Microsofti vestlusrobotiga alustamine
Microsoft Azure vestlusrobot on pilvepõhine vestlusrobotite arendusplatvorm, mille on välja töötanud Microsoft. See on osa Azure Bot Service’ist, mis võimaldab ettevõtetel ja arendajatel luua, testida, juurutada ja hallata vestlusroboteid veebisaitidel, mobiilirakendustes ja sõnumsideplatvormidel, nagu Skype ja Slack.
Vestlusroboti kasutamiseks registreerumiseks peate esmalt looma Azure’i konto. Selleks läksin tasuta registreerumise veebisaidile ja jätkasin registreerimisega. Minu e-posti aadress tuvastati automaatselt, kuna olin konto juba varem loonud, seega pidin vaid sisestama oma parooli ja kinnitama sisselogimise oma Authenticatori rakenduses.
Kui olin läbinud kahefaktorilise kontrolli, paluti mul täita üsna pikk vorm. See küsis minult mitmeid üksikasju, nagu täisnimi, riik, ettevõtte KMKR ja muud andmed.
Kui olin need üksikasjad esitanud, pidin nõustuma mõne tingimustega ja sain edasi minna.
Registreerumisprotsessiga edasi liikudes paluti mul esitada oma krediitkaardi andmed. Mulle väga ei meeldi see lähenemine (eriti kui tegemist on tasuta tööriistaga, mida proovin katsetada ja arvustada). Kuid ilma liigse mõtlemiseta andsin Microsoftile oma arveldusandmed. Selles etapis puutusin kokku ühe probleemiga – ma ei saanud kasutada kaarti, mis ei olnud registreeritud samas riigis, mis ma eelmises etapis oma aadressiks määrasin. See oli veidi ärritav ja muutis protsessi töömahukamaks.
Õnneks küsiti järgmises etapis minult tagasisidet, nii et mainisin selle probleemi kohe ära, lootuses, et meeskond sellega midagi ette võtab.
See kõik võttis mul kokku umbes 7-10 minutit koos koodi ja kinnitusteksti ootamisega.
Üldiselt võiksin öelda, et nii registreerumisprotsess kui ka esmamuljed tööriistast on algajasõbralikud. Pärast registreerumist uurisin veidi kasutajaliidest ja see jättis mulle positiivse mulje. Seal oli lihtne ja kerge navigeerida.
Microsofti vestlusroboti funktsioonid ja juurutamine
Olles tarkvara mõnda aega läbi vaadanud, hakkasin uurima selle erinevaid funktsioone ja kasutusjuhtumeid.
Rakenduslike tehisintellektiteenuste osas sain kasutada mitmeid funktsioone, nagu vormikorraldaja, mõõdikute nõustaja, videoanalüsaator ja roboti teenus.
Vestlusroboti loomiseks peate valima ühe Microsoftiga ühendatud tarkvaratööriistadest. Kahjuks polnud ma ühegi neist tuttav, nii et valisin kõige esimese – Mia.
Protsessi selles etapis oli rakenduses navigeerimine väga lihtne. Kõik oli selge ja arusaadav. Võib-olla võiks keegi vastu vaielda, et kasutajaliides on natuke liiga valge ja igav, aga ma ei kurda.
Mind üllatas see, et Microsofti konkreetsed tööriistad ei olnud tegelikult vabalt kasutatavad. Näiteks oli Mial ühekuune tasuta prooviperiood ja seejärel 1,701 €/kasutaja kohta/ühekordse maksena.
Mõned teised vestlusrobotid polnud isegi minu elukohariigis saadaval, kuid siiski ilmusid need loendisse. See osa valmistas pettumust ja frustratsiooni.
Mis puudutab igasugust tuge või õpetusi, kui vajate abi, siis mulle meeldis väga näha erinevaid ressursse, mis on loodud kogenematute kasutajate abistamiseks.
Toimivus ja kasulikkus
Olles tutvunud enamiku pakutavate funktsioonide ja erinevate vestlusrobotite teenustega, otsustasin katsetada ühe vestlusroboti toimivust ja kasulikkust. Võtsin selle kasutusele oma testveebisaidil. Minu arvates on Azure Chatboti kasutamise üks peamisi eeliseid selle võime mõista loomulikku keelt ja vastata kasutaja sisendile. Jäin üsna rahule sellega, kuidas robot sellega hakkama sai. Vestlusrobot toimis viisil, mis tundus loomuliku ja intuitiivsena. Veelgi enam, kuna Azure’i vestlusrobot oli väga kohandatav, oli mul võimalik kohandada vestlusroboti käitumist ja vastuseid oma potentsiaalsete kasutajate konkreetsetele vajadustele. Näiteks seadistasin vestlusroboti nii, et see pakkuks konkreetset teavet ja sooritaks konkreetseid toiminguid kasutaja sisendi põhjal.
Microsofti roboti hinnakujundus
Microsoft pakub oma hinnaplaanide kujul erinevaid variante, nii tellimuspõhiseid plaane kui ka täiendavaid tasulisi lisandmooduleid.
Tasuta pakett
Üks kahest Microsofti vestlusroboti hinnaplaanist on tasuta plaan. Selle sees on teil standardsete kanalite piiramatu arv sõnumeid ning tasuliste kanalite jaoks kuni 10 000 sõnumit kuus.
S1 plaan
Lisaks on ka S1 liitumisplaan. See ei ole tasuta ja sisaldab teatud kulusid. Kuigi tavakanalid ei ole tasulised, maksavad esmaklassilised kanalid 0,50 dollarit iga 1000 sõnumi kohta.
Täiendavad kulud
Lisaks ülaltoodud kahele hinnaplaanile tuleb teil võib-olla katta mitmeid lisatasusid. Need sisaldavad:
- Azure Bot Service
- Rakenduse ülevaated
- Keele mõistmine
- QnA valmistaja
- Kõne
Lõpetuseks
Oma ülevaate kokkuvõtteks võin öelda, et Microsofti vestlusroboti testimine oli kindlasti huvitav kogemus. Hinnakujundus ei pruugi olla maailma kõige paremini struktureeritud, kuid kindlasti on olemas plaan igat tüüpi eelarve jaoks – nii suure kui ka väikese. Kuigi registreerumine võib olla mõnevõrra keeruline, korvab kogu vestlusroboti üldine kasutajaliides selle ebamugavuse. Erinevate funktsioonide valikud on kindlasti laiad ja mitmekesised. Seetõttu arvan, et Microsofti vestlusrobotil on võimalus meeldida laiale kliendibaasile. See töötab probleemideta ja seda saab kasutada mitmel viisil. Et kontrollida, kas see sobib teie ettevõttele, on ilmselt kõige parem kasutada nende prooviperioodi ja vaadata ise, millest see kõik koosneb.
Frequently Asked Questions
Kuidas Azure'i robotit lokaalselt käivitada?
Azure Boti lokaalselt kasutamiseks tuleb teie arendusmasinasse installida Azure’i funktsioonide põhitööriistad. Azure Functionsi põhitööriistad võimaldavad teil käitada Azure’i funktsioone lokaalselt, mida saab kasutada ka teie roboti käitamiseks. Kui olete Azure’i funktsioonide põhitööriistad installinud, saate oma robotit lokaalselt käivitada, avades käsuviiba, navigeerides oma roboti juurkataloogi, käivitades käsu „func start” ja seejärel liikudes veebisaidile selle testimiseks.
Kuida Azure Bot Service'it testida?
Azure Bot Service emulaatorit kasutades saate Azure Bot Service’it testida. Emulaatori abil on võimalik oma robotit lokaalselt testida enne selle Azure’i juurutamist. Kui olete oma roboti Azure’is juurutanud, saate seda testida Azure Bot Service emulaatori abil. Emulaatori abil saab testida nii Bot Frameworki SDK V4 kui ka V3.
Kuidas Azure Boti oma veebilehele integreerida?
Azure Boti saab oma veebisaidiga integreerida, kasutades Azure Bot Service’i veebivestluse kanalit. Manustades oma veebisaidile veebivestluse vidina, saavad kasutajad teie robotiga suhelda. Lisateavet selle kohta leiate vestlusroboti veebisaidilt.