Mis on tõehetk?
Tõehetk on turunduse kontseptsioon, mis viitab kontaktihetkele brändiga, mis võib muuta või kujundada kliendi arvamust ettevõtte toodetest või teenustest.
Kuigi klienditeekonnal on palju kontaktpunkte, ei mõjuta need kõik oluliselt brändi edu. Seetõttu otsige oma tõehetke loomiseks või tuvastamiseks kontaktpunkte, mis võivad jätta teie klientidele püsiva mulje.
Esitades küsimusi läbi küsitluste ja hankides teadmisi kasutajaskonnalt, suudate tuvastada võimalikud valupunktid, mis võivad olla nende interaktsioonidega seotud.
Millised on tõehetke 5 etappi?
5 tõehetke etappi põhinevad klienditeekonna erinevatel osadel. Etapid algavad kliendi järeldusega, et ta vajab toodet või teenust ning lõppevad konversiooniga.
Enne tõe nullpunkti (
Viie tõehetke etapi tähtsuse mõistmisel on selge, et klientide ja teie kaubamärgiga suhtlemise pöördepunktide tuvastamine on klientide hoidmiseks ülioluline. Esimene neist etappidest on enne tõe nullpunkti, mis esindab klienditeekonna varaseimat punkti, kus inimene mõistab oma vajadust toote või teenuse järele.
Praegu on see isik tulevane klient ja puutub soovitud toodet või teenust otsides tavaliselt kokku asjakohaste kaubamärkide reklaamide, sotsiaalmeedia postituste või meilidega. Teie brändi jaoks on suurepärane hetk kasutada sotsiaalmeedia klienditeenindajate oskuseid ja edastada erinevate kanalite kaudu suunatud turundussisu, mis mõjutab nende otsustamisprotsessi positiivselt.
Tõe nullpunkt (ZMOT -Zero moment of truth)
Selles etapis on inimene juba teie kaubamärgiga kokku puutunud, kuid vajab ostuotsuse tegemiseks lisateavet. Mõiste “tõe nullpunkt” võttis kasutusele Google, et kaasata interneti mõju klientide ostukäitumisele.
Vastavalt Think with Google’ile teeb 53% ostjatest enne ostuotsuse tegemist uurimustööd. Seetõttu mängivad veebiarvustused suurt rolli potentsiaalsete klientide veenmisel, et nad valiksid teiste asemel just teie kaubamärgi. Piisava teabe pakkumine toodete või teenuste kohta annab teie kaubamärgile ka konkurentsieelise.
Esimene tõehetk (FMOT – First Moment of Truth)
Esimene tõehetk viitab esimesele 3–7 sekundile, kui tarbija puutub kokku teie toote või teenusega nii veebis kui ka füüsilises poes. See on turundajate jaoks tegelik konversioonihetk.
Teine tõehetk (SMOT – Second moment of truth)
See etapp viitab kliendi kogemusele pärast toote ostmist. See määrab kliendi tulevase ostuotsuse. Kui kliendil on toote kasutamisel hea kogemus, valib ta tõenäoliselt uuesti sama kaubamärgi. Veelgi enam, nad võivad seda kaubamärki soovitada ka oma suhtlusringkondadele.
Ülim tõehetk (UMOT – The ultimate moment of truth)
Kui teie klient avaldab pärast teie brändikogemust tagasisidet, on tegemist ülima tõehetkega. See võib olla arvustus või sotsiaalmeedia postitus sellest, kuidas neile teie toodete või teenuste kasutamine meeldis. See on brändi propageerimise vorm, mis meelitab teie brändi juurde uusi potentsiaalseid kliente.
Ülim tõehetk võib mõjutada ka seda, kui hästi suudab bränd potentsiaalseid kliente kaasata tõe nullpunktides. Selle põhjuseks on asjaolu, et sotsiaalmeedia ülevaated ja kasutajate loodud sisu on inimeste jaoks peamiseks teabeallikaks, kui nad uurivad brändi tooteid või teenuseid.
Miks on tõehetk oluline?
Nende punktide tuvastamine klientide kokkupuutel teie kaubamärgiga on klientide hoidmise vallas määravaks teguriks. Kuna paljud kaubamärgid toodavad samale turule sarnaseid tooteid, on teil vaja silmapaistmiseks konkurentidest eristuda.
Teie klientide vaade teie brändile põhineb teie võimel neid peamistes suhtluspunktides kaasata. Näiteks kui pakute immateriaalset toodet, määrab teie klienditeeninduse kvaliteet teie klientide nägemuse brändist ning lisaks ka teie turupositsiooni.
Tõehetkede näited
Tõehetked kehtivad nii tarbija- kui ka B2B kaubamärkide kohta. Siin on kaks peamist näidet, mis juhtuvad B2B ja B2C ettevõtetega:
B2B klientide sisselamisprotsess
Sisseelamise kogemus on tüüpiline näide teisest tõehetkest (SMOT). See loob kaugeleulatuva mulje, mis mõjutab kliendi-brändi suhet kogu klienditeekonna vältel. Sisseelamine määrab, kuidas klient ettevõtet tajub ja sellega edaspidi suhtleb.
Korralikult sisseelanud kliendid uuendavad tavaliselt kiiresti oma tellimusi või plaane. Seevastu vähem kui tõhusa liitumisprotsessiga kliendid ei suuda kunagi täielikult õppida, kuidas toodet maksimeerida. Nad ei pruugi isegi näha põhjust oma tellimust või paketti uuendada.
Et tõehetke käigus jätta parim mulje, veenduvad B2B ettevõtted, et nad omavad efektiivset klienditeenindust. Kliendid peavad saama ühendust klienditeenindusega kohe, kui nad vajavad abi või kui neil tekib küsimusi.
B2C kliendi sisseelamisprotsess
Oletame, et inimene külastab poodi ja näeb välja pandud toodet. Kui nad toote kätte võtavad, tekib mulje, mis võib sundida neid kas ostma või riiulile tagasi panema.
Selline kogemus langeb esimese tõehetke (FMOT) alla.
Muud näited:
- toote reklaami nägemine telekas (
- tootetutvustus (FMOT)
- toote degusteerimine poes (FMOT)
- suhtlemine telefonis (SMOT)
- klient postitab oma blogisse tootearvustuse (UMOT)
Provide an effective, usable and satisfying experience
Customer service is mostly all about resolving customers’ queries and LiveAgent can help you with all of them. Wanna learn more?
Kui olete huvitatud rohkem teada saama, mis on tõehetk ja miks see on oluline, siis soovitame lugeda järgmist lehekülge. Samuti saate uurida tõehetke erinevaid etappe, nagu näiteks esimene tõehetk (FMOT), mis on võtmetähtsusega kliendi kogemuse mõistmisel.
Lisaks võib olla kasulik tutvuda kõneaja kontseptsiooniga, et parandada oma klienditeeninduse tõhusust. Uurige, kuidas arvutada keskmist kõneaega ja millised on selle erinevused keskmise kõne käsitlemisajaga.
Avastage, kuidas luua kaasahaarav bränd, mis ühendab disaini, sümbolid ja kliendilubadused. Väikeettevõtted saavad sotsiaalmeedia ja online-arvustuste abil brändi üles ehitada. Uurige, kuidas kliendirahulolu tõstmiseks tagasisidet koguda ja kasutada LiveAgenti tööriistu efektiivsema klienditoe pakkumiseks. Alustage tasuta prooviperioodi juba täna!
Sotsiaalmeedia klienditoe tarkvara
LiveAgent pakub tõhusat sotsiaalmeedia klienditeeninduse tarkvara, mis koondab kõik teie brändi sotsiaalmeedia teavitused ühte universaalsesse postkasti. Hallake hõlpsasti Facebooki, Instagrami, Twitteri, Viberi ja WhatsAppi taotlusi ilma paigaldustasuta ning vajaduseta krediitkaardi järele. Alustage 14- või 30-päevase tasuta prooviperioodiga ja tõstke oma klienditeeninduse tase uutele kõrgustele. Liituge paljude rahulolevate ettevõtetega, kes usaldavad LiveAgenti, ja nautige 24/7 kliendituge.