olla täiesti alusetu. Peate oma potentsiaalseid kliente tõeliselt tundma õppima, et avastamiskõnede ajal õigeid küsimusi esitada.
Mõned ettevõtted võtavad tutvumiskõnede eest tasu, mõned mitte. Näiteks LiveAgentis on demod ja järelkõned tasuta. Kui soovite, et teie potentsiaalsed kliendid maksaksid, on oluline välja näidata, kuidas te oma teenuste eest tasu võtate, ja veenduda, et klient mõistaks mille eest ta maksab. Teise võimalusena võite paluda neil maksta pärast seda, kui nad on otsustanud tehinguga jätkata, või pakkuda alternatiivseid maksevõimalusi, nagu igakuised kinnipidamistasud.
Võite saata meili, tänades neid aja eest ja andes neile teada, et saadate lähitulevikus rohkem teavet. Samuti võite soovida kokku leppida koosoleku või saata neile oma teenuseid kirjeldava ettepaneku. Isikupärastage alati potentsiaalsete klientidega suhtlemise viise, kuna kõik ei vaja samal tasemel tähelepanu.
Kui potentsiaalne klient küsib hinnakujunduse kohta, on oluline olla vastusega valmis. Võite neile öelda, et arutate hinnakujundust edasi, kui temast saab klient, või võite neile mõne paketihinna ette näidata.
Turundusauditi kontrollnimekiri
Avasta turundusauditi kontrollnimekiri, et analüüsida turundusstrateegiaid, tuvastada tugevusi ja nõrkusi ning parandada tõhusust.
Uue kliendi liitumise kontrollnimekiri
Uue kliendi pardale toomine nõuab erilist tähelepanu. Kasutage meie tasuta uue kliendi liitumise kontrollnimekirja, et midagi ei jääks kahe silma vahele.
VoIP juurutamise kontrollnimekiri
Käivitage VoIP edukalt! Avastage 18-sammuline kontrollnimekiri, et valida teenusepakkuja ja luua turvaline süsteem.
Kõnekeskuse kvaliteedi tagamise kontrollnimekiri
Kasutage seda kõnekeskuse kvaliteedi tagamise kontrollnimekirja, veendumaks, et Teie agendid suudavad iga kõnega toime tulla – eranditult.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.