Oma rahaasjadega kursis püsimine on ülioluline, eriti erinevate ärialgatuste investeeringutasuvuse hindamisel. Üks olulisemaid mõõdikuid, mida ettevõtted jälgivad, on konversioonikulud.
Mida tähendavad konversioonikulud?
See kajastab kõiki teie konversioonieesmärkide saavutamiseks vajalikke kulusid. Mõiste definitsioon käib järgmiselt: „Konversioonikulud on hind, millega ettevõtted või veebireklaamijad omandavad tõelisi kliente.”
Suurem osa tuleb reklaamkuludest, mis toovad otseselt kaasa kõrgemad konversioonimäärad. Konversioonikulude mõistmine on oluline, kuna see aitab teil hinnata reklaamikampaaniate tõhusust ja määrata turundusstrateegia edukust.
Konversioonikulude arvutamine
Teie konversioonikulud sõltuvad ärieesmärkide saavutamiseks rakendatud strateegiast. Üldine konversioonikulu arvutamise valem on järgmine:
konversioonikulud = liikluse tekitamise kogumaksumus
Kui jagate liikluse tekitamise kogukulu konversioonide koguarvuga, saate kulu konversiooni kohta (CPC). Liikluse tekitamise kogukulu sisaldab teie reklaamikulusid.
kulu konversiooni kohta (CPC) = liikluse tekitamise kogukulu/konversioonide koguarv
Näiteks kui kasutate PPC (klikipõhiseid) kampaaniaid, saate jälgida ja kontrollida reklaamikulusid. See on võimalik tänu skoori kvaliteedimõõdikule, mis tähistab teie PPC reklaamide ja märksõnade asjakohasust.
Nagu paljude teiste mõõdikute puhul, sõltub see mudel valdkonnast ja lõpptootest. Iga ärimudeli puhul näeb konversioonilehter välja erinev. Seetõttu pole soovitatav neid arvutusi liiga tõsiselt võtta.
Mida sisaldavad konversioonikulud?
Kui arvestada kõiki teie veebisaidil toimuvaid konversioone, võivad konversioonikulud hõlmata erinevaid tegureid. Kulude täpseks arvutamiseks peab teil olema ülevaade oma tasulisest turundustegevusest.
Üldiselt iga kord, kui peate maksma, et külastaja muutuks maksvaks kliendiks, lisavad need kulud teie konversioonikulude koguväärtusele. Need võivad erineda, kuid esindavad teie tasulist turundustegevust. Näiteks kui kasutate ainult tasulisi Google’i reklaame, on liikluse tekitamiseks kulutatud eelarve teie kogukulu. Juhtum on erinev, kui kasutate mitut tasulist turunduskanalit. Kui segmenteerite selle liikluse ja jagate selle konversioonide koguarvuga, saate oma kulu ühe konversiooni ühiku kohta.
Siin on kõikvõimalikud kulud, mida saab konversioonikuludesse lisada:
- Otsingumootori tasulised reklaamid (Google, Bing ja Yahoo reklaamid)
- Facebooki tasulised reklaamid
- Twitteri tasulised reklaamid
- Instagrami tasulised reklaamid
- Youtube’i tasulised reklaamid
- LinkedIni tasulised reklaamid
Kõik need kulud kuuluvad konversioonikulude kategooriasse. Nende jälgimine on teie edu jaoks ülioluline, kuna see aitab teil saavutada turundajate lõppeesmärgi – luua kõige tõhusam ja kuluefektiivsem reklaamistrateegia.
Mida ei lisata konversioonikuludesse?
Te ei tohiks kunagi unustada, et tasulised reklaamid ei ole teie veebisaidi liikluse ainus allikas. Suur osa teie veebisaidi liiklusest on orgaaniline, mis tähendab, et te ei pea potentsiaalse kliendi oma lehele meelitamise eest maksma.
Jah, võib-olla maksnud SEO spetsialisti, asjatundliku ajaveebi kirjutaja ja kogenud sotsiaalmeedia turundaja eest. Need kulud ei kuulu aga konversioonikulude alla. Konversioonikulu ei sisalda järgmist:
- Veebilehe ümberkujundamine parema kasutuskogemuse eesmärgil
- Sisu ja veebilehe SEO
- Regulaarsed ajaveebi postitused
- Külaliste postitused
- Sotsiaalmeedia profiilid
- Foorumipostitused
Need strateegiad võivad küll suurendada teie veebisaidi liiklust, kuid kuna see on orgaaniline, ei kehti konversioonikulude määratlus.
Konversioonikulude optimeerimine
Konversioonikulude kontrollimiseks on saadaval mitmeid võimalusi, näiteks maksimaalse hinna määramine, mida olete nõus sihitud märksõnade eest maksma, või konversioonimäära optimeerimine. Tasulises reklaamis saate optimeerida ka konversioonikulusid, neid vähendada ja siiski võtta oma kampaaniast maksimumi.
Lihtsaim viis konversioonikulude vähendamiseks on parandada oma kvaliteediskoori. See on teie reklaami, märksõnade ja sihtlehe kvaliteedi numbriline väärtus.
- Optimeerige oma sisuturundust ja valige asjakohasemad märksõnad – mida asjakohasem on teie reklaam sihitud märksõnade suhtes, seda parem on teie kvaliteediskoor.
- Täiustage oma sihtlehte – kasutage A/B testimist, et valida oma sihtpublikule kõige paremini toimiv sihtleht. A/B testitud CTA-d, väärtuspakkumised ja pealkirjad võivad anda teile väärtuslikku teavet.
- Parandage oma klikkimise määra – parandage oma reklaamteksti, viimistlege oma CTA-sid.
Kui olete huvitatud süvitsi mõistma, kuidas optimeerida oma ettevõtte konversioonikulusid, on järgmine samm tutvuda progressiivse numbrivalija eelistega. See võib suurendada teie agentide efektiivsust ja parandada eesmärgi konversiooni. Samuti võiksite uurida meie klienditoe tarkvara sõnastikku, et leida rohkem kasulikke termineid ja definitsioone, mis aitavad teil paremini teenindada oma kliente. Lõpuks, et mõista kliendi pikaajalist mõju teie ettevõttele, lugege artiklit eluaegse väärtuse kohta, mis pakub ülevaadet ja vastuseid sageli esitatavatele küsimustele.
Avasta, kuidas LiveAgent automatiseerib ja salvestab kliendisuhtlust, et luua tugevad ja pikaajalised suhted klientidega. Kasutage erinevaid kanaleid nagu telefon, e-post ja sotsiaalmeedia, et rahuldada klientide vajadusi efektiivselt. Alustage tasuta prooviperioodiga ja suurendage oma ettevõtte reageerimiskiirust ning müüki!
Avastage LiveAgenti laialdane raporteerimisvõimekus, mis hõlmab analüütika ülevaateid, soorituse ja agendi raporteid ning palju muud. Kõik raportid on saadaval eksportimiseks CSV failidena, mis aitavad teie klienditoe teenust täiustada. Alustage oma tasuta kontoga ja liituge meie rahulolevate klientide kogukonnaga juba täna!