Mis on häälkasutajaliides?
Häälkasutajaliides ehk VUI on mõeldud seadmetega suhtlemiseks häälkäskluste kaudu. VUI pakub lahendust ekraani väsimusele, mis on paljude inimeste jaoks tõeline probleem, kuna võimaldab rakenduste ja seadmete täielikku kontrolli ilma ekraane vaatamata.
VUI kasutab kõnetuvastustehnoloogiat ja loomuliku keele töötlemist, et muuta kasutaja kõne käskudeks. Nii tagatakse täielikult käed-vabad juhtimine. Kasutajad leiavad, et see on kasulik näiteks sõidu või toiduvalmistamise ajal, kuna süsteem võimaldab teha häälepõhiseid otsinguid mis tahes vajaliku teabe kohta. Ka puuetega inimesed peavad seda väärtuslikuks, kuna see võimaldab neil oma seadmeid käsitleda ainult rääkimisega, ilma et oleks vaja nendega füüsiliselt kontaktis olla.
VUI näited
Tuntuimat hääle AI-d kasutavad “Suure viisiku” moodustavad tehnoloogiaettevõtted – Microsoft, Apple, Google, Meta (endine Facebook) ja Amazon. Paljud tehnikataiplikud kasutajad on juba tuttavad populaarsete hääleassistentidega, nagu Amazoni Alexa või Apple’i Siri.
Viimastel aastatel pole aga VUI enam reserveeritud ainult tehnikahiiglastele. Üha enam ettevõtteid arendab oma isiklikke VUI versioone, kuna nende populaarsus on klientide seas kasvamas.
VUI seadmete tüübid
Mõned erinevat tüüpi häälkasutajaliidese seadmed hõlmavad järgmist:
- nutitelefonid
- sülearvutid, lauaarvutid
- kantavad seadmed – nutikellad
- helisüsteemid, nutikõlarid, nutiteleviisorid
VUI klienditeeninduse keskonnas
Kõige tavalisem häälkasutajaliidese tüüp klienditeeninduses on IVR (interaktiivne häälvastus). See on automatiseeritud telefonisüsteem, mis kasutab helistajatega suhtlemiseks kõnetuvastustehnoloogiat. IVR võimaldab lahendada klientide päringuid, ilma et oleks vaja rääkida tegeliku klienditeeninduse esindajaga. Nii on klientidel lihtsam lahendada oma probleeme, vältides pikki ooteaegu. Sellest süsteemist saavad kasu ka klienditeenindajad, sest nad ei pea korduvalt vastama lihtsatele küsimustele ja saavad keskenduda nõudlikumatele ülesannetele.
Kuidas kujundada häälkasutajaliidest
Siin on mõned sammud, mida häälkasutajaliidese kujundamisel meeles pidada:
Tehke kasutajauuringuid
Peate välja selgitama sihitava seadme isiksuse. Kui teate vaatajaskonda, kes teie toodet ostab, suudate tuvastada omadused ja võimalused, mis teie VUI seadmel peavad olema.
Amazon Alexa on suurepärane näide seadme isiksuse mõistmisest ja kasutajale kõige vajaliku pakkumisest. See hõlmab väga erinevaid võimalusi alates ilmateate teatamisest kuni nutiseadmete juhtimiseni.
Tutvuge häälkäskluste anatoomiaga
Kui kasutajad edastavad AI assistendile häälkäsklusi, koosnevad need kolmest komponendist:
- Kavatsus – Kasutaja häälkäskluse eesmärk. Eesmärk võib olla kas kõrge teostusega, näiteks taotleda kinda laulu esitamise taotlus, või madala teostusega, anda ebamäärasema sisendi, nii et tehisintellekt peab esitama täiendavaid küsimusi.
- Väljendus – Nii sõnastab kasutaja teatud toimingu käivitamiseks oma häälkäskluse.
- Pesa – See on häälsuhtluse valikuline või kohustuslik muutuja. Näiteks kui kasutaja soovib broneerida hotellitoa kindlaks kuupäevaks, on selleks kuupäev.
Tehke konkurentsianalüüs
VUI kujundamisel tasub alati vaadata, kuidas teie konkurendid rakendavad oma toodetes automaatset kõnetuvastust ja kõnetehnoloogiat. See aitab teil oma toodet kujundada nii, et see lahendaks klientide valupunktid, millega teie konkurendid pole tegelenud.
Testige oma toodet
Testige kõneliidest ja häälekujundust. Tehke paar ettevõttesisest katsetust ning seejärel väliste kasutajatega. Häälsuhtlus peab kulgema loomulikult. Keegi ei soovi tunda, nagu räägiks ta robotiga, seega peate veenduma, et teie VUI seade jäljendab tõelist inimvestlust.
5 hea VUI printsiipi
Kasutajatele oma seadmete üle täieliku kontrolli pakkumine ilma vajaduseta nendega füüsiliselt suhelda on keeruline ülesanne.
Vaatame mõnda põhimõtet, millele VUI kujundamisel tähelepanu pöörata.
- Hästi määratletud sihtrühm – VUI toode, mis vastab oma sihtrühma vajadustele, saavutab suurema klientide kaasamise ja hoidmise.
- Kasutaja sisseelamisprotsess – kasutajakoolitus aitab klientidel häälekogemusega kohaneda.
- Füüsilised elemendid – kaasake oma VUI seadmesse mõned füüsilised elemendid, näiteks toitenupp. Selle eesmärk on pakkuda alternatiivset viisi seadmega suhtlemiseks peale kõneliidese.
- Vestlusvoo kaardistamine – Uurige vestlusvoogu, et muuta VUI hõlpsasti navigeeritavaks. Näiteks võivad kasutajad olla segaduses ja tunda meelehärmi, kui IVR-is on liiga palju valikuid.
- Kihiline kujundus – Häälsuhtlus kasutaja ja seadme vahel peaks olema dialoog.
Need on üldised näpunäited ja pole ole usaldusväärse VUI seadme kujundamisel kohustuslikud. Peate keskenduma oma kasutajaskonna vajadustele ja kujundama oma VUI toote vastavalt sellele. Küsige oma kasutajatelt klientide tagasisidet, kuulake nende kogemusi ja analüüsige nende käitumist. Nii saate luua toote, mille kasutamine on teie klientidele kasulik ja nauditav.
VUI eelised
Täielikult käed-vabad kogemus
Kui telefon heliseb olukorras, kus kasutaja ei saa sellele vastata ja seda kõrva vastu panna, võib VUI olla elupäästja. Lisaks kasutatakse häälotsingu tehnoloogiat nii kodus kui ka ärikeskkonnas.
Juurdepääsetavus
VUI on suurepärane valik inimestele, kes kannatavad füüsiliste puude all. VUI seadmed suudavad lugeda teksti nägemispuudega inimestele või teisendada häälsõnumid tekstiks vaegkuuljatele. Paljude puuetega inimeste jaoks on oma seadmete füüsiline käsitlemine suur väljakutse. Seetõttu on VUI tööriistad nende igapäevaste ülesannete täitmiseks vajalikud.
Kiirus
Lihtsamalt öeldes on see palju kiirem kui kirjutamine. Lisaks on magamistoas tulede väljalülitamine voodis lamades palju lihtsam, kui palute Google’i assistendil seda teha.
Multitegumtöö
Virtuaalsed assistendid, nagu Google Home, võimaldavad kasutajatel juhtida 1K nutiseadmeid, nagu telerid, veekeetjad, mikrolaineahjud jne.
Paindlikkus
Häälkäsklusi saab anda erineval viisil ja see saavutab siiski soovitud tulemuse.
VUI puudused
Probleemid privaatsusega
VUI seadme kasutamisel saab tootja koguda ja jälgida teie privaatseid andmeid. Amazon Alexa’t ja Google Home’i on süüdistatud kasutajate privaatsete vestluste pealtkuulamises.
Hind
Nutikad koduseadmed, mis võimaldavad suhtlust virtuaalse assistendiga, võivad olla väga kallid. Ärgem unustagem ka suuremat elektriarvet, mida peate maksma, kui teil on mitu sellist seadet.
Arendamise keerukus
Kuigi VUI seadmed on tõusuteel, on need endiselt väga keerulised ja raskesti arendatavad. VUI toote loomisel peavad disainerid ületama väljakutseid nagu aktsendid, taustamüra, häälenüansid jne.
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
If you are looking for help desk system with plenty of useful features and integrations, LiveAgent may be the one for you!
Kui olete huvitatud häälkasutajaliidese sügavamast mõistmisest, siis soovitame uurida, mis on häälkasutajaliides. See artikkel selgitab põhitõdesid ja aitab teil paremini mõista selle tehnoloogia toimimist. Kui soovite teada, kuidas häälkasutajaliidest tõhusalt kujundada, lugege artiklit kuidas kujundada häälkasutajaliidest, mis jagab praktilisi näpunäiteid ja parimaid tavasid.
Avastage, kuidas VoIP helistajad saavad muuta teie kõnekeskuse tõhusamaks, vähendades tööjõukulusid ja automatiseerides väljuvaid kõnesid. Õppige erinevatest VoIP helistajatest, nende eelistest ja kuidas need võivad suurendada agendi produktiivsust. Proovige LiveAgenti tasuta ja kogege esmaklassilist kliendituge!
Avastage LiveAgenti laialdane raporteerimisvõimekus, mis hõlmab analüütika ülevaateid, soorituse ja agendi raporteid ning palju muud. Kõik raportid on saadaval eksportimiseks CSV failidena, mis aitavad teie klienditoe teenust täiustada. Alustage oma tasuta kontoga ja liituge meie rahulolevate klientide kogukonnaga juba täna!