Mis on VoIP-kõned?
VoIP-kõne (Voice over Internet Protocol) tähendab internetiühenduse kaudu telefonikõnede tegemist. See on kasulikum kui traditsioonilised telefonisüsteemid, kuna see ei nõua riistvara installimist. Lisaks tagab VoIP mobiilsuse ja paindlikkuse, krüpteerib teie suhtlust ja pakub piiramatut helistamist murdosa traditsiooniliste telefoniliinide maksumusega.
Pilvepõhise VoIP-i pakkujad pakuvad enamat kui lihtsalt võimalust teha ja vastu võtta VoIP-kõnesid. Saate salvestada kõnesid, aktiveerida kõnede ooteaja ja suunamise, kohandada oma helistaja ID-sid ja kasutada oma VoIP-i numbrivalijat kõnepostisõnumite saatmiseks meiliaadressidele. Paljud hostitud VoIP-teenused sisaldavad isegi sõnumsidevõrku rühmavestluste ja kiirsõnumite jaoks.
Kuidas toimib VoIP-kõne?
VoIP-tehnoloogia muudab analoogsignaalid digitaalseteks helisignaalideks. See edastab andmepakette üle interneti, aidates teil luua ühenduse seadmetega, sõltumata nende asukohast ning telefonifirmat kasutamata.
Kuidas see toimib:
- Iga kord, kui kasutate VoIP-helistajat, teavitab süsteem teie hostitud VoIP-teenuse pakkujat, kellele edastatakse teave isiku või ettevõtte kohta, kellele soovite helistada.
- Teenusepakkuja loob kõne ja saadab teie telefonist andmepaketid sihtseadmesse.
- Seejärel saadab süsteem andmepaketid teie telefoni, muutes need digitaalseks helisignaaliks.
- Teie VoIP-teenuse pakkuja suunab sissetulevaid kõnesid samamoodi ja teie sissetuleva kõne liides näitab helistaja ID-d.
Samuti saate kasutada Voice over Internet Protocoli mis tahes mobiilseadmes ja traditsioonilises telefonis. Viimase jaoks on vaja magistraalvõrke, mis aitavad standardsetel telefoniseadmetel töötada VoIP-protokollidega.
Olenemata seadmest annab teie teenusepakkuja teile autentimiseks seadmele loa, mis nõuab regulaarseid värskendusi.
Miks peaks konverentskõnede jaoks kasutama VoIP-i?
Pilvepõhine VoIP-teenus võimaldab teil helistada ja kõnesid vastu võtta igal ajal ja igal pool. See tähendab, et kontorist lahkudes ei jää te kunagi konverentskõnest ilma. Kui tuginete ainult kohapealsetele ettevõttevõrkudele, pole see võimalik. Kui töötate kodus, on VoIP ilmselgelt parim valik.
Sõltumata kasutatavast võrgu- ja internetiühenduse tüübist (DSL, kaabel või fiiberoptika) saate alati muretult helistada ja kõnesid vastu võtta. Samuti säästate oma telefoniarvetelt, mis on eriti oluline, kui teie ettevõte sooritab palju rahvusvahelisi kõnesid, kuna rahvusvahelised kõneplaanid on VoIP-iga uskumatult kuluefektiivsed.
VoIP pakub krüptimist ja kõnede salvestamist, nii et kogu teie suhtlus on turvaline ja salvestatud hilisemaks kasutamiseks.
Võite isegi kasutada oma interneti liidest, et ühendada oma mobiiltelefon praeguse tarkvaraga. See võimaldab teil liituda konverentskõnedega ka liikvel olles, kasutades selleks mobiiltelefoni või lauaarvutit. Samuti võite kõnepostisõnumite ja kiirsõnumite saatmiseks kasutada VoIP-süsteemi sõnumsidevõrku.
Tulevased tarkvaraväljalasked võivad turule tuua uusi funktsioone, kuid ka eelnevalt nimetatutest piisab sujuva ettevõtte kommunikatsiooni loomiseks.
Mida on vaja VoIP-kõnede tegemiseks?
VoIP-i kasutamiseks on vaja:
- Stabiilset internetiühendust — pole vahet mis tüüpi võrku te kasutate, peaasi et see pakuks kiiret internetiühendust.
- VoIP- või IP-telefoni — VoIP-numbrivalijal on kõik tavalise lauatelefoni funktsioonid, ainus erinevus on see, et see ühendub kaabli või WiFi kaudu internetiga.
- VoIP-tarkvara lauaarvutile või mobiilseadmetele — seda lahendust on vaja hostitud VoIP-teenuste kasutamiseks oma lauaarvutis, sülearvutis, tahvelarvutis või mobiiltelefonis. Teie VoIP-teenuse pakkuja annab teile juurdepääsu spetsiaalsele mobiiltelefonirakendusele, et saaksite isikliku telefoninumbri asemel kasutada oma ettevõtte telefoninumbrit. Seadme VoIP-telefoniteenusega ühendamiseks vajate ka peakomplekti või kvaliteetset mikrofoni ja kõlareid.
- VoIP-i adapterit — kui soovite jätkata analoogtelefoni kasutamist, on teil vaja ATA adapterit (analoogtelefoni adapterit). ATA-d suudavad muuta analoogtelefonid VoIP-toega seadmeteks, kuid ei võimalda kõiki muid funktsioone, nagu kõnede salvestamine või konverentskõned. Traditsioonilised telefonid suudavad toimida nagu IP-telefonid.
Kuidas saada aru, et tegemist on VoIP-kõnega?
Ei saagi. Saate kõnesid nagu tavaliselt, olenemata sellest, kas kasutate VoIP-telefoni või ATA-t. Kui kasutate oma pilvepõhise VoIP-teenuse pakkujat lauaarvutis või mobiilis, saate kõik sissetulevad kõned rakenduse kaudu.
Olenemata erinevatest VoIP-rakendustest, muudate kõik väljaminevad ja sissetulevad kõned sujuvamaks ning vähendate oma telefoniarveid.
Kas VoIP-kõned on tasuta?
Paljud pakkujad pakuvad tasuta VoIP-teenuseid; mõned pakuvad isegi tasuta rahvusvahelisi kõneplaane konkreetsetesse riikidesse. Sageli ei sisalda need aga täiustatud funktsioone, nagu kõne ootele jätmine ja salvestamine, IVR (Interactive Voice Response) ega automaatsed saatjaid, sõnumsidet , kõneposti meilile saatmise võimalused ja integratsioone kolmandate osapoolte lahendustega, nagu reaalajas vestluse tarkvara.
Tasulised VoIP-i lahendused sisaldavad neid ja ka palju muid funktsioone, mis on tavaliselt saadaval konkurentsivõimeliste hindadega. Lisaks saate neid integreerida paljude lahendustega, sealhulgas klienditoe tarkvaraga (nagu LiveAgent), et muuta klienditeenindus veelgi sujuvamaks.
Lisaks pakuvad tasulised VoIP-i lahendused suuremat töökindlust, turvalisust, paremat jõudlust ja väiksemat latentsusaega, kuna neil on tavaliselt tipptasemel võrgud ja suurem ribalaius. Need on olulised tegurid VoIP-teenuse pakkuja valimisel.
Spearline, Cisco ja paljude teiste valdkonna ekspertide sõnul on VoIP telefonikõnede jaoks vastuvõetav ühesuunaline latentsusaeg on 20 ms. Võrgu viivitus 150 ms on samuti vastuvõetav, kuna te vaevu märkate erinevust. Kõik peale selle võib kõne kvaliteeti oluliselt halvendada.
Kellele on võimalik VoIP-teenusega helistada?
Olenevalt teenusepakkujast võite helistada kõigile, olenemata nende asukohast, või ainult teisele VoIP-kasutajale, kui nad kasutavad sama teenust. Kui valitud teenus ei piirdu ainult sama teenuse kasutajatega, saate teha kohalikke, kaug- ja rahvusvahelisi kõnesid.
Ready to choose your VoiP provider?
LiveAgent offers integrations with various providers, so you can choose the right one for you.
Kui oled huvitatud, kuidas VoIP töötab, siis tasub kindlasti lugeda artiklit Kuidas VoIP töötab. See annab põhjaliku ülevaate VoIP-i toimimisest ja aitab sul aru saada selle tehnoloogia eelistest ja puudustest.
Samuti võiksid uurida artiklit VoIP-i tarkvara, mis selgitab, kuidas VoIP-i tarkvara töötab ja millised on selle eelised võrreldes traditsiooniliste telefonidega. See on kasulik neile, kes otsivad parimat VoIP-lahendust oma ettevõttele.
Kui sa soovid teada saada, millised on VoIP-i ja lauatelefoni erinevused, siis peaksid vaatama artiklit VoIP telefoniteenus. See selgitab, kuidas VoIP-teenus erineb traditsioonilisest telefonisüsteemist ja millised on selle kasutamise eelised.
Avasta VoIP-teenuse pakkuja valimise eelised ja puudused ning saa teada, kuidas VoIP võib olla kuluefektiivne, pakkuda paremat helikvaliteeti ja täiustatud funktsioone. Ideaalne juhend ettevõtetele, kes soovivad parandada oma telefoniside süsteemi. Alusta tasuta prooviversiooni ja koge kvaliteetset kliendisuhtlust LiveAgenti kaudu!
Avasta VoIP telefoniteenuse eelised ja puudused, ning õpi, kuidas see töötab. Kasuta VoIP-i oma kodus või ettevõttes, et teha rahvusvahelisi kõnesid ja säilitada oma telefoninumber. Saa teada, millist varustust on vaja ja kuidas alustada VoIP-teenuse kasutamist lihtsate sammudega. Liitu meiega ja alusta oma tasuta konto loomist juba täna!