Ajastul mil suurepärane kliendikogemus on eduka ettevõtte võtmeks, on kontaktkeskuste kontseptsiooni ja olulisuse mõistmise ülimalt tähtis.
Meie põhjalik artikkel ei piirdu ainult kontaktkeskuse lahti mõtestamisega, vaid eristab seda ka oma lähisugulasest kõnekeskusest ning illustreerib selle asendamatuid eeliseid. Arutleme erinevat tüüpi kontaktkeskuste üle ning heidame valgust nende produktiivsuse mõõtmiseks olulistele mõõdikutele ja KPI-dele. Lisaks tutvustame ka tulevasi suundumusi ja ootamist väärt tehnoloogilisi revolutsioone kontaktkeskuste valdkonnas.
Table of Contents
Mis on kontaktkeskus?
Kontaktkeskus on tsentraliseeritud kontor, mida kasutatakse suure hulga päringute saatmiseks ja vastuvõtmiseks. Kontaktkeskus võib tegeleda klientide kontaktidega, sealhulgas e-posti, vestluse, sotsiaalmeedia ja muuga. Kontaktkeskuse põhieesmärk on tagada ettevõtetele klienditeenindus, tehniline tugi, telemarketing ja müük.
Oluline on märkida, et kontaktkeskus erineb kontaktkeskuse tarkvarast. Kontaktkeskuse tarkvara on tehnoloogiline tööriist, mis võimaldab kvaliteetset suhtlust ettevõtte ja klientide vahel. Seda tüüpi tarkvara sisaldab sageli funktsioone, mis pakuvad mitmekanalilist suhtlust, nagu heli, video, e-post, sõnumirakendused, sotsiaalmeedia ja palju muud.
Kui olete sellest tarkvarast huvitatud, leiate lisainfost kontaktkeskuse tarkvara lehelt.
Kontaktkeskus vs. kõnekeskus: peamised erinevused
Kui veedate mõnda aega veebis, püüdes uurida kontaktkeskusi, võite kohata tohutult termineid, millel näib olevat sama tähendus. Seda juhtub aga harva. Teeme selgeks peamised erinevused kontaktkeskuste ja kõnekeskuste vahel, ning ka mõned muud sageli kasutatavad nimed.
Aspekt | Kontaktkeskus | Kõnekeskus |
---|---|---|
Suhtluskanalid | Kasutab mitmesuguseid kanaleid, nagu telefon, SMS ja sotsiaalmeedia. | Kasutab suhtluskanalina peamiselt telefoni. |
Kliendisuhtlus | Käsitleb sissetulevat ja väljaminevat kliendisuhtlust | Käsitleb sissetulevat ja väljaminevat telefonisuhtlust. |
Klienditeenindus ja tugi | Pakub klienditeenindust, müügituge, tehnilist tuge ning erinevaid teenuseid. | Piirdub üldiselt klienditeeninduse ja telefoniturundusega. |
Tehnoloogia | Kasutab mitmesugustest kanalitest tuleva kliendisuhtluse haldamiseks täiustatud tehnoloogiat ning süsteeme. | Kasutab peamiselt telefoni infrastruktuuri. |
Isikupärastamine | Kõrge. Suudab kasutada andmeid varasemast suhtlusest, et isikupärastada kliendikogemust. | Madal. Suhtlus on reeglina ühesuunaline ning ei kasuta isikupärastamiseks varasemaid andmeid. |
Efektiivsus ja produktiivsus | Kõrge. Interaktsioone saab hallata samaaegselt erinevates kanalites, parandades klienditeenindust. | Keskmine. Efektiivsust piirab korraga käsitlevate kõnede arv. |
Järgmisena uurime veel mõnda kontaktkeskuse puhul kasutatavat terminit
- Kontaktkeskus Teenusena (CCaaS): Pilvepõhine lahendus, mis võimaldab ettevõttel kasutada kontaktkeskuse pakkuja tarkvara. Antud mudel pakub paindlikkust, kuna ettevõtted saavad maksta ainult kasutatava tehnoloogia eest, ja suurendab mastaapsust tänu võimalusele kohandada teenuseid vastavalt hooajalistele kõikumistele või ettevõtte kasvule.
- Kontaktkeskuse tarkvara: See võib olla kohapealne või pilvepõhine lahendus, mis lihtsustab kliendisuhtlust ja kaasamist erinevates kanalites, nagu kõne, video, sotsiaalmeedia, veeb, mobiil jne. Tarkvara integreerub tavaliselt kliendisuhete haldamise (CRM) tööriistadega ja kasutab kliendisuhtluse jälgimiseks ja parandamiseks analüütikat.
- Omnikanaliline kontaktkeskus: Seda tüüpi kontaktkeskus püüab pakkuda sujuvat kogemust kõigis suhtlus- ja digitaalsetes kanalites. See tagab vestluse konteksti ja kliendi teabe säilitamise erinevates kanalites, parandades seeläbi klienditeeninduse kogemust.
- Virtuaalne kontaktkeskus: Seda tüüpi kontaktkeskustes on esindajad geograafiliselt hajutatud, mitte tsentraliseeritud kontoris. Nad võivad töötada kodus või mitmes kontoris. Tarvis läheb vaid tugevat internetiühendust ning klienditeenindajaid ühendab pilvepõhine kontaktkeskuse lahendus.
Kontaktkeskuse 5 peamist eelist
Nüüd, kui oleme selgeks saanud õiged terminid, vaatame üle 5 eelist, mida edukas kontaktkeskus võib teie ettevõttele tuua.
1. Täiustatud suhtlus
Kontaktkeskused pakuvad klientidele järjepidevat teenindust pakkudes paremaid suhtlusvõimalusi. Nad pakuvad teenindust mitmetes digitaalsetes kanalites, täiustades seeläbi suhtlusprotsesse ja aidates ettevõtetel pakkuda kvaliteetset klienditeenindust.
2. Sujuvaks muudetud töövoog
Kontaktkeskused võimaldavad kogu kliendisuhtluse koondada ühte üksusesse. Näiteks aitavad LiveAgenti automatiseerimine ja mitmekanalilised võimalused hallata mugavalt kontakte, tõhustada suhtlust, vähendada reageerimisaegu ja seega parandada kliendirahulolu.
3. Avariidest taastumine
Avarii või ettenägematute asjaolude korral suudab kontaktkeskus hõlpsalt hallata suurt taotluste mahtu või päringuid ilma seisakuid või teenusekatkestusi kogemata. See tagab äritegevuse järjepidevuse ning klientidele katkematu teeninduse.
4. Agentide koolitamine ja kasv
Kontaktkeskused kasutavad agentide koolitamiseks sageli kaasaegseid tehnoloogiaid. Lisaks võib praktiline lähenemine, mida sageli rakendatakse kontaktkeskuse agentide koolitusel, kiirendada õppeprotsessi ja parandada agendi oskusi ning seeläbi üldist klienditeeninduse kvaliteeti.
5. Klientide hoidmine ja lojaalsus
Pakkudes sujuvat, tõhusat ja isikupärastatud teenust, tõstavad kontaktkeskused märkimisväärselt klientide rahulolu taset, mis suurendab klientide hoidmise määra. Lisaks aitab see luua lojaalset kliendibaasi, toetab klientide huvisid ja tõstab üldist brändi mainet.
Kontaktkeskuse tüübid
Kontaktkeskused on erineva kuju ja suurusega. Siin on mõned levinumad kontaktkeskuste tüübid.
Pilvepõhine kontaktkeskus
Pilvepõhine kontaktikeskus kasutab kliendisuhtluse ja päringute haldamiseks pilvepõhist tehnoloogiat. Füüsilise asukoha asemel majutatakse kontaktkeskust veebiserverites.
Näiteks võib selline ettevõte nagu Amazon kasutada klientide päringute, tellimuste ja kaebuste käsitlemiseks pilvepõhist kontaktkeskust.
Kohapealne kontaktkeskus
Kohapealne kontaktkeskus on traditsiooniline režiim, kus kogu klienditeeninduse riist- ja tarkvara asuvad füüsiliselt ettevõtte ruumides.
Kuigi see võib pilvepõhiste lahenduste paindlikkusega võrreldes tunduda aegunud, eelistavad paljud suurettevõtted seda mudelit näiteks andmete turvalisuse või rangete eeskirjade järgimise tõttu. Kohapealses mudelis on ettevõttel täielik kontroll kogu süsteemi üle, nad ei pea lootma kolmandast osapoolest pakkujale.
Näitena võib tuua mõne panga klienditoe osakonna, kus kõiki kõnesid ja meile käsitletakse majasiseselt.
Sissetulev kontaktkeskus
Sissetulev kontaktkeskus käsitleb peamiselt sissetulevat kliendisuhtlust, näiteks kõnesid, meile, reaalajas vestlusi või sotsiaalmeedia sõnumeid.
Seda kasutavad peamiselt ettevõtted, kes saavad igapäevaselt suure hulga päringuid ning klienditoe või toodete taotlusi, näiteks lendudega seonduvaid päringuid lahendav lennufirma.
Väljuv kontaktkeskus
Väljaminev kontaktkeskus alustab suhtlusi klientide või potentsiaalsete klientidega kõnede, tekstisõnumite või e-kirjade kaudu. Tavaliselt kasutatakse neid müügi, telefoniturunduse, turu-uuringute või tagasiside kogumise eesmärgil.
Näiteks võib turu-uuringufirma kasutada uuringute läbiviimiseks väljaminevat kontaktkeskust.
Mitmekanaliline kontaktkeksus
Seda tüüpi kontaktkeskus kasutab klienditeenindusmudelit, kus kliendisuhtlus toimub läbi mitme iseseisvalt töötava kanali, näiteks telefon, e-post, sotsiaalmeedia, reaalajas vestlus, SMS jms.
Näiteks võib jaemüügi firma toetada teid telefoni, e-posti ja sotsiaalmeedia teel, iga kanalit haldavad erinevad meeskonnad.
Omnikanaliline kontaktkeskus
Omnikanaliline kontaktkeskus sisaldab kõiki sidekanaleid, kuid erinevalt mitmekanalilisest kontaktkeskusest integreerib see kõik kanalid, võimaldades sujuvat üleminekut ühelt kanalilt teisele.
Näiteks võib telekommunikatsiooniettevõttel olla süsteem, kus kliendi vestlus edastatakse telefonitoe meeskonnale, kui klient otsustab helistada, tagades nii toe järjepidevuse.
LiveAgent on suuepärane näide omnikanalilisest kontaktkeskusest. Tarkvara võimaldab ettevõtetel hallata mitmesuguseid kliendikanaleid ühtsest liidesest, pakkudes kogu vajaliku teavet sujuva kliendikogemuse pakkumiseks. See tähendab, et erinevatest kanalitest tulenevat kliendisuhtlust on võimalik jälgida ja omavahel ühendada. Nii ei pea klient sama infot mitmele agendile kordama.
Kontaktkeskuse mõõdikud ja KPI-d jälgimiseks ja mõõtmiseks
Peamised tulemusnäitajad (KPI) ja mõõdikud on olulised vahendid, mida kasutatakse kontaktkeskuse tegevuse tõhususe ja tulemuslikkuse jälgimiseks ja hindamiseks. Mõned sagedamini kasutatavad KPI-d ja mõõdikud on järgmised:
- Esimese kõne lahendamismäär FCR): FCR jälgib kliendi esimese kontakti ajal lahendatud kõnede protsenti, mõõtes seeläbi keskuse agentide tõhusust.
- Keskmine käsitlemisaeg (AHT): AHT tähistab agendi keskmist kontakti käsitlemiseks kuluvat aega. See hõlmab ülesandeid, mis toimuvad pärast kliendisuhtlust, nagu klienditeabe täitmine või vajalike dokumentide lõpetamine.
- Agendi hõivatus: Mõõdab aega, mille agent kulutab nii reaalajas kõnedele kui ka ootel olles või kõnejärgse töö lõpetamisele.
- Teenustase: Mõõdab teatud ajavahemiku jooksul vastatud kõnede protsenti. Seda väljendatakse tavaliselt numbripaarina, näiteks “80/20”, mis näitab, et 80% kõnedest vastatakse 20 sekundi jooksul.
- Kliendirahulolu määr (CSAT): CSAT mõõdab otseselt, kui rahul on kliendid pakutava teenusega.
Neid KPI-sid ja mõõdikuid pidevalt jälgides ja analüüsides suudate kontaktkeskuses eristada mis tahes ebaefektiivsust või probleeme oma tööga. Regulaarne analüüsimine aitab esile tuua ka varem rakendatud muudatuste või algatuste edu, võimaldades teie kontaktkeskusel areneda ja täita jõudluseesmärke.
Näiteks kui kontaktkeskus märkab, et tema AHT suureneb, võib see viidata sellele, et tema agendid kulutavad liiga palju aega kõnedele, see võib olla tingitud koolituse puudumisest või liiga keerukatest süsteemidest/protsessidest. Nende andmete põhjal suudab kontaktkeskus rakendada suunatud koolitusprogramme või lihtsustusi süsteemile AHT vähendamiseks ja toimingute efektiivsuse parandamiseks.
Kontaktkeskuste tehnoloogia tulevikutrendid ja uuendused
Vaatame, milline on kontaktkeskuste tulevik ja kuidas hiljutised sündmused klienditeenindusmaastikku kujundavad.
Vestlusrobotite kasv kontaktkeskustes
Halvasti programmeeritud vestlusrobotid ei ole enam klientide mõtetes. Kaasaegsed tarbijad näivad olevat omaks võtnud vestlusrobotite integreerimise kontaktkeskustesse. Umbes 47% klientidest on avatud ostma robotite kaudu. See kalduvus on eriti tugev Z-põlvkonna seas, kus 71% otsib aktiivselt tooteid robotite abil.
Vestlusroboteid on võimalik kasutada teenuse tõhususe, kättesaadavuse ja kiiruse suurendamiseks, muutes samal ajal ka kliendikogemust.
Tehisintellekti (AI) juurutamise olulisus
Viimastel aastatel on AI vallutanud erinevaid digitaalmaailma jagusid. Kusjuures Gartneri uuringud ennustavad märkimisväärset nihet automatiseerimise suunas, väites et hinnanguliselt 10% kontaktkeskuse agentide suhtlusest automatiseeritakse 2026. aastaks tehisintellektiga – see on märgatav kasv võrreldes praeguse 1,6% automatiseeritud suhtlusega.
Täiustused tehisintellektis, masinõppes ja loomuliku keele töötlemises mängivad selles muutuses keskset rolli. Need uuendused sillutavad teed keerukamale, tõhusamale ja tootlikumale tegevusele, kujundades ümber klientide kaasamise sektori ja pakkudes paremat kliendikogemust.
Tulevane kaugtöö kontaktkeskustes
Pärast COVID-19 pandeemiat on üha enam ettevõtteid võtnud kasutusele kaug- või hübriidtöö mudeleid. See on eriti levinud kontaktkeskuste puhul.
Cisco Global Hybrid Work Study uuring viitab hübriidtöö mudelite tugevale eelistusele tulevikus. Muljetavaldav 71,2% inimestest väljendab soovi kaugtöö ja kontoritöö kombineerimiseks, 20,2% eelistab aga täielikult kaugtööd ning vaid 8,6% soovib naasta kontorisse täiskohaga.
Need leiud viitavad arenevale suundumusele, kus kontaktkeskuste esindajad töötavad oma kodust, mis pakub neile paindlikkust ja mugavust. See kohandus võib oluliselt ümber kujundada kontaktkeskuste maastiku, võttes arvesse töötajate eelistusi kahjustamata töö efektiivsust.
Kokkuvõte
Ei saa piisavalt rõhutada, kui olulised on kontaktkeskused tipptasemel klienditeenindusele. Mitmekanalilise kliendisuhtluse keskusena parandab kontaktkeskus kliendisuhtlust, ühtlustab töövooge ja on oluline tööriist äritegevuse järjepidevuse tagamiseks. Olgu tegemist traditsioonilise kohapealse mudeli või pilvepõhise lahendusega, kontaktkeskused pakuvad tõhusaid viise klientide kaasamiseks ja lojaalsuse suurendamiseks.
Arenevate tehnoloogiate (AI ja vestlusrobotid) klienditeeninduse tulevik paistab helge. Uute tööviisidega kohanedes arenevad ka kontaktkeskused ning kaugtöö või hübriidmudelid muutuvad üha tavalisemaks.
Teekond ülitõhusa kontaktkeskuse rajamiseni võib tunduda hirmutav, kuid ei pea nii olema. LiveAgent pakub võimsat ja tugevat tarkvaralahendust, mis muudab teie kontaktkeskuse seadistamise ja käitamise lihtsaks ja arusaadavaks protsessiks. LiveAgent pakub kõiki tööriistu, mis on vajalikud ettevõtte klienditeenindusstrateegia juhtimiseks, alates suhtlemisest klientidega erinevate kanalite kaudu kuni peamiste mõõdikute pakkumiseni tulemuslikkuse hindamiseks. Kõigi nende eeliste kogemiseks võite alustada oma 30-päevase tasuta prooviperioodiga juba täna.
Ready to streamline your customer communications?
Try LiveAgent's contact center software today and experience the transformation yourself!
Kui olete huvitatud sügavamalt mõistma, mis on kontaktkeskus, siis järgige seda linki, et avastada selle definitsioon, tüübid ja trendid. Lisaks võite uurida, kuidas kontaktkeskus erineb kõnekeskusest ja millised on nende peamised erinevused, et saada täielikum ülevaade.
Uurige kindlasti ka kontaktkeskuse eelistest, et teada saada, kuidas need täiustatud suhtluse ja sujuvama töövooga teie organisatsiooni kasuks töötavad. Samuti saate teada, kuidas kontaktkeskused aitavad kaasa agentide koolitamisele ja klientide hoidmisele.
Kui soovite teada, millised on erinevad kontaktkeskuse tüübid, siis uurige pilvepõhiseid ja kohapealseid lahendusi ning erinevusi sissetulevate ja väljaminevate keskuste vahel. Mitmekanalilised ja omnikanalilised keskused võivad pakkuda teie ettevõttele ka uusi võimalusi.
Lugege edasi, et mõista, milliseid mõõdikuid ja KPIsid peaksite kontaktkeskuse tõhususe hindamiseks jälgima. Need näitajad aitavad teil mõõta ja parandada teie teeninduskvaliteeti.
Viimaks, kui olete huvitatud kontaktkeskuste tehnoloogia tulevikutrendidest, uurige, kuidas vestlusrobotite ja tehisintellekti juurutamine võivad teie töövooge täiustada. Kaugtöö tulevik kontaktkeskustes on samuti teema, mida tasub kaaluda.
12 parimat kontaktkeskuse tarkvara teie ettevõttele 2024. aastal
Avastage 2024. aasta parimad kontaktkeskuse tarkvaralahendused, mis aitavad teie ettevõttel saavutada sujuva ja tõhusa klienditeeninduse. Meie põhjalik juhend tutvustab 12 parimat tarkvara, nende funktsioone ja kuidas need suurendavad teie kasumit. Leidke oma ettevõttele ideaalne lahendus ja täiustage kliendikogemust!