Uue töö alustamise kontrollnimekiri aitab vähendada stressi ja valmistab teid paremini ette. Juhend sisaldab samme, nagu ettevõtte teabe kogumine, teekonna uurimine, varajane ärkamine, enesetutvustus ja eesmärkide seadmine. Sobib kõigile töökohta vahetavatele inimestele.
Kas olete just alustanud uue tööga? Palju õnne! Olete õigel teel edu poole.
Nüüd on aeg olla ettevalmistunum kui kunagi varem, et edu järgneks Teile kõikjale.
Vaadake meie kontrollnimekirja uue töö alustamiseks esimesest päevast.
Alguses võib tunduda, et teete kõike tunde järgi, kuid peagi mõistate, kui olulised on üksikasjad. Alustage oma uut tööd parema jalaga ja vältige võimalikke probleeme.
Järgige neid lihtsaid samme ja saate tublisti hakkama. (See siin on sündmuste soovituslik järjekord, kuid võite seda vabalt kohandada vastavalt oma vajadustele.)
Kõik! Uue töökohaga alustamise kontrollnimekiri võib tunduda, nagu oleks see mõeldud ainult koolist lahkunud inimestele, kuid kontrollnimekirja olemasolu on kasulik isegi siis, kui olete töökohta vahetanud.
Mida täpsemad on Teie sammud, seda lihtsamini kõik toimib (ja seda väiksem on probleemide tekkimise võimalus).
Meie kontrollnimekiri sobib kõige paremini:
Enne esimest päeva on hea koguda ettevõtte kohta olulist teavet, et tunneksite end enesekindlamana ja ettevalmistunuma. See hõlmab nende ajaloo, põhiväärtuste ja suuremate konkurentide tundmaõppimist.
Ettevõttest võimalikult palju teadmine aitab Teil paremini mõista nende kultuuri ja sisse sobituda. See on ka hea viis oma huvi üles näitamiseks.
Enne kui hakkate googeldama kõike mis asub päikese all, võtke aega mõtlemiseks, millised on Teie kõige pakilisemad küsimused ja millised teemad Teid huvitavad.
Koostage nimekiri kõigest, mis uurimistöö käigus ette tuleb, ja leidke vastused esimese töönädala jooksul. Nii saate keskenduda sisseelamisele ja uue tööandjaga tutvumisele.
Uurige, kui kaua kulub teil kodust kontorisse jõudmiseks..
Viimane asi, mida tahate, on esimesel päeval hiljaks jääda. Lisaks on alati hea teada, mis Teid ootab, ja ette planeerida.
Olge täpne, kontrollige ajakavasid ja andke endale sihtkohta jõudmiseks lisaaega.
Veenduge, et liiklusest, ühistranspordist jne põhjustatud viivitused ei mõjutaks Teie saabumisaega. Kui sõidate autoga, lisage tarbetu stressi vältimiseks paar lisaminutit.
Valige välja riided, mida kavatsete esimesel päeval kanda.
Alati on hea mõte riietuda professionaalselt, kuid soovite end samas ka mugavalt tunda.
Veenduge, et Teie riided oleksid puhtad, triigitud ja heas seisukorras. Uurige, kuidas riietuvad inimesed Teie uues ametikohas.
Kui Te pole kindel, mida selga panna, võiksite uurida mõnelt seal töötavalt inimeselt või veebist. On võimalus, et ettevõtte kultuur on pingevabam.
Millised tööriistad aitavad Teil õigeid riideid kanda?
Kas mäletate päevi, mil koolieelsel õhtul kotti pakkisite? See on sama idee.
Nii väldite oluliste asjade ununemist ja jätate rohkem aega tähtsamate ettevalmistuste jaoks.
Pakkige kaasa kõik, mida päeva jooksul vajate, alates lõunasöögist kuni vajalike dokumentideni.
Võtke kaasa ka veepudel ja suupisted juhuks, kui Teil pärast hiljem päeva jooksul nälg tekib. Kasuks võivad tulla ka märkmik ja pliiats.
See on midagi, mida ei tohiks unustada. Seadke kindlasti äratus. Te ei taha kiirustada ega hiljaks jääda.
Alati on hea mõte omada meeldetuletust. Lisaks aitab see tagada, et Te ei pea hommikul end valmis seades tormama.
Seadistage äratus ajaks, mil peate ärkama ja/või lahkuma. Kontrollige veelkord, et valisite õige aja, sest äratust on lihtne kogemata valesti seadistada. See juhtub meist ka parimatega.
Kui Teil on püsti saamisega probleeme, on parem seadistada rohkem kui üks äratus.
On palju erinevaid äratuskellarakendusi ja veebisaite, mis võivad aidata:
Hingake sügavalt sisse, säilitage rahu ja jätkake. Pidage meeles, et vigu teha on inimlik.
Uue töö alustamine võib olla stressirohke või isegi närvesööv. Olenemata sellest, kui hästi Teie viimane töö läks, võite end ikkagi närviliselt tunda. Seetõttu on hea eelnevalt uurida enda jaoks sobivaid toimetuleku meetodeid.
Hingake sügavalt ja aeglaselt. Keskenduge õhule, mis tuleb nina kaudu ja väljub suu kaudu.
Teine võimalus on võtta enda jaoks paar minutit enne tööle asumist. See võib sisaldada alates lugemisest või muusika kuulamisest kuni koeraga jalutamiseni.
Hoolitsege selle eest, et Teil oleks miski, mis Teid vajadusel rahustada aitaks, nt. joogavideo, meditatsioonirakendus, tass teed või raamat – mis iganes teile sobib.
Hommikuti võiksite ka trenni teha – sport on suurepärane viis stressi ja ärevuse maandamiseks.
Ärgates vara on võimalus alustada päeva rahulikult. Samuti jääb aega korralikuks hommikusöögiks ja sättimiseks ilma kiirustamata.
Alati on hea mõte anda endale hommikuseks rutiiniks lisaaega, eriti kui Te pole harjunud sel kellaajal ärkama. Lisaks aitab see vähendada Teie stressitaset ootamatute viivituste korral.
Kui lähete vara magama, ei pea Te muretsema hommikul üles tõusmise pärast. Ärgake üles umbes üks kuni kaks tundi enne lahkumist. See annab Teile piisavalt aega.
Varajasest tõusmisest võib piisata energialaengu andmiseks, kuid see ei kesta tervet päeva. Veenduge, et Teil oleks hommikuks mõni toit valmis, vastasel juhul tunnete end lõunaks näljasena ja loiuna.
See aitab anda Teie kehale päeva alustamiseks vajalikku energiat ja kütust.
Sööge hommikul üks tervislik eine, isegi kui Te ei ole tavaliselt hommikusöögi inimene. See võib olla kõike alates munadest kuni kaerahelbe või röstsaiani.
Kui Teil on aega, valmistage oma hommikusöök eelmisel õhtul, et saaksite lihtsalt hommikul haarata ja minna. Banaan või mõned müslibatoonid on samuti head võimalused, millele ei kulu palju aega.
Tervisliku hommikusöögi jaoks on palju suurepäraseid retsepte, mida saate kiiresti ilma liigse vaevata valmistada.
Kui saabute varakult, on Teil aega enne tööpäeva algust valmistuda. Lisaks tähendab varem alustamine väiksemat pinget ja stressi Teie esimesel tööpäeval. See annab Teile ka puhvri ettenägematute viivituste jaoks, mis võivad tööle sõitmisel tekkida.
Alati on hea mõte anda endale esimesel päeval veidi hingamisruumi, eriti kui see on esimene kord, kui kohtute oma töökaaslaste või ülemusega.
Püüdke saabuda vähemalt 30 minutit enne tööpäeva algust. See peaks andma Teile piisavalt aega, et end uues keskkonnas mugavalt tunda.
Vajadusel saate seda aega kasutada ka oma tööjuhendite või koolitusmaterjalide ülevaatamiseks.
Alati on hea mõte luua sõprusi ja sidemeid oma töökaaslastega, eriti kui olete uus. Lisaks võib enda tutvustamine vähendada stressi, kuna Teil on kellegagi rääkida.
Tutvustamisega näitate, et olete sõbralik, suhtlemisaldis ja jutukas inimene – ideaalne töökaaslane!
Tutvustage ennast esimesel võimalusel. Saate seda teha kiiruga “Tere, minu nimi on _” ja seejärel küsida, kuidas kõigil läheb – nii lihtne see ongi.
Või vestelge juhuslikult ja esitage küsimusi, kui Te ei tunne end veel mugavalt üksi vestlust juhtimas.
Meeskond on töö üks olulisemaid aspekte. Seetõttu on oluline neid võimalikult kiiresti tundma õppida, et saaksite tõhusalt koostööd teha.
Alati on kasulik omada häid suhteid oma töökaaslastega, sest veedate nendega koos palju aega.
Parim viis on end tutvustada ja seejärel nendega juhuslikult vestelda. Nii saate alustada suhte loomist ja üksteist paremini tundma õppida ilma liigse surve ja stressita.
Samuti on oluline võimalusel mitte isoleerida ennast esimesel tööpäeval. Kui Teil on kiire, võib olla ahvatlev jääda oma kontorisse ja töötada üksi ülesannete kallal. Proovige siiski lõuna ajal pausi teha, et koos töökaaslastega süüa.
Teie esimene tööpäev saab olema pisut üle jõu käiv ja stressirohke, kuid pidage meeles, et see ei kesta igavesti.
Kõige parem on teha kõike ühe sammu kaupa, jäädes samal ajal rahulikuks ja positiivseks kogu päevaks. Kui Te pole milleski kindel, paluge abi kolleegilt või ülemuselt.
Kõige parem on võimaluse korral korraldada kohtumine oma värbamisjuhiga.
Kohtumine oma värbamisjuhiga on suurepärane viis nendega suhete loomiseks. Saate teada ettevõtte poliitikast, protseduuridest ja tulevastest projektidest, et oleksite kursis, mida järgmistel nädalatel või kuudel oodata.
Lisaks on see võimalus küsida oma uue töökoha kohta küsimusi ja hankida nõuandeid, kuidas saaksite olla võimalikult edukas.
Esimene samm on lihtsalt küsimine. See võib alguses tunduda hirmutav, kuid proovige neile saata meil või vestelda lõuna ajal näost näkku, siis nad on tõenäoliselt pingevabamas ja vestlushimulisemas meeleolus.
Kui Teil avaneb võimalus, küsige nende lemmikprojektide või tüüpiliste ülesannete kohta, et näidata oma huvi ja entusiasmi uute oskuste õppimise vastu.
Oma ametikoha ja ametinimetuse tundmaõppimine on uue töö alustamise lahutamatu osa. Peate mõistma, mille eest Te vastutate, kellele Te aru annate ja kuidas see ettevõtte üldpilti sobib.
Kui liikuvaid osi on liiga palju, võite alguses tunda end ülekoormatuna, kuid kui võtate aega mõistmiseks, mille eest vastutate, saate oma uues töös suurepäraselt hakkama.
Teie värbamisjuht peaks olema rohkem kui õnnelik, kui saab Teie koosoleku ajal Teie tööülesandeid ja kohustusi üle rääkida. Ärge kartke esitada täiendavaid küsimusi.
Küsige ka oma kolleegidelt. Neil võib olla teistsugune vaatenurk või nad võivad anda Teile näpunäiteid, kuidas uues rollis silma paista.
Pidage meeles, et pole häbi tunnistada, kui Te midagi ei tea. Abi küsimine on parem kui püüda kõike ise välja mõelda.
Pole ebatavaline, et uued töötajad pole oma kohustustes ja vastutuses kindlad, eriti kui nende nimekirjas on palju ülesandeid. Seetõttu on oluline küsida kehtivate reeglite ja määruste kohta, et teada saada, mida saate oma töö ajal teha ja mida mitte.
Nii saate vältida võimalikke probleeme ja mõistate seatud piire paremini.
Teie juht on seda tüüpi teabe küsimiseks parim inimene. Ta peaks andma Teile laia ülevaate sellest, mida oodatakse ja milliseid reegleid peate teadma.
Kui Teil on konkreetseid küsimusi, pöörduge kindlasti oma personaliosakonna poole. Nad on töökohapoliitika eksperdid ja peaksid Teid aitama, olenemata küsimusest.
Kunagi pole liiga vara hakata mõtlema oma karjääriteele. Oma võimaluste avastamine on üks parimaid viise, kuidas aru saada, mida töölt soovid.
Kui teate, mida oma praeguselt ametikohalt oodata, on lihtsam keskenduda ja olla motiveeritud.
Teie juht peaks andma Teile aimu, millised on ettevõtte pikaajalised eesmärgid ja millised võimalused võivad Teile avaneda. Lisateabe saamiseks võite vaadata ka ettevõtte veebisaiti.
Oluline on seada endale eesmärgid, nii lühi- kui ka pikaajalised. Nii on Teil millegi nimel pingutada ja saate oma edusamme jälgida.
Eesmärkide seadmine aitab Teil oma praeguses rollis keskenduda ja olla motiveeritud. Samuti saate jälgida oma edusamme ja näha, kui kaugele olete jõudnud.
Teie eesmärgid võivad sisaldada kõike alates uue oskuse õppimisest kuni tööl suurema vastutuse võtmiseni. Oluline on kohandada need vastavalt Teie individuaalsetele vajadustele ja soovidele.
Koostage ise nimekiri ja jagage seda oma karjäärijuhtidega. Teie personaliosakond võib anda ka juhiseid Teie eesmärkide kohta ja anda karjääriarengu näpunäiteid, mis põhinevad ettevõtte pikaajalistel eesmärkidel ja kasvuvisioonil.
Mida varem oma kindlustuse eest hoolt kannate, seda parem.
Kontrollige mitte ainult oma ravikindlustust, vaid ka hambaravi ja nägemise plaane.
Kui Teil pole kindlustust, on nüüd aeg hakata oma võimalusi uurima. Saadaval on palju erinevaid poliitikaid ja enne mis tahes otsuste tegemist on hea mõte ringi vaadata (eriti kuna kulud võivad plaaniti väga erineda).
Tööandjatel on sageli kohustus tagada Teile ravikindlustus.
Planeerige oma praegune positsioon 90 päeva jooksul üle vaadata. See on ideaalne aeg Teile ja juhile maha istumiseks ja hindamiseks, mis hästi töötab, ja teha kindlaks valdkonnad, kus saab teha parandusi. Loomulikult sõltub Teie tulemuslikkus ka sellest, kui kiiresti ettevõttes edasi arenete.
Kolme kuu järgne kontrollimise seanss on suurepärane viis veendumaks, et olete õigel teel. Samuti on möödunud piisavalt aega, et Teie juht saaks aimu sellest, kui hästi Te konkreetsete meeskondadega töötate, ja näha Teie üldist tulemuslikkust.
Ülevaatuse ajal võiksite puudutada järgmist: koolitus, eesmärgid, projektid ja see, kui hästi Te oma meeskonnaga töötate.
Tähtis on pöörata tähelepanu ja näidata huvi uue töö vastu esimesest päevast alates. Teie pingutusi hindavad nii ülemus, töökaaslased ja ka kõik teised inimesed, kellega ettevõttes kohtute.
Hea suhtumine on uuel töökohal ülioluline. Seetõttu peate suhtuma positiivselt töösse ja Teid ümbritsevatesse inimestesse.
Kui teete endast uuel töökohal usaldusväärse kolleegi, suureneb Teie võimalus tulevikus palgatõusu või ametikõrgendust saada.
Ajaplaneerimine mängib üliolulist rolli igal töökohal, kuid veelgi enam siis, kui asute tööle uude ettevõttesse. Seega on vaja paika panna päevakava, sellest kinni pidada ja oma aega efektiivselt juhtida.
Abi küsimine on üks parimaid viise, kuidas oma uutele kolleegidele muljet avaldada ja tekitada neis huvi Teid vajadusel aidata. Seetõttu küsige esimesest päevast kõikidelt töökaaslastelt, kas nad saavad Teid milleski aidata või selgitada, kuidas ettevõttes asjad käivad.
Tervislik eluviis eeldab töö- ja eraelu piiride austamist. Hoidke oma isiklik ja tööelu lahus, et saaksite vajadusel mõlemale piisavalt keskenduda.
Asjad, mida uuel töökohal meeles pidada:
Üldiselt soovitatakse teil enne uuele tööle asumist paar päeva puhkust võtta, eriti kui kolite otse teiselt ametikohalt. See annab teile piisavalt aega lõõgastumiseks ja üleminekuks valmistumiseks.
Oluline on esimesel päeval parim välja näha, eriti kui see on teie esimene mulje. Võite küsida personaliosakonnast, milline on sobiv riietus, või vaadata ettevõtte kodulehelt.
On mõned asjad, mida peaksite oma uue töö esimesel päeval vältima: Ärge hilinege; Ärge ignoreerige oma kolleege; Ärge olge häiriv; Ärge unustage end kõigile tutvustamast; Ärge unustage esitada palju küsimusi; Ärge kartke sõna võtta
Tööst paus võib olla suurepärane viis meelt puhastada ja uusi vaatenurki omandada. Kui aga tunnete, et see mõjutab teie karjääri negatiivselt, siis võib-olla kaaluge seda uuesti. Sellegipoolest võib selline paus anda teile uue ellusuhtumise ja võimaldab teil uue entusiasmiga tööd jätkata.
Mõned head küsimused, mida uuele tööle asumisel küsida, on järgmised: Millised on ootused sellel ametikohal? Milline on ettevõtte kultuur? Kuidas lahendate konflikte töökohal? Millal tähtaegadest tavaliselt kinni peetakse? Kas ma saan isiklikel põhjustel aja maha võtta? Kas sellel ametikohal on koolitusprogramm? Kelle poole saan abi saamiseks pöörduda, kui mul on raskusi? Mis on selle ettevõtte eesmärgid?
Ärge kartke küsimusi esitada ja end kõigile tutvustada. Alati on hea mõte jätta positiivne esmamulje. Kuid pidage meeles, et kui miski tekitab teile ebamugavust, peaksite olema aus.
Esimesed kolm kuud on olulised, sest sel ajal peate muljet avaldama, mis tähendab, et peaksite olema eriti tähelepanelik ja pingutama, et ülemuse ja kolleegide ootusi ületada. Lisaks on see suurepärane aeg töö- ja eraelu piiride kehtestamiseks. Näiteks kui teie ülemus soovib nädalavahetustel töötada, ärge kõhelge seadmast selgeid piiranguid. Kui suudate seda kõike teha esimese 90 päeva jooksul, siis olete edu saavutamiseks õigel teel.
Avastage, kuidas tutvumiskõne kontrollnimekiri aitab müügi- ja turundusmeeskondadel planeerida, kvalifitseerida ja automatiseerida kõnede töövooge. Kasutage SPIN mudelit, diagnoosige potentsiaalseid kliente ja leppige kokku kohtumisi, et maksimeerida müüki ja hoida kõik olulised detailid kontrolli all. Tutvuge meie täieliku juhendiga!
Turundusauditi kontrollnimekiri
Avasta turundusauditi kontrollnimekiri, et analüüsida turundusstrateegiaid, tuvastada tugevusi ja nõrkusi ning parandada tõhusust.
Kõnekeskuse nõuete kontrollnimekiri
Avastage kõnekeskuse nõuete kontrollnimekiri LiveAgenti lehel, et tagada edukas kõnekeskuse loomine. Katame kõik olulised teemad alates tarkvarast ja tehnoloogiast kuni kliendisuhete haldamise ja turvalisuseni. Ärge jätke ühtegi sammu vahele!
Discover practical tips and essential guidelines for successfully managing a remote team with our comprehensive checklist. Learn how to set clear working hours, plan meetings, ensure a safe work environment, and provide training—everything you need for effective remote work management. Ideal for business owners, HR departments, and remote employees seeking to enhance productivity and communication. Visit now to streamline your remote team operations!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team