Mis on klientide kaasamine?
Klientide kaasamine viitab sellele, kuidas teie bränd suhtleb klientidega, püüdes samal ajal aidata neil täita oma elutsüklit kliendina. See viib sidemeni, millest saab kliendisuhete loomise ja hoidmise alus.
Teie klientide kaasamise efektiivsus sõltub eelkõige klientide ootustest. Oluline on tagada, et teie kliendid saaksid seda parimat kogemust kõigis teie suhtluskanalites nii võrgus kui ka väljaspool.
Miks on klientide kaasamine oluline?
Gallupi uuring näitab, et kliendid, kes on brändiga täielikult seotud, toovad kuni 23% kogutulust võrreldes regulaarsete klientidega. See näitab, et klientide kaasamine mõjutab otseselt teie kasumit. Õige klientide kaasamise tarkvara abil suudate luua ja hoida positiivseid suhteid oma klientidega.
Tänapäeval on potentsiaalsete klientide hankimiseks mitu võimalust. Aga mida teha pärast nende omandamist? Peate leidma viise nende säilitamiseks. Püsikliendibaasi säilitamine on teie kaubamärgi jätkusuutlikkuse jaoks ülioluline.
Klientide hoidmise võti on kliendirahulolu. See on seotud klientide ja teievaheliste suhete kvaliteediga. Võib kindlalt väita, et klientide kaasamine soodustab lojaalsust ja aitab ka vähendada kliendivoolavust.
Kuidas arvutada klientide kaasatust?
Võite jälgida ja mõõta klientide kaasamise mõõdikuid. Kaasamise arvutamine on oluline, et saada teada, kui tugev on teie klientide ja brändivaheline suhe.
Siin on mõned neist:
Konversioonimäärad
Teie konversioonimäärad viitavad sellele, mitu korda teie kliendid veebisaidil soovitud toiminguid sooritavad. See toiming võib olla ost, uudiskirja tellimine, demo taotlemine jne.
Konversioonimäära arvutamiseks tuleb kogu konversioonide arv jagada sama perioodi külastajate või sessioonide arvuga. Seejärel tuleb tulemus korrutada sajaga, et saada protsendid. Kõrge konversioonimäär on tugev viide klientide kaasamisele.
Soovitused
Kui teie klientidele avaldavad muljet kokkupuuted teie ettevõttega, räägivad nad sellest kindlasti oma sõpradele ja perele. Nii võivad nemadki saada maksvateks klientideks. Selle tasuta turunduse tulemusel kasvab teie ettevõte.
Kuidas mõõta soovitusi? Lihtsalt küsige oma uutelt klientidelt, kuidas nad teid avastasid, ja saate vastuse.
Kasvatage positiivseid arvustusi
Kui teie kliendid kiidavad teid Google arvustustes, Yelpis või sotsiaalmeedia kanalites, on see märk nende seotusest. Vaadake saadud arvustusi ning kasutage neid oma klientide kaasamise strateegia hindamisel.
Millised on klientide kaasamise 4 tüüpi?
Klientide kaasamist on nelja tüüpi. Igaüks neist pakub erinevaid kaasamise võimalusi. Vaatame neid:
Emotsionaalne kaasamine
Inimese emotsionaalne olemus laieneb alateadlikult tema ostukäitumisele. Edukas bränd teab, kuidas oma klientide emotsioonidele meelejärgi olla.
See on võibolla tugevaim klientide kaasamise tüüp, mida saate luua. Olenemata sellest, kas proovite lahendada valupunkti, pakkuda tuge või võtate kasutusele uue tootefunktsiooni, peate arvestama ja jälgima, kuidas teie sihtrühm igas punktis reageerib. See aitab teid nende kaasamisel.
Lisaks saate selliste tööriistadega, nagu klienditeekonna kaardid, omandada kiiresti selge pildi oma klientide emotsioonidest igas suhtluspunktis teie brändiga. Nende üksikasjade abil on võimalik otsustada, millist strateegiat kasutada.
Kontekstipõhine kaasamine
Ilma õige kontekstita on teie kaasamise püüdlused sama head kui kanade tagaajamine. Kontekstipõhine seotus keskendub kliendisuhtlusele nende kohta kogutud asjakohase teabe põhjal.
See teave võib ulatuda demograafilisest teabest, nagu vanus, sugu või asukoht, kuni käitumisandmeteni, nagu ostuajalugu, otsinguajalugu, teie veebilehel kulutatud aeg jne.
Selle teabe abil saate kaasata oma kliente isiklikumal tasandil. Näiteks võite suunata neile reklaame toodete põhjal, mida nad teie veebisaidil vaatasid.
Mugav kaasamine
Mugav kaasamine keskendub sellele, et teie kliendid saaksid teie brändiga võimalikult mugavalt suhelda. Tarbija ei soovi enam vajamineva hankimise nimel higi valada. Seega, mida lihtsamaks teete brändiga suhtlemise, seda kasulikum teile.
Veelgi enam, kaasamisprotsessi lihtsustamine muudab teie klientide ja teie kaubamärgiga suhtlemise mõistmise lihtsamaks. Nende teadmiste abil suudate täpselt tuvastada tulevasi kaasamisvõimalusi ja neid oma ettevõttes rakendada.
Sotsiaalne kaasamine
Kliendi kaasamine ulatub kaugemale lihtsalt toodete ostmisest. See sõltub peamiselt sellest, mis toimub enne ja pärast ostu – alates tooteuuringust kuni müügijärgse toeni. Sotsiaalne kaasamine hõlmab kõiki suhtluskanaleid, sealhulgas foorumeid ja sotsiaalmeedia platvorme.
Individuaalse seotuse maksimeerimine sotsiaalplatvormidel aitab oluliselt suurendada klientide hoidmist ja parandada klientide lojaalsust.
Samuti pidage meeles, et positiivselt üllatunud klient on teie kõige tõhusam turundaja. Teie klientide kaasamise kampaaniate ülim test on see, kui valmis on teie olemasolevad kliendid teid oma suhtlusringkondadele soovitama.
Kui rääkida klientide kaasamisest, võib klienditoe piletisüsteemi tööriistade rakendamine osutuda hädavajalikuks. Need tööriistad toimivad keskse sõlmpunktina kliendisuhtluse haldamisel ja jälgimisel erinevates suhtluskanalites. Kasutades klienditoe piletisüsteemi tööriista võimalusi, suudate tõhusalt lahendada klientide päringuid ning pakkuda õigeaegset ja isikupärastatud tuge.
Klientide kaasamise strateegiad
Kas olete valmis parandama oma klientide kaasatust? Siin on mõned praktilised strateegiad, mida kasutada:
Isikupärastage oma kliendikogemust
Kliendikogemuse isikupärastamine annab teie pingutustele konteksti. See aitab teil kohandada oma suhtlust vastavalt kliendi ootustele.
Isikupärastamine ei ole enam teisejärguline strateegia, sest peaaegu kõik tarbijad ootavad teatud tasemel isikupärastamist. Olenemata sellest, kas tegemist on meiliturunduse, tootesoovituste või teie ettevõtte muude aspektidega, teie kliendid suhtlevad teie sisuga ainult siis, kui pakkumine on nende vajadustele asjakohane.
Mitte iga ettevõte ei pea isikupärastatud kogemuse loomiseks investeerima kallitesse tehnilistesse tööriistadesse. Korraldades kliendiuuringuid või paludes oma esmakordsetel klientidel täita kasutajaprofiili, omandate vajalikku teavet, et kohandada kogemust nende isiklike eelistuste järgi.
Paluge tagasisidet
Klientide tagasiside on veel üks tõhus klientide kaasamise strateegia. Julgustage oma kliente andma teile tagasisidet.
Selle lähenemisviisiga panete neid tundma, et neid kuulatakse ja nende arvamust väärtustatakse. See on ka tõhus viis väärtusliku teabe kogumiseks, et parandada klientide kokkupuudet teie kaubamärgiga.
Looge lojaalsusprogramme
Lojaalsusprogrammid on viis, kuidas premeerida kaubamärgile ustavaid kliente. See on tõhus viis panna neid tundma end väärtustatuna ja julgustada neid jätkama tulevaste kontaktidega.
Lojaalsusprogrammi on võimalik kombineerida tutvustusprogrammiga. Premeerides oma olemasolevaid kliente, kes jagavad teistele brändiga seotud kogemustesi, võite meelitada juurde rohkem kliente.
Kasutage klientide kaasamise platvorme
Teie kliendid soovivad teie brändiga suhelda, olenemata nende asukohast või kellaajast. Seetõttu peavad nad teiega ühendust võtma digitaalsete kanalite kaudu, nagu sotsiaalmeedia, telefonikõned või reaalajas vestlus.
Kliendi kaasamise platvormid on tarkvaradest tööriistad, mis aitavad teil hallata kliendisuhtlust nende samade kanalite kaudu. Seega on need suurepärased tööriistad oma turundusstrateegiatesse kaasamiseks.
Sellise tarkvara näiteks on LiveAgenti klienditoe tarkvara. Platvorm pakub muu hulgas selliseid funktsioone nagu reaalajas vestlus, sotsiaalmeedia kaasamise tööriistad ja rohkelt kõnekeskuse võimalusi, mis aitavad teil klientidega ühenduses püsida. LiveAgent pakub ka funktsioone, mis võimaldavad teil analüüsida ja optimeerida iga kokkupuudet klientidega.
Millised on klientide kaasamise ja kliendikogemuse erinevused?
Kuigi klientide kaasamine ja kliendikogemus on mõlemad seotud klientide rahuloluga, on nad üksteisest üsna erinevad.
Klientide kaasamine viitab kõikidele suhtlustele, mida bränd klienditeekonna jooksul loob. Seevastu kliendikogemus viitab sellele, kuidas klient tajub ja suhestub brändiga.
Seetõttu määratleb klientide kaasamise see, mida kaubamärgid usuvad, et nende kliendid ootavad, samas kui kliendikogemus on kliendi arusaam brändi pingutustest.
Want to improve customer engagement?
Looking for a way how to better engage with your customers? LiveAgent may be the best solution for your needs.
Klientide kaasamisele pühendatud video
Avastage selles kütkestavas videoseerias klientide kaasamise transformatiivne potentsiaal. Sukelduge sügavale põhimõtetesse, strateegiatesse ja eesmärkidesse, mis soodustavad ettevõtete tõhusat kaasamist. Hankige põhjalik arusaam klientide kaasamise taga olevatest mehhanismidest ja õppige koostama võidukaid strateegiaid.
Kui olete huvitunud klientide kaasamise mõistest, siis leiate rohkem teavet artiklist Mis on klientide kaasamine?. Kui aga soovite teada, miks see on oluline, vaadake kindlasti artiklit Miks on klientide kaasamine oluline?.
Huvitav võib olla ka see, kuidas klientide kaasatust arvutada ja selle kohta saate lugeda sektsioonist Kuidas arvutada klientide kaasatust?. Samuti, kui olete uudishimulik klientide kaasamise erinevatest tüüpidest, lugege artiklit Millised on klientide kaasamise 4 tüüpi?.
Kui soovite õppida uusi strateegiaid, siis Klientide kaasamise strateegiad on teie jaoks. Ja kui teid huvitab, kuidas klientide kaasamine erineb kliendikogemusest, vaadake artiklit Millised on klientide kaasamise ja kliendikogemuse erinevused?.
Klienditeenindus – kasutajate sisseelamine
Kliendi kasutajate pardaletuleku kriitiline aspekt on enne, pärast ja ostmise ajal. Vaadake lisateavet kasutaja sisseelamise näidete abil.
Avasta parim kliendikogemuse tarkvara LiveAgentiga, mis parandab klientide rahulolu reaalajas vestluste, jagatud postkastide ja automatiseerimise abil. Täiuslik lahendus ettevõtetele, et hallata klientide päringuid ja suurendada sidet mitmel platvormil. Vaata, mis teeb LiveAgentist 2022. aasta parima valiku!