Kas olete huvitatud VoIP-ist ja võimalusest teha taskukohaseid kõnesid? Jätkake lugemist ja uurige, kuidas VoIP töötab.
Mis on VoIP?
VoIP on lühend Voice over Internet Protocolist. Traditsiooniline telefonisüsteem ühendab teid teiste inimestega, kasutades vaskjuhtmetest võrku ja muid süsteeme. Võrdluseks edastatakse VoIP-kõned interneti kaudu. Vestluse iga osa saadetakse andmepaketina inimesele, kellega parasjagu räägite, ja tõlgitakse seejärel tagasi heliks.
VoIP-kõnesid kasutavad iga päev miljonid inimesed. Kui olete kunagi töötanud kaasaegses büroohoones, on suur tõenäosus, et olete selle süsteemi abil juba VoIP-kõnesid teinud ja vastu võtnud.
Nüüd vaatame lähemalt, kuidas hoiavad VoIP-süsteemid teid ühenduses.
Kuidas VoIP töötab?
PBX-i ja VoIP-tehnoloogia kaudu helistamiseks ja kõnede vastuvõtmiseks ei pea te üksikasjalikult süsteemi tööpõhimõtteid tundma. Siiski tuleb VoIP-teenuse mehaanika mõistmine teile kasuks.
VoIP tehnoloogia illustreerimiseks oletame, et teil on juba mingisugune VoIP-i lahendis ning teie parim sõber helistab teile. Järgmised sammud selgitavad, kuidas kõne töötab.
- Teie sõber valib teie telefoninumbri. See kõne ühendub teie VoIP-teenuse pakkuja ja nend eIP võrguga.
- VoIP-teenuse pakkuja saadab kõne läbi interneti teie VoIP-telefoni.
- Kuulete sissetuleva kõne heli ja vastate telefonile. Niipea, kui teie sõber ütleb tere, alustate rääkimist.
- Kõne käigus edastatakse iga teie vestluse heli IP-võrgu kaudu edasi-tagasi. VoIP-tehnoloogia edastab digitaalset teavet ja muudab selle kõne kestel heliks tagasi.
Kuidas optimeerida oma internetiühendust VoIP jaoks?
Kiire internetiühendus on VoIP-kõnede tegemiseks ülioluline. On vaid üks väljakutse: tõenäoliselt on teil kodus ja kontoris mitu seadet, mis kasutavad samaaegselt teie lairiba internetiühendust. Kui teie internetiühendusele esitatakse liiga palju nõudeid, võib teie VoIP-ühendus selle all kannatada.
Pettumuse vältimiseks kasutage internetiühenduse optimeerimiseks järgmisi näpunäiteid.
- WiFi ruuteri kaugus. Teie arvuti või mobiilseade on tõenäoliselt internetiga ühendatud WiFi kaudu. Kui lähete kõnede ajal ruuterile füüsiliselt lähemale, tõuseb ka teie ühenduse kiirus.
- Lülitage välja muud seadmed ja programmid, mis kasutavad teie internetiühendust. Kaaluge enne iga VoIP-kõnet heli ja videot voogesitavate rakenduste väljalülitamist (nt video voogedastusteenused, nagu Netflix ja internetiühendusega videomängud). Kui need muud seadmed ja teenused on lahti ühendatud, on teie VoIP-i kõnekvaliteet tõenäoliselt parem.
- Kui ülaltoodud näpunäited ei aita teil internetiühendust optimeerida, on järgmiseks sammuks internetiteenuse pakkujale (ISP) helistamine. Neil võib olla täiendavaid tehnilisi soovitusi internetiühenduse kiirendamiseks.
Millised on VoIP-i plussid ja miinused?
Nagu igal tehnoloogial, on ka VoIP-i kasutamisel plusse ja miinuseid. Nii et enne kui kolite üle ettevõtte VoIP-teenuse pakkuja poole ja tühistate oma traditsioonilised telefonisüsteemid, leidke paar minutit, et mõista kõiki plusse ja miinuseid.
VoIP-i eelised
Kulude kokkuhoid võrreldes traditsiooniliste telefoniliinidega. Lisaks pakuvad VoIP-teenuse pakkujad sageli suuremat paindlikkust (nt saate teha VoIP-kõnesid arvutist, nutitelefonist või tahvelarvutist). Veel üks VoIP-i eelis analoogtelefoni ees on kiirus. VoIP-telefoni saab seadistada minutite või tundidega, samal ajal kui analoogtelefoni või mobiiltelefoni registreerimine võib võtta palju kauem aega.
VoIP-i miinused
VoIP-i kasutamiseks peab teil olema töötav internetiühendus. Teine võimalik negatiivne külg on VoIP-i täielikuks kasutamiseks kuluv aeg, kui olete harjunud helistama traditsiooniliste telefoniliinidega. Lisaks võivad voolukatkestused muuta keeruliseks juurdepääsu VoIP-ile arvutis, kuid siiski on võimalik kasutada VoIP-i mobiilirakendust.
Traditsioonilistel telefonisüsteemidel on samuti plussid ja miinused. Traditsiooniliste telefonisüsteemide peamine eelis on see, et need töötavad ka elektrikatkestuse ajal. Lisaks ei vaja analoogtelefon helistamiseks internetiühendust. Teisest küljest on analoogtelefoniga helistamise miinuseks suuremad kulud ja vähene paindlikkus.
Mis vahe on VoIP-il ja ühtsel kommunikatsioonil?
Enne võrguinfrastruktuuris muudatuste tegemist ja igale töötajale IP-telefoni ostmist võiks mõelda, kas valida hoopis ühtne kommunikatsioon. Siin on mõned peamised erinevused, mida meeles pidada.
- Ärisuhtluse fookus. Ühtne sidesüsteem ühendab endas mitu võimalust, nagu videokonverentsid, helikonverentsid, mobiilirakendus ja ettevõtte telefoniteenus. Seevastu VoIP-telefoni saab kasutada üksikisik või ettevõte.
- Kulude erinevused. Ettevõtte suhtlusvahendite maksumuse mõistmine on oluline. Enamikul juhtudel on ettevõtte VoIP-teenuse pakkuja tõenäoliselt odavam kui ühtne side, eriti kui teil on vaja ainult telefonikõnesid.
- Professionaalsed teenused. Ühtse kommunikatsiooni keerukuse ja paljude võimaluste tõttu peate võib-olla maksma süsteemi seadistamisel professionaalsete teenuste (nt konsultantide) eest. Seevastu VoIP-rakendused võivad olla palju lihtsamad.
Kuidas valida parim VoIP-i pakkuja?
Ettevõtte omanikuna on mõned ostuotsused olulisemad kui teised. VoIP-teenuse pakkujat valides pidage meeles, et kasutate süsteemi igapäevaselt. Seetõttu tasub enne valiku tegemist kulutada veidi aega erinevate VoIP pakkujate võrdlemisele. Protsessi lihtsustamiseks kasutage lähtepunktina järgmisi kriteeriume.
- VoIP-i pakkuja reputatsioon – Küsige sõpradelt ja kolleegidelt soovitusi VoIP-teenuse pakkujate kohta. Lisaks leidke veidi aega veebiarvustuste otsimiseks, mis tõstavad esile erinevate pakkujate plusse ja miinuseid (nt helikvaliteet), et saaksite koostada oma nimekirja.
- Rahvusvaheline helistamine – VoIP-i pakkujad lähenevad rahvusvahelistele kõnedele erineval viisil. Mõned pakuvad piiramatult rahvusvahelisi kõnesid mõnedesse riikidesse, teised aga pakuvad rahvusvahelisi kõnesid kümnetesse asukohtadesse.
- Turvalisuse võimalused – Kliendid võivad teiega rääkides jaga konfidentsiaalset teavet, näiteks makseteavet (nt krediitkaardinumbreid). See on üks põhjus, miks turvalisus on VoIP-teenuse pakkuja valimisel ülimalt kriitiline funktsioon.
- Teenuse kvaliteet – Kas teie ühendus on kunagi olulise telefonikõne ajal katkenud? See on uskumatult masendav kogemus. Teenuse kvaliteedi osas pöörake erilist tähelepanu VoIP-teenuse pakkuja pakutavale helikvaliteedile. Lisaks kontrollige, millist tüüpi kliendituge (nt meili, telefoni või vestluse teel) nad pakuvad.
- Maksumus – Ärge eeldage, et iga kuuplaan on võrreldav. Mõned neist võivad sisaldada lisafunktsioone, nagu videokõned, SMS-id ja võimalus luua ühenduse teie kliendisuhete halduse (CRM) süsteemiga.
Enne kulude vaatamist koostage oma põhifunktsioonide loend (nt peab sisaldama rahvusvahelisi kaugkõnesid ja kõneposti).
Choose the right VoIP provider
LiveAgent offers plenty of integrations with various VoIP providers so you can pick the right one for you. Curious about all the opportunities?
Vaadake VoIP-i videot
LiveAgent help desk on terviklik ja laia valikut funktsioone pakkuv klienditeeninduslahendus, mis aitab ettevõtetel suhelda klientidega. LiveAgent pakub ka klienditeeninduse tehnoloogiad, vestlust ja VoIP-ühendusi. Platvormi eesmärk on luua automatiseeritud töövooge, mis aitavad käsitleda klientide päringuid ja neid võimalikult kiiresti ja tõhusalt eskaleerida. VoIP-i ühendus on internetipõhine, mis võimaldab ettevõtetel suhelda oma klientidega, ilma et oleks vaja kasutada traditsioonilisi telefoniliine. See ühendus pakub klientidele kiiret ja tõhusat tuge, pakkudes reaalajas hääl- ja videovestlusi. LiveAgent kasutab seda tehnoloogiat, et aidata ettevõtetel kiiremini ja mugavamalt suhelda oma klientidega. LiveAgenti klienditoe meeskond on alati saadaval, et pakkuda oma klientidele abi mis tahes segmendis, igal ajal ja igal pool, tagades nii oma klientidele parima kliendikogemuse.
Kui olete huvitatud VoIP-i mõistmisest, on kasulik lugeda artiklit VoIP-i tarkvara, mis selgitab, kuidas see tarkvara töötab ja millised eelised see pakub võrreldes traditsiooniliste telefonidega. Samuti leiate kasulikke nõuandeid parimate VoIP-i pakkujate valimiseks. Ärge jätke vahele ka artiklit VoIP number, et teada saada, kuidas VoIP numbrit hankida ja millised on selle erinevused tavaliste telefoninumbritega. See artikkel annab ka ülevaate, miks ettevõtted peaksid VoIP numbreid kasutama.
Avasta VoIP-teenuse pakkuja valimise eelised ja puudused ning saa teada, kuidas VoIP võib olla kuluefektiivne, pakkuda paremat helikvaliteeti ja täiustatud funktsioone. Ideaalne juhend ettevõtetele, kes soovivad parandada oma telefoniside süsteemi. Alusta tasuta prooviversiooni ja koge kvaliteetset kliendisuhtlust LiveAgenti kaudu!
Avasta, kuidas VoIP-kõned pakuvad mobiilsust ja paindlikkust, krüpteerivad suhtlust ning säästavad kulusid võrreldes traditsiooniliste telefonisüsteemidega. Õpi, kuidas VoIP toimib, miks see on ideaalne konverentskõnede jaoks, ja mida on vaja selleks, et alustada. Täielik ülevaade VoIP-kõnedest ootab sind!
Avasta VoIP telefoniteenuse eelised ja puudused, ning õpi, kuidas see töötab. Kasuta VoIP-i oma kodus või ettevõttes, et teha rahvusvahelisi kõnesid ja säilitada oma telefoninumber. Saa teada, millist varustust on vaja ja kuidas alustada VoIP-teenuse kasutamist lihtsate sammudega. Liitu meiega ja alusta oma tasuta konto loomist juba täna!