Mis on ROI?
Investeeringutasuvus (ROI) on populaarne mõõdik, mis hindab investeeringu tasuvust ja tõhusust. Mõõdik on asendamatu, kui võrrelda mitme investeeringu tasuvust.
Investeeringutasuvuse mõõdik võimaldab prognoosida, kas investeering toob positiivset tulu. Seetõttu võimaldab see teil teha finantsotsuseid, mis on suurema tõenäosusega edukad.
Kuidas arvutada ROI-d?
Üldine ROI arvutamine hõlmab järgmist:
- Alginvesteeringu lahutamine investeeringu lõppväärtusest (mis on ühtlasi puhastootlus).
- Puhastootluse jagamine investeeringu maksumusega.
- Korrutage see 100-ga (väärtuse väljendamiseks protsentides).
Investeeringu lõppväärtus – esialgne investeeringu väärtus
ROI = ⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻ X 100%
Investeeringu maksumus
Investeeringu puhastootlus
= ⸻⸻⸻⸻⸻ X 100%
Investeeringu maksumus
Keskmise ROI valemi probleem seisneb selles, et see ei võta arvesse ajaperioode.
Mõelge näiteks ettevõttele, mis loob ROI kõnekeskuse lahenduse LiveAgenti tarkvaraga ja teenib 3 aastaga investeeringutasuvust 20%. Valem näitab, et tootlikus pärast 10 päeva ja 3 aasta pärast on sama. Tegelikkuses on 20% tootlus 10 päevaga palju parem kui 3 aastat.
Sellise probleemi lahendamiseks saate aastase tootlikkuse saamiseks kasutada aastase ROI valemit.
Aastase investeeringutasuvuse arvutamine käib järgmiselt:
Aastane ROI = [(1 + ROI)1/n — 1] X 100
Eeldame, et investeering on kuue aasta jooksul loonud 60% investeeringutasuvuse. Algaja investor võib eeldada, et lihtne keskmine ROI on 10%, jagades tootluse hoidmisperioodiga.
Kuid see on vaid aastase tootluse ligikaudne hinnang, kuna see eirab summeerimise mõju investeeringutele (mis võib aja jooksul oluliselt muutuda). Mida pikem periood, seda suurem on vahe.
Aastane määr on antud juhul õige valemi põhjal:
Aastane ROI = [(1 + 0.60)1/6 — 1] X100 = 8.15%
Aastase valemi parim osa?
Saate seda kasutada alla aastase hoidmisperioodi jaoks, teisendades hoidmisperioodi murdosa aastaks.
Positiivne investeeringutasuvus tähendab puhaskasumit, kuna tulu ületab konversioonikulu ja mis tahes täiendavat kulud, mis võivad tekkida.
Negatiivne ROI näitab investeeringu väärtuse vähenemist teatud perioodi jooksul. See viitab investeeringute, äritegevuse või investeeritud projekti kahjumile.
ROI valemit on võimalik kasutada:
- Aktsiate kasumlikkuse mõõtmiseks
- Projekti õigustamiseks
- Hinda kinnisvaratehingute tulemuslikkust
Millised on ROI valemi piirangud?
Kuigi investeeringutasuvust on lihtne arvutada, pole see ilma piiranguteta:
Eirab aega
Investeeringutasuvuse valem eirab raha ajalist väärtust ja on pikaajaliste investeeringute hindamisel ebatäpne. See ei võta arvesse raha laiemat ajalist väärtust ega investeeringu hoidmisperioodi. See tähendab, et see võib olla vähem täpne, kui hinnata pikaajalisi investeeringuid, mis nõuavad rohkem aega kasumi teenimiseks.
See ei kohandu riskiga
Risk ja tulu on alati omavahel põimunud. Mida suurem on investeeringu potentsiaalne tootlus, seda suurem on vastav risk. ROI prognoosid ei hinda seotud investeerimisriske, vaid ainult lõplikku ja esialgset maksumust.
Võib võrdlusprotsessi ülelihtsustada
Valem võrdleb ainult investeeringu maksumust lõpliku maksumusega. Iga võrreldav ettevõte peab järjepidevuse säilitamiseks järgima sarnaseid raamatupidamistavasid. Kui hindate ettevõtte varade väärtust või kasumit erinevalt, võib see muuta investeeringute otsese tasuvuse võrdluse ebatäpseks.
Ülaltoodud piirangute ületamiseks võtavad investorid investeeringutasuvuse hindamisel arvesse aastapõhist investeeringutasuvust.
Ainuüksi tulude arvutamine võib olla lõks. See mõõdab tõhusust, mis on hea ja kasulik.
Kui ettevõte kärbib oma eelarvet investeeringu- ja hoolduskulude vähendamiseks, võib see lõppeda valede arvutustega.
Kuigi madalate hoolduskulude säilitamine on kriitilise tähtsusega, võib turunduskampaaniate või muude turundusinvesteeringute kärpimine vähendada tulude määra.
Ettevõttel võivad sellisel juhul siiski olla positiivsed ROI arvutused, kuid ta ei realiseeri oma täielikku tulumäära potentsiaali, kuna keskendub lühiajalistele tulemustele.
Milline on hea ROI ettevõttele?
Hea ROI sõltub investeeringutüübist. Näiteks:
Investeeringutüüp | Näide heast ROI-st |
---|---|
Turunduskampaania | Investeeringu korrutamine 5-ga |
Sotsiaalmeedia turundustegevus | Jälgijate arvu või postituse vaatamiste kasv |
Investeerimine kliendisuhete haldusesse | 140% suurenenud kulutused tootele |
Riskikapital | Ülikõrge potentsiaalne tulu, sest ainult 4/10 idufirmadest teenib kasumit |
ROI kõnekeskuse lahenduste seadistamine | Suurenenud klientide hoidmise määr ja eluaegne väärtus |
Kõik investeeringud pole võrdsed – vaadake tulemuslikkuse mõõdikuna riskiga korrigeeritud tulusid.
Tavapärase tarkuse kohaselt on üle 7% aastane ROI hea aktsiainvesteeringute tegemiseks. See on S&P 500 keskmine aastane tootlus, võttes arvesse ka inflatsiooni.
Kuid S&P ROI näitaja ei pruugi sobida teie varaklassi või riskitasemega, mida olete nõus võtma. Investeeringutasuvus on erinevate investeeringute puhul erinev, seega võiksite kaaluda:
- Planeeritavat riskitaset
- Mis juhtub siis, kui kaotate investeeritud raha
- Kui palju kasumit vajate investeerimisvõimalusest
Üldiselt, mida suurem tulu, seda parem. Siiski on raske leida äri, mille investeeringutasuvus oleks suurem, ilma suurema kaasneva riskita.
Risk on intressimäära või tootluse hindamise lahutamatu osa. Suure potentsiaalse tuluga kaasneb suurem risk.
Turu uurimine ja investeerimisteenuste eeliste kasutamine võib hoida teid oluliste teguritega kursis mida tuleb otsuste tegemisel, näiteks riskianalüüsi, turuanalüüside ja finantssoovituste tegemisel arvesse võtta.
Üldiselt on hea ROI positiivne – kogutulud ületavad kogukulud. Halb ROI on negatiivne – kogukulud ületavad kogutulud.
Invest efficiently
LiveAgent's omnichannel help desk software offers over 130 features that will make sure your investment was right. Want to learn more?
Vaadake investeeringutasuvuse videot
LiveAgenti klienditoe tarkvara aitab ettevõtetel hallata kliendipäringuid ja digitaalseid vestlusi. See võimas tööriist võimaldab ettevõtetel automatiseerida rutiinseid klienditoe ülesandeid, efektiivselt prioriseerida klienditoe päringuid ja mõõta investeeringutasuvust (ROI-d). Sisseehitatud analüütika võimaldab ettevõtetel hinnata klientide sentimenti, kiiresti tuvastada kasvuvõimalusi ja suurendada klientide rahulolu. LiveAgenti klienditoe tarkvara pakub ka klienditeenindajatele intuitiivset kasutajaliidest, et maksimeerida toote kasutuselevõttu ja veelgi suurendada rahulolu. Kõigi nende funktsioonidega LiveAgenti tarkvara pakub ettevõtetele enneolematut investeeringutasuvust tänu suurenenud kliendirahulolule, tulude kasvule ja paremale klienditeenindusele.
Kui olete huvitatud investeeringutasuvuse põhjalikumast mõistmisest, võiksite lugeda, mis on ROI. See artikkel selgitab, kuidas investeeringutasuvus aitab teie äritegevust hinnata ja mõõta. Samuti on kasulik teada, kuidas arvutada ROI-d, et paremini mõista oma ettevõtte kasumlikkust. Õppige samm-sammult, milliseid valemeid kasutada. Lisaks võiks teid huvitada, milline on hea ROI ettevõttele. See artikkel annab ülevaate, milliseid ROI näitajaid peaksite oma ettevõtte jaoks sihtima.
Avasta, kuidas LiveAgent automatiseerib ja salvestab kliendisuhtlust, et luua tugevad ja pikaajalised suhted klientidega. Kasutage erinevaid kanaleid nagu telefon, e-post ja sotsiaalmeedia, et rahuldada klientide vajadusi efektiivselt. Alustage tasuta prooviperioodiga ja suurendage oma ettevõtte reageerimiskiirust ning müüki!
Klienditugi on oluline kliendirahulolu tõstmiseks ja sujuvaks suhtluseks enne, ajal ja pärast ostu. Kasutades LiveAgenti mitmekülgset tarkvara, saate pakkuda tasuta ja efektiivset tuge, mis hõlmab e-maile, vestlusi ja palju muud. Alustage oma tasuta kontoga ja liituge rahulolevate klientide kogukonnaga!