Mis on GSM?
GSM ehk globaalne mobiilsidesüsteem on juhtmeta telefonis kasutatavate digitaalsete mobiilsidevõrkude tavaline standard (protokollide kirjeldamiseks). Seda kasutatakse Euroopas ja mõnes teises maailma osas andmete digitaliseerimiseks, tihendamiseks ja edastamiseks.
Selle täiustatud mobiiltelefoniteenuse eelkäijaks oli analoog. Kuigi kasutajaskond oli kasvamas, ei suutnud analoogsüsteemid pidada sammu telefonide ja mobiilsidevõrkude kasutuselevõtuga. Vajadus kehtestada digitaalsete mobiilsidevõrkude jaoks ühtne Euroopa standard oli selle täiustatud mobiiltelefoniteenuste süsteemi väljatöötamise aluseks. GSM on GSM Associationi (GSMA) kaubamärk, mis ühendab mobiilsideoperaatoreid, esindab nende huve ja teeb koostööd oma valdkonnaga.
GSM telefonisüsteem edastab mobiilset andmesidet ja kõneteenuseid. Võrk edastab häälkõnesid ja kasutajaandmeid sagedusaladel 850MHz, 900MHz, 1800MHz ja 1900MHz. GSM (2G) kasutab häälkõnedes ja muus suhtluses jagamise mitmikjuurdepääsu (TDMA) tehnikat. GSM digiteerib ja tihendab andmed ning edastab need mööda kanalit koos kahe teise andmevooga, kus mõlemal on oma konkreetne ajapilu.
GSM ja CDMA telefonivõrkude erinevused
Kuigi esmapilgul sarnased, on need kaks tehnoloogiat siiski erinevad. CDMA ehk Code Division Multiple Access tuli levinud juhtmevaba suhtluse standardina kasutusele 2G ja 3G generatsioonide käigus. Enamik maailmast kasutab GSM-i, välja arvatud USA ning mõned Kanada ja Jaapani osad, kus kasutatakse CDMA-d.
Mõned nende kahe olulisemad erinevused sisaldavad:
- CDMA kasutab EVDO andmeedastustehnoloogiat, samas kui GSM kasutab EDGE-t
- GSM on edastamise ajal vähem vastuvõtlik kiirgusele
- GSM on SIM kaardi spetsiifiline, CDMA aga telefonispetsiifiline ega vaja SIM-kaarti
- GSM võimaldab ülemaailmset rändlust, CDMA aga mitte
Ready to build your call center?
LiveAgent's VoIP call center phone system is equipped with numerous advanced features. Try them out today!
Kui oled huvitatud GSM-teemast rohkem teada saama, siis soovitame lugeda artiklit GSM (Seletatud), kus käsitletakse GSM ja CDMA telefonivõrkude erinevusi. See aitab sul paremini mõista nende kahe tehnoloogia põhilisi erinevusi.
Samuti võib sind huvitada, mis on kogukonna foorum. See artikkel selgitab, kuidas kogukonna foorumid saavad olla kasulikud klienditoe parandamisel ja küsimuste vastamisel.
Kui soovid tutvuda erinevate toetatud kõneseadmetega, siis see artikkel annab ülevaate peakomplektidest, brauseritest ja muudest seadmetest, mis aitavad kaasa sujuvamale suhtlusele.
Huvituda võid ka sellest, mis on internetitelefonid. See artikkel selgitab, kuidas internetitelefonid töötavad ja milliseid eeliseid need pakuvad.
Lõpuks, et parandada oma suhtlust, võiksid uurida, mis on ettemääratud sõnumid. See artikkel annab ülevaate, kuidas need sõnumid saavad muuta suhtlemise kiiremaks ja tõhusamaks.
Avastage, kuidas luua kaasahaarav bränd, mis ühendab disaini, sümbolid ja kliendilubadused. Väikeettevõtted saavad sotsiaalmeedia ja online-arvustuste abil brändi üles ehitada. Uurige, kuidas kliendirahulolu tõstmiseks tagasisidet koguda ja kasutada LiveAgenti tööriistu efektiivsema klienditoe pakkumiseks. Alustage tasuta prooviperioodi juba täna!