Mis on KPI?
Peamised tulemusnäitajad (Key Performance Indicators, KPI) on ettevõtlusuuringutes kasutatav meede, mis aitab omanikul või tegevjuhil oma äri jälgida. Igal ärivaldkonnal on oma KPI. Turunduse või klienditeeninduse valdkonnas on näitajad järgmised:
- Keskmine ooteaeg: see on keskmine aeg, mis kulub eesliinil päringule vastamiseks.
- Keskmine lahendamise aeg: aeg, mis meeskonnal kulub kliendi probleemi lahendamiseks.
- Klientide lahkumine: kui kliendid lõpetavad ettevõttega suhtlemise.
- Klientide rahulolu skoor: mõõdab teie klientide rahulolu lühikese aja jooksul.
Frequently Asked Questions
Mida tähendab KPI?
KPI ehk võtmetulemusindikaator on väärtus, mis näitab, kui tõhusalt ettevõte saavutab peamised ärieesmärgid. Organisatsioonid kasutavad KPI-d selleks, et hinnata oma eesmärkide saavutamise edukust. Tänu nende andmete jälgimisele teavad nad, kas nende tegevus on tõhus või mitte.
Millised on KPI-de näited?
KPId sõltuvad sellest, mida teie ettevõte tahab jälgida. Näiteks turundusosakonnas võivad need olla: brändi tuntus, klientide kaasamine, turunduskvalifitseeritud leaadid (MQL) ja kliendihankekulud (CAC), müügiosakonnas on need: igakuine müügikasv, keskmine kasumimarginaal või toote tulemuslikkus. SaaS-is võivad need seevastu olla: likviidsusindeks, KPI Net Promoter Score (NPS) ja KPI kliendi soetamiskulu (CAC).
Millal kasutada KPI-d?
Me kasutame KPI-d siis, kui soovime jälgida edusamme konkreetse eesmärgi saavutamisel aja jooksul. Eesmärgid võivad muutuda, nagu ka tulemused ja edusammud nende suunas. On äärmiselt oluline neid jälgida ja kindlaks teha, kas need on rahuldavad või mitte.
Kui oled huvitatud, kuidas parandada oma klienditeenindust, siis vaata kindlasti, millised on kliendiportaali funktsioonid. Kliendiportaali abil saad pakkuda oma klientidele paremat iseteeninduskogemust. Kui soovid teada, kes on kasutajatoe agendid ja kuidas nad saavad sinu ettevõttele kasu tuua, siis loe edasi. Agendid on olulised, et tagada sujuv ja tõhus klienditeenindus.