Vestlusrobotite ülevaated põhinevad järgmiste peamiste tegurite hindamisel:
Võite kaaluda ka tööstust ja vestlusroboti kavandatud kasutamist oma ettevõttes, kuna sellega võivad kaasneda erinevad funktsioonid ja võimalused.
Erinevate vestlusrobotite vaatlemisel peaksite siiski arvestama, et jõudlus sõltub suuresti sellest, kui hästi teil õnnestub see seadistada. Vestlusroboti täiustatud funktsioonide konfigureerimine mõjutab selle üldist jõudlust.
Vestlusroboti peamine eesmärk on simuleerida vestlust veebisaidi külastajatega. Neid saab kasutada paljudel erinevatel eesmärkidel, näiteks kasutajate küsimustele vastamiseks, klienditeeninduseks, abistamiseks veebipõhiste tehingutega ja paljuks muuks. Vestlusroboti konkreetse kasutuse määravad kindlaks ettevõtte vajadused ja eesmärgid ning see sõltub roboti rakendamisest, kohandamisest ja disainist. Mõningaid lihtsaid vestlusroboteid saab kujundada üldotstarbeliste abilistena, samas kui teisi võib luua mitmesuguste konkreetsete ülesannete jaoks.
AI toega vestlusrobotid on arvutiprogrammid või tarkvara, mis toimivad nagu tegelikud klienditeenindajad. Nad oskavad klientide ja veebikülastajatega sujuvalt suhelda ning on programmeeritud kasutama tehisintellekti (AI) ja masinõpet (ML), et tõlgendada inimkeelt (kirjalik või suuline) ja koostada vastuseid. Mida rohkem andmeid vestlusrobot õpib, seda inimlikumaks muutuvad vastused.
Näiteks saab vestlusrobotit kasutada veebisaitidel toodete või teenuste küsimustele vastamiseks. Tänapäeval kasutavad võimsad vestlusrobotid kasutaja vajaduste kindlaksmääramiseks loomulikku keele mõistmist (NLU). Kui keegi esitab küsimuse, tuvastab vestlusbot selle küsimuse taga oleva kavatsuse, otsib kõige sobivama vastuse ja saadab vastuse küsijale tagasi.
Vestlusrobotid võivad olla abivalmis virtuaalsed agendid, kuna nad töötavad klienditeeninduses ööpäevaringselt ja oskavad vastata lihtsamatele kliendipäringutele, soodustades nii töö efektiivsust. Siiski on tegemist vaid arvutitarkvaraga, mis pole veel nii arenenud kui inimesed. Mõnikord ei mõista nad küsimusi või ei pruugi pakkuda õiget vastust.
NLP ehk loomuliku keele töötlemine on arvutiteaduse haru. AI toega vestlusrobotite kontekstis on NLP tehisintellekti tarkvara, mis võimaldab vestlusrobotitel mõista ja töödelda inimkeelt (kirjalikku või suulist), et pakkuda kasutajate küsimustele sisukaid vastuseid.
Automaatvastused on eelnevalt kirjutatud vastused, mida vestlusrobotid kasutavad kasutajatele vastamiseks. Need põhinevad kasutaja sisendist kogutud märksõnadel ja mustritel. Automaatvastused võivad olla tavalistele küsimustele vastamisel väga tõhusad, kuid need võivad muuta vestlusrobot vähem inimlikuks. Virtuaalsed agendid pakuvad kasutajapäringutele automatiseeritud vastuseid, mis võivad aidata parandada töö efektiivsust, automatiseerida tühiseid haldusülesandeid ja vähendada klienditeenindajate töökoormust.
Mõned vestlusrobotid võivad kasutada kliendiandmeid, et mõista inimeste käitumist üksikisiku tasandil. Sellised tegurid nagu sirvimiseelistused või varasemad ostud võivad aidata vestlusrobotitel pakkuda isikupärastatud klienditeenindust ja soovitusi. Isikupärastamine on suurepärase kliendikogemuse loomiseks ja iga kliendi vajaduste rahuldamiseks ülioluline. Kuna aga isikupärastamine muutub tavalisemaks, muutub klientide ootustele vastamine üha raskemaks.
Vestlusroboti integreerimine võib selle kasutatavust tohutult mõjutada. Vestlusroboteid saab integreerida mitmesuguste süsteemide ja rakendustega, nagu CRM-süsteemid, meilid, e-kaubanduse platvormid või sotsiaalmeediakanalid. Ühendades vestlusroboti oma ettevõtte sisesüsteemidega, saavad vestlusrobotid iseseisvalt palju enamaga hakkama. Kui vestlusrobot saab juurdepääsu teie back-endi ja kasutajatega seotud andmetele, võib see algeliste ja üldiste juhiste andmise asemel aidata teie kliente nende konkreetsetel juhtudega.
Masinõpe on keerukate algoritmide kasutamine andmete mustritest ülevaate saamiseks. Neid saab kasutada vestlusroboti võimete parandamiseks, et muuta see inimlikumaks. Masinõpet kasutades saate pakkuda rohkem isikupärastatud kliendikogemust, kuna vestlusrobot analüüsib kasutajate interaktsioone, et pakkuda sihipäraseid soovitusi. Masinõpet kasutavad vestlusrobotid saavad koguda andmeid teie klientide ja sihtrühma kohta ilma küpsiseid kasutamata.
Mitmekeelsed virtuaalsed agendid kasutavad tehisintellekti (AI), et vastata küsimustele või täita erinevaid ülesandeid kliendi eelistatud keeles. Need vestlusrobotid suudavad tuvastada keelt, mis aitab pakkuda mitmekeelset tuge kasutajatele ja klientidele üle kogu maailma. See suurendab oluliselt teie ettevõtte mastaapsust ja parandab kasutajakogemust. Mitmekeelsed vestlusrobotid võivad samuti aidata vähendada kulusid, kuna see on odavamad lahendus, kui teie kasutajatoe meeskonna laiendamine mitmekeelsete klienditeenindajate kaasamisega.
Iga kliendikeskne ettevõte teab, et kliendisuhtluse ja käitumise analüüsimine on erakordse kliendikogemuse loomise võti. Vestlusrobotid pakuvad suurepäraselt üksikasjalikku statistikat ja teadmisi, mis võivad eduka äristrateegia väljatöötamisel osutuda hindamatuks. Need analüüsid sisaldavad reaalajas andmeid, mida genereerib vestlusrobot veebisaidi külastajatega suhtlemisel.
Iga kord, kui teie vestlusrobot kliendiga suhtleb, kogub see erinevat teavet, nagu vestluse maht, vestluse pikkus, põrkemäär, kasutaja rahulolu, keskmine vastamise aeg ja muud sarnast. Kõik need andmed on vestlusroboti toimivuse mõõtmisel üliolulised. Seda saab kasutada ka teie ettevõtte potentsiaali ja tõhususe maksimeerimiseks. Lisaks saavad teie müügi- ja turundusmeeskonnad seda teavet kasutada oma klientide vajaduste mõistmiseks, nende kogemuste parandamiseks, müügi suurendamiseks, töö tõhususe parandamiseks ja paljuks muuks.
Vestlusrobotid suudavad korraga käsitleda piiramatut arvu päringuid. See võimaldab teie kasutajatoe meeskonnal keskenduda keerukamatele ja olulisematele ülesannetele. AI-toega vestlusrobotid tagavad, et teie ettevõte suudab tipptundidel hallata suurt hulka vestlusi ilma täiendavaid klienditeenindajaid palkamata.
Võrreldes klienditoe agentidega, kes saavad korraga keskenduda ainult ühele kliendipäringule, suudavad vestlusrobotid pakkuda samaaegselt tuhandeid koheseid vastuseid.
Teine tegur, mis võib klienditeenindust ja kliendikogemust parandada, on see, et vestlusrobotid oskavad suhelda mitmes keeles. See võimaldab teil siseneda uutele turgudele, hoides samal ajal kulud madalad.
Vestlusroboteid saab integreerida teiste süsteemide ja platvormidega. Nii saate pakkuda lihtsat omnikanalilist kasutuskogemust, mis annab klientidele võimaluse suhelda nende eelistatud vestlusplatvormide kaudu.
Vestlusbotid on saadaval ööpäevaringselt, abistades kliente igal kellaajal nii päeval kui öösel. Samuti reageerivad nad kiiresti, tagades sujuva suhtluse ettevõtte ja kliendi vahel. Klient saab esitada mis tahes küsimusi ja saada koheseid vastuseid, ilma et peaks ootama järgmist vaba agenti.
Ettevõtted kasvavad ja seetõttu suureneb nende veebisaitide liiklus. Skaleeritav klienditugi võimaldab kontaktkeskusel toime tulla suure liiklusega. Selle asemel, et investeerida rohkemate klienditeenindajate palkamisse, saavad ettevõtted kasutada ajasäästlikke vestlusroboteid, mis saavad korraga hakkama paljude päringutega.
Vestlusrobotid pakuvad ka isikupärastatud ja interaktiivseid üks-ühele kogemusi, mis põhinevad klientide individuaalsetel vastustel.
Kulude kokkuhoid on vestlusroboti kasutamise teine oluline eelis. Kuigi vestlusrobotite juurutamine nõuab investeeringut, on see siiski madalam võrreldes traditsiooniliste klienditeeninduse kuludega, mis hõlmavad tööjõudu, palkasid ja koolitusi.
Vestlusbotid on suurepärane tööriist klientide andmete, ostumustrite ja klientide käitumise analüüsimiseks ja kogumiseks.
Saate koguda ka lihtsate küsimuste ja kliendirahulolu uuringute abil väärtuslikku tagasisidet. See aitab parandada teie teenuseid ja tooteid ning optimeerida teie veebisaiti parema kliendikogemuse saamiseks.
Vestlusroboti analüütika kasutamine aitab teil näha, kuidas vestlusrobot toimib, ja annab ülevaate sellest, kuidas külastajad teie ettevõttega suhtlevad.
Isegi loomuliku keeletöötluse korral ei suuda vestlusrobotid täielikult mõista klientide sisendit ja emotsioone. See tähendab, et nad võivad anda vastuseid, mis ei ole alati 100% õiged või sobivad, mis võib põhjustada frustratsiooni.
Vestlusrobotid ei suuda kohandada oma vastuseid üksikutele kasutajatele samamoodi nagu inimesest agent, mistõttu võib vestlus tunduda vähem isiklik või kaasahaarav.
Kvaliteetse kogemuse pakkumiseks vajavad vestlusrobotid isikupärastamist. Kui need on tugevasti skriptitud ja annavad erinevatele küsimustele sama vastuse, võib see kaasa tuua tootlikkuse languse ja kahjustada teie ettevõtte mainet. Klientide varasemate ostude ja toimingute salvestamine võib aidata luua profiili, mis võimaldab vestlusrobotil soovitada kasutajale huvitavaid tooteid.
Vestlusrobotid vajavad korrektseks töötamiseks pidevat hooldust, optimeerimist ja muudatusi. Peate nende teadmusbaasi täiendama uute andmetega, et nad oskaksid tõhusalt klientide küsimustele vastata. Samuti peate meeles pidama, et iga kord, kui teete oma ettevõttes muudatusi, peate vigade ja valede vastuste vältimiseks muutma ka roboti vastuseid.
Vestlusrobotid võivad teha vigu, kui külastajad küsivad küsimusi, mis nende andmebaasis puuduvad. See muudab nad reageerimisvõimetuks või suleb nad tsüklitesse. Need vead võivad klientidele pahameelt tekitada.
Tehisintellekti ja vestlusrobotite kasutamisel on mõned eetilised probleemid. Tänapäeval muutub maailm erinevates tööstusharudes üha enam tehnoloogiast sõltuvaks. Kuigi tehnoloogia parandab tõhusust ja vähendab kulusid, võib see avaldada tohutut mõju ka tööpuudusele. Seda seetõttu, et vestlusrobotid ja AI suudavad automatiseerida ülesandeid, mida varem tegid inimesed.
Üks tööstusharudest, mida see võib kõige enam mõjutada, on klienditeenindus. Vestlusroboteid kasutatakse klientidega suhtlemiseks ja klientide päringute käsitlemiseks juba üsna laialdaselt. Kuna need tehnoloogiad muutuvad arenenumaks, suudavad nad hakkama saada keerukamate ülesannetega, mis võib viia töötajate töö kaotamiseni.
Puuduseks on see, et robotid saavad täita ainult teatud funktsioone ja ei oska teha midagi muud väljaspool oma ulatust. Vestlusrobotid loodi selleks, et vastata lihtsatele ja täpselt määratletud küsimustele. See tähendab, et nad ei pruugi tulla toime keerukamate kliendikaebustega või küsimustega, mis nõuavad otsusvõimet. Nende piiratud ulatus on põhjus, miks vestlusrobotid ei suuda veel klienditeenindajaid täielikult asendada.
Vestlusrobotid on arvutiprogrammid, mida saab kasutada erinevates tööstusharudes, et aidata täita olulisi ülesandeid, nagu klienditeenindus, veebis ostlemine, kliendiandmete kogumine, tootesoovituste andmine ja palju muud. Ettevõtted kasutavad vestlusroboteid ressursside ja aja säästmiseks ning kiire klienditoe pakkumiseks.
Järgmiseks leiate mõned näited selle kohta, kuidas ettevõttes vestlusroboteid kasutada:
Klienditoe vestlusrobotid pakuvad klientidele ööpäevaringset abi. Nad oskavad kasutada ettevõtte teadmusbaasi, et vastata põhilistele küsimustele ja päringutele. Seda tehes automatiseerivad nad ülesandeid, millega muidu tegelevad tugiagendid, jättes neile rohkem aega keerukamatele probleemidele keskendumiseks. Klienditeeninduse robotid suudavad käsitleda klientide kaebusi ja toodete või teenustega seotud probleeme, selgitada tehnilisi probleeme ja palju muud. Keerulisematel juhtudel võivad nad koguda klienditeavet, nagu nimi, tellimuse number ja probleemi tüüp. Neid andmed saab analüüsimiseks agentidele edastada.
Vestlusrobotitest on saamas paljude ettevõtete jaoks võimas turundustööriist. Need aitavad parandada klientide seotust. Vestlusrobotite kasutamine turunduses ja müügis võimaldab ettevõtetel suhelda müügivihjetega ööpäevaringselt, ilma et müügi- ja turundusmeeskond oleks võrgus. Vestlusrobotid võivad teha ennetavat müüki, suheldes teie veebisaidi külastajatega ja andes tootesoovitusi selle põhjal, mida nad veebisaidil vaatasid või mis neil ostukorvis on. Samuti võivad nad aidata teie ettevõttel saavutada suuremat seotust potentsiaalsete klientidega.
Personaliosakonnad võivad kasutada vestlusroboteid virtuaalsete assistentidena, et aidata automatiseerida personalitoiminguid, nagu CV-de kogumine, taotluste jälgimine, intervjuude ajastamine, värbamisprotsess, liitumine või töötajatelt tagasiside kogumine. Personaliosakonna vestlusroboteid saab koolitada töötajatega suhtlema ja infot analüüsima. Nad võivad isegi pakkuda lahendusi organisatsioonisisese tööelu parandamiseks.
Roboteid saab kasutada paljude pangatoimingute ja finantsteenuste jaoks, nagu kliendikontode haldamine, tehingute töötlemine, kontoandmete esitamine, saldoteave jne.
Nad võivad olla ka virtuaalsed finantsnõustajad. Robotid võivad jälgida klientide kulutamisharjumusi, määrata maksete meeldetuletusi või jälgida sissetulevaid ja väljuvaid tehinguid.
Vestlusrobotid suudavad tuvastada kahtlaseid tegevusi ja teavitada kliente pangakonto häkkimisest.
Paljud finantsasutused kasutavad vestlusroboteid igapäevaste haldustoimingute automatiseerimiseks, nagu klientide kaebuste käsitlemine, levinud päringutele vastamine, investeerimisnõustamine ja palju muud.
Vestlusrobotid muutuvad järk-järgult populaarsemaks mitmesuguste tööstusharude ettevõtetes, kuna nad on igapäevaste toimingute osas väga aja- ja kuluefektiivsed. Kuid robotid ei suuda täielikult asendada kõiki inimesest agendi oskuseid, kuna nad ei saa hakkama keerulisemate taotlustega ja neil puudub empaatiline isiklik kontakt.
Peaksite alati oma kliente ja nende eelistusi arvestama ning võimaldama neil soovi korral ühendust võtta inimesest esindajatega. Seda tehes parandate üldist kliendikogemust ja rahulolu.
Vestlusrobotitel on palju eeliseid, mis võivad aidata teie ettevõttel kasvada, meelitada ligi rohkem kliente, muuta töötajate jaoks töö tõhusamaks ja teenida tulu. Kuid nagu igal tehnoloogial, on neil ka puudusi, mida peate vestlusrobotite oma äristrateegiasse juurutamisel arvesse võtma.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Meie veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates eeldame Teie luba küpsiste paigaldamiseks, nagu on üksikasjalikult kirjeldatud meie privaatsuse ja küpsiste poliitika.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team